Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1474
Hei
Har innstallert diverse på skole pc-en, (spill osv.)(uten amd.rettig.) alt funket greit, men etter en stund har det oppstått ett problem. Det står at jeg har overskredet profilstørrelsen med 300 mb! Denne meldingen står som et stop skilt nederst til høyre i taskbaren, samtidig som den kommer når jeg skal skru av pcen. (får dermed ikke skrudd av pc-en uten å holde inn svenskeknappen i 5 sek. ). De filene det står at jeg har som tar mye plass ligger inne i en mappe som heter /programdata/spore/graphicscahce. Problemet her er at det er ingen location som heter dette! Har noen noen tips på hva jeg kan gjøre så hadde jeg vært fornøyd.
Installer programmene etc på minnepenn istedet?
Trådstarter
9 0
For det første hadde jeg ikke egentlig "innstallert" programmene, jeg hadde vel heller kopiert de fra /program files og modifisert de litt. Jeg er sikker på at jeg la disse filene i en mappe jeg hadde tilgang til. (tror heller at en eller annen kommando opprettet disse filene).

For det andre hvis det er som jeg tror hadde ikke minnepennen vært til noen hjelp fordi det ikke er selve spillene som tar plass, men noe som blir triggered av at jeg åpner spillet (og deretter lager filer jeg ikke har kontroll over).

For å adde noe mer info står det når jeg åpner stoppskiltet i taskbaren at jeg burde fjerne filer fra skrivebordet. (har ingen filer annent enn snarveier der),( filer på lokal disk skal derfor ikke ha noe å si) Finner heller ikke mappen hvis jeg søker etter den.
Vil helst ikke levere inn pc til systemansvarlig, (har ting på pcen som jeg ikke burde hatt ) (deskspace o.s.v)
Men gjør dette om jeg ikke finner en annen løsning.
Hvorfor MÅ du flytte over programmene til PC'en? :P La dem stå på en minnepenn elns, for da kan ikke pcen mase på deg
Trådstarter
9 0
1. Har ikke minnepenn :P
2. det er ikke selve spillet som tar plass, men noe annent. Finner rett og slett ikke denne filen.
Du bør ha prøvd det allerede men har du slått på "Vis skjulte filer"?
Hei!
Jeg tror jeg vet hva problemet er:
Når du spiller, bruker du mye grafikkminne, og dette blir lagret i en mappe for en liten stund.
Du kan prøve å søke på graphicscahce / graphicscache (Kanskje feil på "caCHe" og "caHCe" ..?) i søkefunksjonen til Windows. Den burde finne mappen. Hvis den ikke gjør det, prøv å aktivere "vis skjulte filer" i kontrollpanel - mappealternativer, og prøv igjen
Eller velge å søke i skjulte filer?
Hvis du har et hvitt kryss med rød bakgrunn nederst i hjørne har du overskridet selve "profilen din" ikke hardiskplassen. Dobbeltklikk på krysset, da kommer opp en boks med masse filnavn og hva som tar plass. Ofte er det unødvendig shit på skrivebordet med kan også være at du må inn på "programdata" mappen din som er skjult, men som du kan skrive direkte inn i adressefeltet med riktig adresse foran da.
Prøv å gå inn på Start->Kjør og skrive %programdata%
Trådstarter
9 0
Takk, fant mappen nå, og blir nok nødt til å slette filene...
Jeg har samme systemet og det skal bare være ting som ligger på skrivebordet og i "mine dokumenter" bruker av din tildelte plass. Du kan ha så mye drit du vil på harddisken. Flytt stasj derifra til en egen mappe under c: Mener at "mine dokumenter og skrivebord er en nettverksdisk...
Trådstarter
9 0
Fikk løst problemet, mappen "programdata" lå i en skjult mappe i documents and settings. Jeg hadde heller ikke lov til å "vise skjulte mapper" så her var det ett problem. Men takket være Thefreak fant jeg mappen og fikk slettet filene.