Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2015
Jeg tenkte jeg skulle prøve denne Windows 7.. men det jeg lurer på da, er om alle drivere fungerer fortsatt? eller hvor finner jeg disse?

Og er det sånn at programmer som Adobe osv ikke støttes av windows 7 sånn som på vista eller hvordan fungerer dette?

åja jeg har tenkt til å gjøre det ulovlig, ikke at jeg skal bruke ulovlig windows, men jeg vil gjerne teste det før jeg bruker 2000 spenn på noe som jeg kanskje ikke liker =)
Vista drivere funker til W7, men det er ingen vits og gjøre det ulovlig siden det er gratis.
instalerte selv windows 7 igår og er veldig fornøyd eneste problemet jeg hadde var at skype ikke var så veldig kompatibelt med internet explorer 8 men alt funket fordet. var bare til å ignorere feilmeldingen så kom den ikke mer.

det du sier med at adobe ikke støttes av windows 7 er feil, for jeg instalerte det feilfritt på pc'n igår veldig mange av driverene til vista fungerer i windows7.

selv synst jeg windows 7 føltes som en servicepack til vista, og det er verdt å bruke pengene på
ahh, hvor får man den gratise "test" versjonen da? hvis de fleste vista drivere fungerer til W7 er det jo ingen problem
takker =D den varer hvor lenge? 30 dager?
har windows 7 versjon 7600.....er det den endelige versjonen?
Vil tro det er den endelige RTM versjonen. Windows 7 "prøveversjonen" begynner og slå seg av etter en time om gangen til en fastsatt dato, ellers så er den ikke noe "cripplet".
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
takker =D den varer hvor lenge? 30 dager?
Vis hele sitatet...
Den varer helt frem til Mai i 2010 en gang tror jeg.
1. mars 2010 begynner maskinen å slå seg av automatisk hver 2. time.
Sitat av Ninjafis Vis innlegg
1. mars 2010 begynner maskinen å slå seg av automatisk hver 2. time.
Vis hele sitatet...
Hmm, det er kjedelig da... men det er jo en stund til =)
Har selv kjørt Windows 7 siden første versjon ble sluppet på torrent (har oppgradert versjon underveis). Kjører helt ypperlig og aldri merket noen kompatibilitetsproblemer, må si at Microsoft har anstrengt seg for å slippe et produkt denne gangen med minst mulig feil.

For de av oss som er studenter er det gledelig å høre at mest sannsynlig så blir Win7 gratis for oss:ITavisen - Gratis Win7.

Du kan helt trygt legge det inn, men anbefaler å ikke oppgradere fra XP/Vista, men heller installere med en tom partisjon. Evt kan du kjøre dual-boot hvis du lager en egen partisjon, så kan du fjerne den hvis du ikke likte Win7. Det siste tror jeg skal mye til.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Sparkey Vis innlegg
For de av oss som er studenter er det gledelig å høre at mest sannsynlig så blir Win7 gratis for oss:ITavisen - Gratis Win7.
Vis hele sitatet...
Apropos studenttilbud, sitter for øyeblikket på Windows 7 Professional lastet ned gratis fra MS E-Academy gjennom UiO.

Enig i at Windows 7 har en veldig lys fremtid i møte. Ikke hatt noen problemer so far.
så du sier at studenter får Gratis W7? jeg begyner i Vg.1 nå, men skulle egentlig gått vg.2.. regnes jeg som student ? isåfall hvordan får jeg tak i det
Sitat av ticks Vis innlegg
Apropos studenttilbud, sitter for øyeblikket på Windows 7 Professional lastet ned gratis fra MS E-Academy gjennom UiO.

Enig i at Windows 7 har en veldig lys fremtid i møte. Ikke hatt noen problemer so far.
Vis hele sitatet...
Er dette retail-versjonen?

Jeg ser min skole ligger på listen, men studentnr mitt blir ikke godtatt ved registrering. Er det noen annen slags kode man skal bruke som student identifier?
Sitat av ticks Vis innlegg
Apropos studenttilbud, sitter for øyeblikket på Windows 7 Professional lastet ned gratis fra MS E-Academy gjennom UiO.

