Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2194
Har mye erfaring med kokain og alkohol, men det jeg lurer på er hvordan amfetamin blir til sammenligning? Har ingen erfaring med å ruse meg på amfetamin tidligere men blir det noe i samme gate som coke og alko eller er det helt forskjellige opplevelser?
Noe av det samma, litt pepper gjør at man føler seg mere edru og vil ikke virke så påvirka av alkohol.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ganske likt, men føler at koke og alk blir en mer rusa og høy. Amf og alk blir jeg bare mer våken og diggpigg, og glemmer nesten å drikke alkohol. Får heller ikke noe hangover dagen der på, min erfaring =)
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ganske likt, men føler at koke og alk blir en mer rusa og høy. Amf og alk blir jeg bare mer våken og diggpigg, og glemmer nesten å drikke alkohol. Får heller ikke noe hangover dagen der på, min erfaring =)
Vis hele sitatet...
Okei, er 1G Amf nok for en dag med drikking? (17 mai) Eller trenger jeg mer
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Okei, er 1G Amf nok for en dag med drikking? (17 mai) Eller trenger jeg mer
Vis hele sitatet...
1g burde holde dagesvis...
Trådstarter
Sitat av NokErNok Vis innlegg
1g burde holde dagesvis...
Vis hele sitatet...
Burde det egentlig det da? Hørt amfetamin i norge er kjempedårlig, jeg får tak i veldig bra kokain og da hadde 1 gram for en dag akkuratt holdt men siden amfetamin er 20-30% rent ifølge ryktene tenkte jeg kanskje jeg måtte ha mer? Men fint å høre at et gram holder da
Jeg klarer meg fint et døgn på 0,5 IV, fordelt over to doseringer, med noe toleranse.
Det er ikke kult å overjustere seg heller.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Et gram speed er ikke som et gram cola. Speed trenger en mye mindere av og trenger ikke å justere så mye som med cola.
... Og skal du teste det for første gang, ta det litt rolig.

Husk på at 17. Mai er dagen for å spise så mange pølser og is en kan klare, men med for mye speed i kroppen så svikter matlysta =)
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et gram speed er ikke som et gram cola. Speed trenger en mye mindere av og trenger ikke å justere så mye som med cola.
... Og skal du teste det for første gang, ta det litt rolig.

Husk på at 17. Mai er dagen for å spise så mange pølser og is en kan klare, men med for mye speed i kroppen så svikter matlysta =)
Vis hele sitatet...
Haha får drikke så mange øl jeg klarer istedetfor

