Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 975
hei. Endelig er 5 år uten kort snart historie. Sperrefristen går ut 15 januar. Førerkortet skal jeg ha men hvor skal jeg bynne.? Kan jeg feks begynne med å ta teorien før sperrefrist går ut ?

Kan noen gi meg noen tips ?
Anonym bruker
"Bred Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har dessverre ikke noe svar på dette, men en telefon til Satans Vegvesen gir deg nok svaret du vil ha.
Vi kjenner ikke hele saken din.

Er forvrig forundret over hvor mange som går med på dette testregimet.
Jeg har sagt fra meg førerkortet, og går mot ufør. Skal NAV ha meg tilbake i jobb blir jo det vanskelig når arbeidsgiver spør om førerkort og jeg svarer at staten ikke stoler på at jeg er edruelig nok.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjekk på vegvesenet sine sider. Der skal du kunne søke for å ta teori. Men er du helt sikker på at du må ta teori og oppkjøring på nytt?
Du må nok først søke via politiet. Om det er edruelighet f eks råder jeg deg til å ta 3 mnd rene prøver deretter sende inn dokumentasjon samt ett skriftlig ønske om å få sertifikatet tilbake.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Du trenger IKKE ta pisse prøver i 3 mnder bare for å være førevar... Bare logg deg inn på statens veivesen også søker du om lov av politiet til å ta førerkortet. Det går antageligvis rett igjennom på en dag eller 2, komme jo litt an på hvordan dialog du har hatt med legen din de siste 5 årene. Hvis du ikke får lov av politi, så vil du antageligvis få info om å levere urinprøver. jeg ser virkelig ikke hvorfor du skal frivillig levere i 3 mnder først...

Var det jeg gjorde og jeg slapp pisseprøver og jeg hadde mistet lappen noen år mindre en deg.
Sist endret av Absurd; 26. desember 2022 kl. 17:05.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Du trenger IKKE ta pisse prøver i 3 mnder bare for å være førevar... Bare logg deg inn på statens veivesen også søker du om lov av politiet til å ta førerkortet. Det går antageligvis rett igjennom på en dag eller 2, komme jo litt an på hvordan dialog du har hatt med legen din de siste 5 årene. Hvis du ikke får lov av politi, så vil du antageligvis få info om å levere urinprøver. jeg ser virkelig ikke hvorfor du skal frivillig levere i 3 mnder først...

Var det jeg gjorde og jeg slapp pisseprøver og jeg hadde mistet lappen noen år mindre en deg.
Vis hele sitatet...
Du mistet det noen år mindre enn TS, nettopp! 5 år er det samme som at TS mistet førerkortet sitt på "livsstid" og derfor er han 99% sannsynlig nødt til å vise godvilje for å få det innvilget. Du trenger derfor ikke være helt bastant på at din ene opplevelse er forenlig med hvor velsmurt, eller rettere dårlig smurt, dette systemet er.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Nei men poenget er at, han kan idag sende inn en søknad, og der etter finne ut om det er behov får å vente 3 mnder. Det er ikke vits å vente 3 mnder om man ikke trenger!

Jeg ser det også som mer sansynelig at man ikke trenger å redegjøre for edruelighet, når det har gått lenger tid..
Sist endret av Absurd; 26. desember 2022 kl. 17:16.