Enig i at Windows 7 har en veldig lys fremtid i møte. Ikke hatt noen problemer so far.
Vis hele sitatet...
Får jeg også tak i den eller (A)
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
så du sier at studenter får Gratis W7? jeg begyner i Vg.1 nå, men skulle egentlig gått vg.2.. regnes jeg som student ? isåfall hvordan får jeg tak i det
Vis hele sitatet...
Tviler på at videregående skoler har avtaler med E-Academy, men du kan jo sjekke her om skolen din står oppført.

Sitat av danielsk Vis innlegg
Er dette retail-versjonen?

Jeg ser min skole ligger på listen, men studentnr mitt blir ikke godtatt ved registrering. Er det noen annen slags kode man skal bruke som student identifier?
Vis hele sitatet...
Jeg måtte sende en mail til en spesiell adresse på universitetet for å få mitt brukernavn lagt til i E-Academy. Går ut fra at denne fremgangsmåten varierer fra skole til skole, så ta kontakt med IT-avdelingen. De kan sannsynligvis hjelpe deg.

Og ja, utgaven du får (RTM, build 2600) er den samme som kommer i butikkene i oktober.
Sist endret av ticks; 16. august 2009 kl. 16:27.
Versjonen er 6.1, buildnummeret er 7600, ticks.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av loathsome Vis innlegg
Versjonen er 6.1, buildnummeret er 7600, ticks.
Vis hele sitatet...
Tsk, du skjønner at det var det jeg mente!
Sitat av danielsk Vis innlegg
Jeg ser min skole ligger på listen, men studentnr mitt blir ikke godtatt ved registrering. Er det noen annen slags kode man skal bruke som student identifier?
Vis hele sitatet...
Bruk skolemailen din. Godkjenninger pleier å bli sendt til de for så at du videre godkjenner med MSN/Hotmail-konto.
Sitat av ticks Vis innlegg
Tviler på at videregående skoler har avtaler med E-Academy, men du kan jo sjekke her om skolen din står oppført.


Jeg måtte sende en mail til en spesiell adresse på universitetet for å få mitt brukernavn lagt til i E-Academy. Går ut fra at denne fremgangsmåten varierer fra skole til skole, så ta kontakt med IT-avdelingen. De kan sannsynligvis hjelpe deg.

Og ja, utgaven du får (RTM, build 2600) er den samme som kommer i butikkene i oktober.
Vis hele sitatet...

Hmm skolen min står ikke oppført... men Akershus fylkeskommune, der skolen er medlem står oppført ? men dette er kanskje ikke det samme
Sitat av Synderen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Står at det er release candidate på siden der, ikke RTM.
har nettop installert Windows 7... driver litt testing nå =) men ser lovende ut.D

men jeg fikk et problem... jeg glemte å formatere hardisken min før jeg installerte, så nå sitter jeg igjen med alle filene jeg hadde.. det er jo egentlig ikke et problem.. men jeg vil slette disse.. fordi det er mange programfiler der og sånnt.. men jeg får ikke lov siden jeg ikke er admin ??
Sist endret av Greendudeblue; 16. august 2009 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Microsoft har som kjent relativt nylig fjernet muligheten til nedlasting av W7 RC. Men man får fremdeles generert product key frem til 21 oktober 2009.

Finnes det et alternativt sted der man kan laste ned en trygg (verifisert) kopi av W7 RC, for sånne som meg, som har vært dum nok til å slette den opprinnelige .iso filen?

Nå foreslår sikkert alle en torrent. Men de utgavene som florerer der har ofte trojanere på lasset, og så er ytelsen alltid dårlig.

Med så mange millioner kopier av W7 RC som er lastet ned helt legalt, må det jo finnes en ren kopi der ute ett eller annet sted?

Takknemlig for tips til hvor jeg bør lete.