Hvordan vil dere si amfetaminrusen skiller seg fra colarusen?
Sist endret av 6ix9ine xx; 11. mai 2023 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk å drikk MYE vann også. Jeg tror amfetamin er mye mer vanndrivende enn cola, og alkohol i tilleg så blir man ganske ut tørka. Dessuten er min erfaring at speed bare gjør meg mer edru, men jeg liker å ta noen øl før jeg tar speed ja.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk å drikk MYE vann også. Jeg tror amfetamin er mye mer vanndrivende enn cola, og alkohol i tilleg så blir man ganske ut tørka. Dessuten er min erfaring at speed bare gjør meg mer edru, men jeg liker å ta noen øl før jeg tar speed ja.
Vis hele sitatet...
Den vanndrivende effekten til amfetamin er ganske sjuk. Jeg er en ganske stor mann og har trent lenge. Binger jeg på amf så har jeg innen 8-12timer gått ned 3-5kg. Jeg ser ripped ut, har kompiser som er enda større en meg og de går ned masse også, de som er litt lean ser ut som de skal konkurrere. Jeg tror mange av Sandefjord tardsa bruker amf på slutten for dette
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk å drikk MYE vann også. Jeg tror amfetamin er mye mer vanndrivende enn cola, og alkohol i tilleg så blir man ganske ut tørka. Dessuten er min erfaring at speed bare gjør meg mer edru, men jeg liker å ta noen øl før jeg tar speed ja.
Vis hele sitatet...
Kommer jeg til å svette som en gris liksom?? Vil helst ikke svette da blir det dårlig med damer
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Kommer jeg til å svette som en gris liksom?? Vil helst ikke svette da blir det dårlig med damer
Vis hele sitatet...
Nja, mulig du vil svette litt mer. Spørs på hvilke doseringer det er snakk om. Om du holder deg til 100mg x 2 ila kvelden/natta (som etter min mening er NOK for en drikke kveld). Så bør du nok ikke svette spesielt. Når du begynner å nærme deg 1g ila 8-9 timer DA vil du svette.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nja, mulig du vil svette litt mer. Spørs på hvilke doseringer det er snakk om. Om du holder deg til 100mg x 2 ila kvelden/natta (som etter min mening er NOK for en drikke kveld). Så bør du nok ikke svette spesielt. Når du begynner å nærme deg 1g ila 8-9 timer DA vil du svette.
Vis hele sitatet...
Skal begynne å drikke tidlig på morran. Så er snakk om 14-16 timer med festing
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Skal begynne å drikke tidlig på morran. Så er snakk om 14-16 timer med festing
Vis hele sitatet...
Etter år med erfaring så anbefaler jeg deg å holde deg til 100mg til å begynne med, så 100mg til 6-7 timer senere. Hvis ikke ender det fort i at du bruker kvelden på å være speeda, hvor du og glemmer å drikke noe av alkoholen osv.
Trådstarter
Tusen takk for alle svar men en siste ting, hvordan er speed rusen ifht coke sånn enkelt og greit?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter år med erfaring så anbefaler jeg deg å holde deg til 100mg til å begynne med, så 100mg til 6-7 timer senere. Hvis ikke ender det fort i at du bruker kvelden på å være speeda, hvor du og glemmer å drikke noe av alkoholen osv.
Vis hele sitatet...
Hvor mye Alko burde jeg drikke før jeg drar første stripa? Med cola pleier jeg å gjøre det når jeg er brisen++, funker det eller burde jeg drikke mer
Sist endret av 6ix9ine xx; 11. mai 2023 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I min mening er amfetamin langt mer euforisk enn cola for det første, på godt og vondt. Man kan oppnå samme type eufori ish med cola om man drikker nok også, mer sjef og klysete på cola, er humble på amf. Alt i alt foretrekker jeg vell amfetamin da nedturen også er ikke eksisterende for meg værtfall.

Du trenger ikke drikke før du tar det, men kanskje noen pils er greit.
Sist endret av itschaaaboyyy; 11. mai 2023 kl. 17:55.
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
I min mening er amfetamin langt mer euforisk enn cola for det første, på godt og vondt. Man kan oppnå samme type eufori ish med cola om man drikker nok også, mer sjef og klysete på cola, er humble på amf. Alt i alt foretrekker jeg vell amfetamin da nedturen også er ikke eksisterende for meg værtfall.

Du trenger ikke drikke før du tar det, men kanskje noen pils er greit.
Vis hele sitatet...
Helt enig. eneste er at IME amfetamin kun er euforisk i noen få dager før toleransen har tatt igjen. God cola er alltid euforisk etter 6-8 timer med søvn og mat
Sist endret av skrpappa; 11. mai 2023 kl. 18:02.
Trådstarter
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
I min mening er amfetamin langt mer euforisk enn cola for det første, på godt og vondt. Man kan oppnå samme type eufori ish med cola om man drikker nok også, mer sjef og klysete på cola, er humble på amf. Alt i alt foretrekker jeg vell amfetamin da nedturen også er ikke eksisterende for meg værtfall.

Du trenger ikke drikke før du tar det, men kanskje noen pils er greit.
Vis hele sitatet...
Jeg får en helt sinnsyk eufori av coke helt uten alko
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Tusen takk for alle svar men en siste ting, hvordan er speed rusen ifht coke sånn enkelt og greit?



