Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 830
Vet ikke helt om dette er rett plass å legge ut denne tråden da men,


Eg har laget en database i Access 2007 og tenkte nå å gjøre den helt ferdig. Det eg urte på da var om hvordan eg lager databasen om til en egen fil slik at de som skal bruke denne ikke skal åpne access men heller databasen som et eget program?

Takker for all hjelp!
Det er flere måter å gjøre dette på. Du kan integrere det i et htmldokument eller du kan lage en autoexecmacro som gjør at access bare viser det vinduet du vil at det skal vise og ikke databasevinduet.
Sist endret av Acin; 27. mars 2008 kl. 18:27.
Trådstarter
4 0
takker for innlegg. Men finner ikke noe autoexec makro i listen min. Noen som kunne skrevet en hurtig brukerveiledning?
Trådstarter
4 0
Nå har jeg ordnet det slik at framsiden på databasen åpnes automatisk ved oppstart men det åpnes enda med menyen til venstre med tabeller, spørringer, rapporter mm...

Hvordan fjerne dette slik at databasen åpnes i eget program? Håper noen kan hjelpe. Takker
Skjønte faktisk ikke hva du mente her.. Vil du at et ANNET program enn Access skal åpne databasefilen? Isåfall må du da skrive dette programmet først og da distribuere dette sammen?
Sitat av Tafro
takker for innlegg. Men finner ikke noe autoexec makro i listen min. Noen som kunne skrevet en hurtig brukerveiledning?
Vis hele sitatet...
Prøv å bruke google med søkeordene: access autoexec
Bruk Visual Basic eller noe annet språk til p lage programmet du vil ha. Hvis du bruker VB så kan man integrere acces databaser.
Finnes noen programmer som konverterer access databasen til en exe fil. f.eks access converter : http://downloads.zdnet.com/download....8&promo=100511.

Programmer konverterer access databaser til enten java eller visual basic for deg.
Hvor du skal få tak i en fullversjon av et slikt programfår du finne ut selv.