Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: hva likeru best? nevner bare de dere forhåpentligvis har hørt om...
Soundgarden 3 5,36%
Pearl Jam 10 17,86%
Nirvana 42 75,00%
Alice in chains 1 1,79%
Stemmegivere: 56. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  22 1632
noen fler som simpelthen digger grunge?
har digga Pearl jam siden barneskolen, og går aldri lei av låtene...etterhvert har jeg jo også fått øynene opp for Alice in chains, soundgarden og andre grungebænd=) jeje, veit ikke helt hvor jeg vil med denne threaden, men det er jo stas å prate med andre grunge junkier... menmen, pass på så dere ikke knekker greina før fuglen er skutt, ellers får du en hjulvisp i kaviarkrysset=) skal jeg lage en poll...jæææh, vi lager en poll, fett:P tjall er knall... og snart skal jeg ta over verden med en hær av vestindiske iglehøns! for jeg er narvejo - med eller uten skooo....
Går aldri lei av Nirvana, bare så det er sagt
Hørte om Alice In chains for ei stund siden nå, syntes de var helt ok.
Hørte på radioen, også kom "would" på.. Den minte meg en del om Nirvana, så fant ut at jeg måtte sjekke dem ut
Men mange av de sangene jeg har hørt av de drar de på vokalene så mye at det blir kjedelig å høre på i lengden... :/

Har ikke hørt så mye om Pearl Jam og Sonic Youth, skal få tak i litt av dem nu
Liker ikke Nirvana.
Har aldri hørt Soundgarden
Ikke Alice in Chains heller.
Har en haug med Pearl Jam.

For de som lurer, ja, jeg stemte Pearl Jam.

Tipper denne blir låst ganske så fort, listetråd :P
Affa's Avatar
Trådstarter
44 2
hæhæhæ, den blir vel det;p

Alice in chains - down in a hole <------med den blir dere frelst

og for de som lurte er Soundgarden bændet Chris Cornell (audioslave) spilte i fra 1985 - 97, altså før RATM... fell on black days, like suicide, drawing flies og black hole sun er feeeeete
Nirvana er jo bra... Pearl Jam; Greit nok...
Kan ikke si jeg har hørt allverdens av de to andre da.
av de fire bandene øverst, er det nok kun kvalitet hos Nirvana.
Alle banda rocker.
1. Nirvana
2. Alice in Chains
3. Pearl Jam
4. Soundgarden
Affa's Avatar
Trådstarter
44 2
til mongeland: Nirvana er vel egentlig det bændet med minst kvalitet:P
Nirvane er det definitivt det beste bandet av de fire!
Kun kvalitet hos Nirvana?! Unnskyld meg? Har du i det hele tatt hørt om Soundgarden, AIC eller Pearl Jam?

All respekt til Cobain & Co, men jeg satser på Eddie Vedder's stormtropp!
Jeg liker kun Nirvana av de fire bandene, har du et problem med det... Synd for deg!
Sist endret av mongeland; 10. april 2004 kl. 19:08.
synes denne musikken er helt ok jeg liker noen sanger av nirvana og noen av pearl jam

Edit: og til mongeland posten din var litt for barnslig spør du meg!
Herregud..har ikke noe problem med at du kun liker Nirvana. Men å prestere å uttale seg om at Nirvana er det eneste bandet med kvalitet, er å dra det litt langt..
Affa: Har Chris Cornell spilt i RATM? Det tviler jeg sterkt på.
Hva er egentlig forskjellen på de fire banda der a?
Synes det låter helt likt alt sammen, men selvsagt. Jeg har litt mere nytte av nirvana enn av de andre copycattene.

Veldig nyttig thread det her. Virkelig spennende diskusjon
Hører Primus med i denne kategorien? I så fall er de på topp på min "Grønsj"-liste..
DezQuetoz-pearl jam - nirvana= stor forskjell!
Opprinnelig postet av Affa
hæhæhæ, den blir vel det;p

Alice in chains - down in a hole <------med den blir dere frelst

og for de som lurte er Soundgarden bændet Chris Cornell (audioslave) spilte i fra 1985 - 97, altså før RATM... fell on black days, like suicide, drawing flies og black hole sun er feeeeete
Vis hele sitatet...
Chris Cornell har da aldri spilt i Rage Against The Machine.
mongeland: må no si meg enig i "hylekoret" mot posten din. har ingen problemer med at du kun liker nirvana av de fire, men å si at det er det eneste bandet som har kvalitet er litt drøyt. enten har du ikke hørt nok av de andre ellers så har du typiske "fordommer" mot dem. eksv. pearl jam er et band som nesten av alle blir satt i en bås. sånn som the beatles. når man nevner the beatles til noen som ikke har hørt noen andre sanger enn hits-ene så kobler de automatisk beatles med let it be osv. ikke de andre gode sangen som egentlig er ganske forskjellige som eksv. come together, Paperback Writer osv. you get the point! men du står jo selvfølgelig fritt til å mene hva du vil.

DezQuetoz: pearl har endel rolige sanger som kanskje har noen små ballade trekk (ikke overtolk det) og de fleste sangene er ikke sånn fryktelig rocka, men har endel untak som eks. do the evolution ( en av de beste musikk videoene som er laget )

soundgarden og alice er vel kanskje de to som er nærmest hverandre. tunge gitar riff osv.. sangene starter ganske rett på sak og presser hele veien. ikke noen lange introer for deretter å ta seg opp. alice er vel kanskje litt tyngere enn sound.

nirvana trenger vel ikke noen introduksjon.


Frozk: primus kan vel neppe kalles grunge ? det er syk tulle rock ?

AnaMorph0s|s: tror ikke det var det han mente heller ... men er ikke helt sikker

men hvorfor i helvete er ikke sonic i listen ? hvis det er noen som skulle vært på den så er det de.

btw. lista mi:
1. Alice
2. sound
3. nirvana
4. pearl
Sist endret av Psyc0re; 11. april 2004 kl. 13:42.
Pearl Jam har ganske variert grunge, noe som er digg hvis man skal høre på de i lengden!
Jeg tror det var flere band som heiv seg på grunge bølgen som skyllet innover verden fra 80-95... husker ikke alle navna nå..
Rape me er forresten en konge sang, første jeg lærte meg på gitar.

--------------
Grunge On! (isteden for Rock on)
Du er min venn
niigu's Avatar
Lenge leve Pearl Jam for deres evig utviklende bra musikk.
Soundgarden - Outshined

ett klassisk gitar-riff man aldri kan bli lei av

iallefall eg da
Jeg har digget Nirvana siden jeg begynnte å interessere meg for musikk for 10-12 år siden.
Soundgarden er også ekstremt bra.