Hvor mye Alko burde jeg drikke før jeg drar første stripa? Med cola pleier jeg å gjøre det når jeg er brisen++, funker det eller burde jeg drikke mer
Vis hele sitatet...
Jeg synes speed minner mest om koffein, ikke særlig euforisk bortsett fra første gangen. Om du ikke har prøvd det før tipper jeg 100mg holder en hel dag sammens med 4-5 pils. Og kanskje del den 100mg i to å dosere 2 ganger. Da jeg prøvde amf og det var flere år siden sist var 100mg alt for mye. Kasta faktisk opp den kvelden.
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Jeg får en helt sinnsyk eufori av coke helt uten alko
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener men euforien du får av god amfetamin kan ikke måle seg, derfor bør man være forsiktig også. Er fullt klar over at med god cola trenger man ikke akkurat alko sånn sett, men begge har sine gode sider man bør være forsiktig med. Haha jaja var ikke det tråden handla om, blir nok en bra dag/kveld, kos deg
Sist endret av itschaaaboyyy; 11. mai 2023 kl. 22:32.
Trådstarter
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Skjønner hva du mener men euforien du får av god amfetamin kan ikke måle seg, derfor bør man være forsiktig også. Er fullt klar over at med god cola trenger man ikke akkurat alko sånn sett, men begge har sine gode sider man bør være forsiktig med. Haha jaja var ikke det tråden handla om, blir nok en bra dag/kveld, kos deg
Vis hele sitatet...
Hva kjennetegner god pepper? Har som sagt 0 erfsring med amf
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Hva kjennetegner god pepper? Har som sagt 0 erfsring med amf
Vis hele sitatet...
Mange sier at ren/god pepper f.eks ikke skal lukte. Godt mulig det stemmer for noen typer men her til lands har de beste typene luktet sterkt kjemisk, kjemisk blomster lukt om du vil. Det skal helst være steiner, ikke melete steiner men faste solide eller litt fuktig. Skal svi GODT i nesen når du dreger en liner.
Trådstarter
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Mange sier at ren/god pepper f.eks ikke skal lukte. Godt mulig det stemmer for noen typer men her til lands har de beste typene luktet sterkt kjemisk, kjemisk blomster lukt om du vil. Det skal helst være steiner, ikke melete steiner men faste solide eller litt fuktig. Skal svi GODT i nesen når du dreger en liner.
Vis hele sitatet...
Okei
Anonym bruker
"Villig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Har mye erfaring med kokain og alkohol, men det jeg lurer på er hvordan amfetamin blir til sammenligning?
Vis hele sitatet...
Kokain og amfetamin er begge stimulanter og har lignende effekt på hjernen din. Ting de har til felles er gjerne effekter som høyere bloodtrykk, puls og en følelse av at du får mer energi. Det som skiller disse to stoffene er hovedsakelig hvor lenge det varer og finnes i systemet ditt.

Kokain:
  • Relativt kort rus, varer gjerne i 15-60 min avhengig av hvor stor linje du tar. Lettere å redosere, og lettere å få sove når det blir for sent.
  • Det går fortere ut av systemet ditt, metaboliseres relativt fort.

Amfetamin:
  • Varer lenge. Gjerne 4-12 timer på en vanlig dose. (1g holder deg gjerne oppe i flere dager)
  • Metaboliseres treigt, og er mye lenger i systemet ditt.
  • Svir mye mer i nesen når du snorter det.
  • Det lukter ganske kvalmende sammenligned med blow, og den jævlige smaken setter seg.

Ville ikke anbefalt å prøve ut amfetamin for første gang på 17.mai i en setting med høyt alkohol inntak og dermed dårlig impulskontrol. Du kan risikere å redosere altfor ofte, få ganske store søvnproblemer (selvom du er utmattet) og en heltforjævlig hangover.
Håper TS deler en "triprapport" med oss i etterkant av nasjonaldagen. Veldig spent på hvordan du lykkes med å holde deg til rådene om måtehold du har fått her. Ønsker deg all mulig lykke til hvertfall!
Trådstarter
Sitat av haiskalle Vis innlegg
Håper TS deler en "triprapport" med oss i etterkant av nasjonaldagen. Veldig spent på hvordan du lykkes med å holde deg til rådene om måtehold du har fått her. Ønsker deg all mulig lykke til hvertfall!
Vis hele sitatet...
Hahaha greit d skal jeg gjøre blir helt vill av coke så dette blir intressant om amf er så sykt som dere her inne skal ha det til
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Amf og coke kan ikke sammenlignes liksom, eller om det skal det så funker amf 100x ganger bedre en coke, med en mye mindre dose.
Amf har også veldig mye mer avhengighetspotensiale mvh speedfreaker

