Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5679
Er det i så tilfelle så lite ruseffekt i stilkene at man burde la være å spise stilkene sammen med hattene?

Da er spørsmålet om det faktisk er NOE SOM HELST ruseffekt i stilkene. Jeg vet det er mye blåsyre i i stilkene å derfor man får litt vondt i magen når man spiser flein med stilk ..

(Kan noen som virkelig har peiling svare å ikke en kødd som BARE MENER det er god effekt i stilkene ..
Prøv å søk. Kvasir, google og freakforum kan brukes.

Svaret er ja. Du kan spise hele soppen. Det er virkestoffer i hele soppen.

God morgen
Sist endret av hva; 1. oktober 2010 kl. 08:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Nikkyboy Vis innlegg
Jeg vet det er mye blåsyre i i stilkene å derfor man får litt vondt i magen når man spiser flein med stilk ..
Vis hele sitatet...
Bullshit. Det er ikke blåsyre i noen deler av fleinsoppen. Den blå farven som kan oppstå er et oksidasjonsprodukt av psilocin, og det er vel det som har gitt opphav til myten. Ubehaget kommer av at man inntar store mengder med tungt fordøyelig materiale.

Hele soppen inneholder virkestoffer.
Trådstarter
4 0
Sitat av Afasar Vis innlegg
Bullshit. Det er ikke blåsyre i noen deler av fleinsoppen. Den blå farven som kan oppstå er et oksidasjonsprodukt av psilocin, og det er vel det som har gitt opphav til myten. Ubehaget kommer av at man inntar store mengder med tungt fordøyelig materiale.

Hele soppen inneholder virkestoffer.
Vis hele sitatet...
Det var nytt for meg å høre, jeg har blitt fortalt at det var blåsyre i stilkene .. Men jeg tror deg på det du sier
Hei , bare lurer på noe ang stilken . Har hørt at vist du begynner å badtrippe så kan du spise stilken for å lande litt ? har ikke pailing om dette er sant. men hadde vert greit å funnet utav det
Nei det er tøv, painmaster. Stilken inneholder akkurat det samme som hatten.
Appelsinjuice derimot, er kjent for å kunne dempe tripper.
Er det noen rusforskjell mellom tørket sopp og fersk sopp? Og forskjell på tørka eller fersk sopp-te der du ikke spiser soppen, bare drikker vannet etter å ha trekt en stund?
Sitat av painmaster Vis innlegg
Hei , bare lurer på noe ang stilken . Har hørt at vist du begynner å badtrippe så kan du spise stilken for å lande litt ? har ikke pailing om dette er sant. men hadde vert greit å funnet utav det
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du unngå å lese det som står noen få poster over deg? Nei, _hele_ soppen inneholder virkestoffer.


Sitat av Bluish Vis innlegg
Appelsinjuice derimot, er kjent for å kunne dempe tripper.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke helt se hvordan det skal kunne dempe en tripp noe bedre enn cola, eplejuice eller melk for den saks skyld.
Sitat av painmaster Vis innlegg
Hei , bare lurer på noe ang stilken . Har hørt at vist du begynner å badtrippe så kan du spise stilken for å lande litt ? har ikke pailing om dette er sant. men hadde vert greit å funnet utav det
Vis hele sitatet...
Naturligvis ikke, da du bare vil innta mer virkestoffer. Du drikker ikke alkohol for å bli edru heller?

Sitat av Bluish Vis innlegg
Appelsinjuice derimot, er kjent for å kunne dempe tripper.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. En type juice som derimot vil påvirke virkningen er grapefruktjuice, da det fungerer som en MAO-hemmer. Men det vil derfor forsterke virkningen ved at det hemmer nedbrytningen av virkestoffene,

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Er det noen rusforskjell mellom tørket sopp og fersk sopp? Og forskjell på tørka eller fersk sopp-te der du ikke spiser soppen, bare drikker vannet etter å ha trekt en stund?
Vis hele sitatet...
Tørket sopp vil ha mistet noe virkestoff, hvor mye avhengig av tørke- og oppbevaringsmetoden; psilocinet må du være forbredt på å miste. Psilocybin er temmelig vannløselig, så du vil få mesteparten løst i te-vannet, men noe kan jo bli igjen. Psilocin er ikke særlig vannløselig og vil nok ødelegges uansett. Men det er ikke særlig med psilocin i spiss fleinsopp, så det har ikke så mye å si. Den største forskjellen blir at du slipper å innta masse tungt fordøyelig soppmasse, som kan minske mageubehaget som kan oppstå.
Sist endret av exocytose; 11. oktober 2010 kl. 22:59.