Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1867
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mulig å ungå tannproblemer når man er regelmessig bruker av amfetamin, at det finnes noen god HMS?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye amfetamin bruker du? Hvordan er søvnrutinene dine? Hvordan ser hverdagen din ut?
Ja det er fult mulig, sørg for god munnhygiene, puss tenner jevnlig, unngå for mye sukker osv. det vanlige.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye amfetamin bruker du? Hvordan er søvnrutinene dine? Hvordan ser hverdagen din ut?
Vis hele sitatet...

Det er månedsvis siden jeg har brukt "gateamfetamin nå". Mest går det i lisdexamfetamin jeg har fått fra en venn. Men jeg lurer jo på hvordan begge deler skader tennene siden jeg har litt problemer i kjeften fra før av.


Ellers lever jeg et "straight" liv med fast god jobb og egen bopel. Jeg spiser sundt, men er elendig på å trene. Jeg bruker ikke andre rusmidler annet en benzo på nedturer og kratom en gang i blant.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Doserer du da en gang daglig eller 200 ganger daglig?

Viktigste er å holde salivaproduksjonen igang på et elleranna vis. Blir du tørr i kjeften 'tørker' tenna og. Ikke overdriv tannpuss, men puss som vanlig. Få i deg nok væske og mat :I)
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flere av de som bruker medisinsk amfetamin får utlevert noen tabletter elns som gjør at salivaproduksjonen holder seg gående.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Doserer du da en gang daglig eller 200 ganger daglig?

Viktigste er å holde salivaproduksjonen igang på et elleranna vis. Blir du tørr i kjeften 'tørker' tenna og. Ikke overdriv tannpuss, men puss som vanlig. Få i deg nok væske og mat :I)
Vis hele sitatet...
Jeg doserer en gang i blant, når jeg skal ha mye gjort. Ca en gang i uken over en periode, så går det måneder mellom.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Flere av de som bruker medisinsk amfetamin får utlevert noen tabletter elns som gjør at salivaproduksjonen holder seg gående.
Vis hele sitatet...

Nei det gjør man ikke. Men de er reseptfrie på apoteket.
Vært der, gjort det.
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Ja det er fult mulig, sørg for god munnhygiene, puss tenner jevnlig, unngå for mye sukker osv. det vanlige.
Vis hele sitatet...
Man bør ALDRI pusse tennene etter amf, men heller noe med litt salt i og veske, bruk vann til tannkosten bare og puss. Neste dag, bruk tannkrem. Den tørker nemlig ut tennene, og de råtner fortere,
Sist endret av SaerDnAX; 21. januar 2024 kl. 15:55.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det gjør man ikke. Men de er reseptfrie på apoteket.
Vis hele sitatet...
Enda bedre.
Jeg har brukt amfetamin i sikkert 15år tilsammen å har null problemer med tennene.

Tror hovedsaklig det skader tennene via munntørrhet og gnisning.
Eller for de som snorter også direkte eksponering ettersom det gjerne da også kan havne i munnen slik at det marinerer tennene med ulike kjemikalier.
Sist endret av DrPerception; 21. januar 2024 kl. 17:49.
Tviler ikke ett sekund på at amf er skadelig for tennene, men kostholdet mange brukere har er nok ennå verre. Sikkert 80 % hvitt sukker i den kosten. Brus, godteri og sjokolade. Skolebolller og grandiosa til middag og 5 databrus til å svelge ned. Klart tennene ryker. Har vært der selv. Faen så ille.
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
Man bør ALDRI pusse tennene etter amf, men heller noe med litt salt i og veske, bruk vann til tannkosten bare og puss. Neste dag, bruk tannkrem. Den tørker nemlig ut tennene, og de råtner fortere,
Vis hele sitatet...
Hvis du smører amfetamin på tennene dine før du pusser de så har du nok rett.

Ellers har jeg aldri skjønt den myten der som blir nevnt i hver eneste "tannhygiene + amfetamin" tråd.

Når man er påvirket av amfetamin så er det lavere ph i spyttet + mindre spyttproduksjon som er hovedsynderne for tenna. (Og knissing).
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk fuktgivende spray/tyggis/eller lignende, ikke bra med for mye puss heller. Hør på tenna dine, de sier ifra om man sitter å spiser surt godteri for 3 dag mens man drar linjer og slikker restene av amfetamin opp… selv bare skyld kjeften med rent vann kan gjøre under for floraen
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ha masse vann tilgjengelig når du gjør pepper. Skal du drikke juice med mye syre mens du er stuka, bruk sugerør. Sunniva appelsinjuicen er sur som faen
Sitat av NoillStress Vis innlegg
puss tenner jevnlig
Vis hele sitatet...

Jeg mener helt bestemt og ha hørt at man skal være forsiktig med tannpuss når man sniffer amfetamin.

Da man gnisser bort emaljen på tennene med amfetaminen som ligger latent i munnen.

Puss heller tenna rett før enn rett etter du har snorta.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Jeg mener helt bestemt og ha hørt at man skal være forsiktig med tannpuss når man sniffer amfetamin.