Sikkert lurt å prøve litt denne helga så du vet hva som kommer. men det er fort gjort å bli sittende hele uka!
Sist endret av Absurd; 12. mai 2023 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Burde det egentlig det da? Hørt amfetamin i norge er kjempedårlig, jeg får tak i veldig bra kokain og da hadde 1 gram for en dag akkuratt holdt men siden amfetamin er 20-30% rent ifølge ryktene tenkte jeg kanskje jeg måtte ha mer? Men fint å høre at et gram holder da
Vis hele sitatet...
Greit å ha i bakhode at halveringstiden på amfetamin er 12 timer mens halveringstiden på kokain er 1 time.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Tusen takk for alle svar men en siste ting, hvordan er speed rusen ifht coke sånn enkelt og greit?



Hvor mye Alko burde jeg drikke før jeg drar første stripa? Med cola pleier jeg å gjøre det når jeg er brisen++, funker det eller burde jeg drikke mer
Vis hele sitatet...
Vent til du er skikkelig brisen. Er fort gjort med amfetamin å fokusere mer på følelsen av amfetamin enn følelsen av alkohol.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vent til du er skikkelig brisen. Er fort gjort med amfetamin å fokusere mer på følelsen av amfetamin enn følelsen av alkohol.
Vis hele sitatet...
Og gjerne start med 50 mg først før du redoserer med 50 mg til. Det skal ikke mye til for å overjustere amfetamin.
Trådstarter
Er forresten på Welbutrin men det er vel ikke noe problem?
Anonym bruker
"Selvforsynt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt amf en håndfull ganger, ofte bare en linje da jeg foretrekker sove på natten.
Dog kom tilfeldigvis over en tråd på reddit og lurer litt på kredibiliteten på doseringsabefalingene der. Selve tråden virker jo informativt skrevet, dog forhold til her en del lavere doseringsanbefalinger.
https://www.reddit.com/r/speed/comme...d_quick_guide/
Insufflated (Snorted) ROA - Dosage

This means snorting (inhaling) speed powder up one or both nostrils. The effects come on fast, and less of a dose is required for this ROA.

Light: 6mg - 15mg

Common: 15mg - 30mg

Strong: 30mg - 50mg

Heavy: 50mg +
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har tatt amf en håndfull ganger, ofte bare en linje da jeg foretrekker sove på natten.
Dog kom tilfeldigvis over en tråd på reddit og lurer litt på kredibiliteten på doseringsabefalingene der. Selve tråden virker jo informativt skrevet, dog forhold til her en del lavere doseringsanbefalinger.
https://www.reddit.com/r/speed/comme...d_quick_guide/
Vis hele sitatet...
Fornuftige doser gitt at det er 100% rent og ikke særlig toleranse.
Greia med coke og alkohol er at kombinasjonen medfører at colaen omdannes i levra til Cocaethylene som er kraftigere enn cola sånn isolert sett. Amf gjør ikke det samme
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått litt over fra Coke til amf. Tjener 1M så ikke økonomisk det kommer an på, men det var noe en bekjent sa en gang, at man blir så 'årvåken' og 'obs' på cola, og jeg reflekterte senere litt over det. Man står på dansegulvet og ser egentlig bare rundt seg og lurer på hva folk gjør osv, ihvertfall jeg.

Litt amf holder meg bare våken, får ikke noe særlig andre effekter.
Trådstarter
Nå har jeg henta den. Den er gul og lukter hint av kjemisk og blomster? Tatt noen striper og hvis dette er rusen på amfetamin må jeg si coke er mye bedre