Da man gnisser bort emaljen på tennene med amfetaminen som ligger latent i munnen.

Puss heller tenna rett før enn rett etter du har snorta.
Vis hele sitatet...
Bingo, men dette gjelder forøvrig om man ikke tar amfetamin også. Ikke puss tenna etter ett glass jus, brus, eller surt godteri. Da er emaljen veldig utsatt for skader. Bedre å bare skylle kjeften godt da, så kanskje dra kosten litt forsiktig over.

Man må heller aldri(uansett inntak) pusse som faen i håp om at det gjør noe godt. Det er mange som har gnikket seg til jævlige tannproblemer.
Dere får nå tro hva dere vil, jeg har min informasjon fra 2 tannleger ��
Det kommer til personlig hygiene, når man ruser seg.. Mine tenner er fucked, har arbejdet på dem det siste år men er så dyrt. Det var nok tørr munn og dårlig personlig hygiene mange dager i uken som ødela det, ikke rusen
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Ja det er fult mulig, sørg for god munnhygiene, puss tenner jevnlig, unngå for mye sukker osv. det vanlige.
Vis hele sitatet...
Endel opplever vel også munntørrhet så for de der det er tilfellet så kan tyggegummi hjelpe. Noen skjærer tenner når de blir påtent og da kan også tyggis hjelpe.
Vært der, gjort det.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvis du smører amfetamin på tennene dine før du pusser de så har du nok rett.

Ellers har jeg aldri skjønt den myten der som blir nevnt i hver eneste "tannhygiene + amfetamin" tråd.

Når man er påvirket av amfetamin så er det lavere ph i spyttet + mindre spyttproduksjon som er hovedsynderne for tenna. (Og knissing).
Vis hele sitatet...
Mener ikke gjøre narr av tolkningen din, men nå måtte jeg le _INGEN_ burde smøre tannkosten med amfetamin. Hva jeg mente var at amfetaminen tørker ut tennene, så vent ett lite døgn med munnskyllevann og tannkrem.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Puss tenna som normalt, om mulig. Gjerne tanntråd og alt det vanlige man skal/burde gjøre. Har brukt amf siden jeg var16-17. Snårta og droppa første 5åra. Skyti resten... Jeg fyller 39 om 1mnd. Er i LAR, Subutex første 4år, metadon resten. 11året i Lar nå... Først nå har jeg begynt og fra øverste Venstre side, elller begge fortenner og resterende bakover har nå blitt svart/brun hølete og forferdelig. Har jo gratis te annlege... Men det er den idiotiske skal ta taki det til uka greia som driver og tuller og fjaseer litt bare... Men må ta taki det nå, ellers blir det for ekstremt og dem må trekke dem... Uaktuelt uten fortenner ass!!! Haha... En vis bruker sa til meg skal vedde på at tenna dine begynner og ramle sammen fra det 2-3året... Gått 4-5, men uansett... Skyter amf, fra jeg står opp..... Også løper jeg rundt og leverer ting og tang, og jobber som vi kaller det... Selge drager er ikke bare en jobb, men det er 24/7 med telefoner, henting, deling, plukking, hopping, krabbing trene vekter, og opprettholde sjappa som en always good shit store, krever også litt. Men, sorry.. satte en ut og jobbe cocktail, derfor utskeielsen. Nei, jeg tror ikke amf., er spesielt ille for tenner. Men den vise mannen, han fikk nok rett... Bare missa på et år eller 2.. Jeg har hatt perlerad jeg asså. Mange som ikke har trudd meg når jeg har sagt jeg har brukt narkotika i alle former og farger siden jeg var 15.... Men fra ifjor til iår, har det gått fra hvite til bedritne... Takk for meg ...
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Vil tro det er noen individuelle forskjeller som spiller inn når det kommer til bakterieflora i munnen, spyttet osv., men først og fremst handler det som folk her sier om hvorvidt man husker på å ivareta egen helse. Det å gå dagevis uten å pusse tennene er noe man bør ungå uavhengig av hva man putter i seg. Har brukt amfetamin forholdsvis ofte de siste 6-7 årene, og har aldri hatt noe som helst problemer men tennene. Men jeg pusser tennene og bruker tanntråd daglig (stort sett) og går til fast sjekk hos tannlegen én gang i året. For typiske speedfreaks er nok ikke dette vanlig.

Likevel tror jeg også type/kvalitet på speeden er ganske avgjørende. En sjelden gang i blant har jeg fått speed jeg har blitt helt ødelagt i munnen av. Har fått sår både på tunga, tannkjøttet og leppene og hatt så vondt at jeg omtrent ikke har klart å spise på 3-4 dager. Kan se for meg at det fort hadde gått nedover med tannhelsen om jeg hadde brukt denne jevnlig. Aner ikke hva dette kommer av. Andre jeg har tatt den med har fått samme problem. Han jeg har kjøpt av skyter den, så er nok noe med det..