Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1056
Så jeg holder på med en text fil som inneholder en liste med data og hver gang jeg prøver og få nd til og se på dn for og skjekke om den typen data er godkjent

her er ett fragment av den første delen av koden
Dim dn As Object
Dim ks As New System.Net.WebClient
Dim nd As String
dn = IO.File.ReadAllText("Cdynamic.txt")
nd = System.Text.ASCIIEncoding.ASCII.GetString(( _
ks.DownloadData("http://www.whatismyip.com/automation/n09230945.asp")))
Vis hele sitatet...
og når jeg da skal prøve og sammenligne dette så bare gå alt ad undas.

if nd = dn then
msgbox("sucess")
else
msgbox("Failed")
Vis hele sitatet...
den bytter på om den vil virke eller ikke :s

dette er inneholdet i dn filen:
90.49.82.01
90.49.82.02
90.49.82.03
Vis hele sitatet...
hjelp motas med takk

dette er ikke det faktiske innholdet i filen men en represtasjon av hva som skal være der.
og for dere som da kommer til og si at "ks" blir ett problem så bruker jeg label1.text til og manipulere "ks" i testmiljøet

dette er ikke det faktiske innholdet i filen men en represtasjon av hva som skal være der.
og for dere som da kommer til og si at "ks" blir ett problem så bruker jeg label1.text til og manipulere "ks" i testmiljøet

dette er ikke det faktiske innholdet i filen men en represtasjon av hva som skal være der.
og for dere som da kommer til og si at "ks" blir ett problem så bruker jeg label1.text til og manipulere "ks" i testmiljøet
Sist endret av sachsmaster; 29. januar 2011 kl. 14:43.
Nå er Visual basic langt ifra noe favoritt språk,men kan prøve og hjelpe litt.
Kan skrive raskt hva du prøver på i python.

Kode

import urllib

url_ip = urllib.urlopen('http://www.whatismyip.com/automation/n09230945.asp').read()
ip_list = [i.strip() for i in open('ip.txt')]
if url_ip in ip_list:
    print 'Sucess'
else:
    print 'Failed'
Så til det jeg tror er feil if nd = dn then
Regner med at både nd og dn er string objekter?,da går vel ikke den sammenligning bra.
Viss jeg hadde gjort det samme i min kode hadde det heller ikke gått if url_ip == ip_list:
Husk at (==)python og (=)VB er equality.

Kode

>>> '90.49.82.01' == '90.49.82.01'
True
>>> '90.49.82.01' == '90.49.82.01 90.49.82.03'
False
>>> '90.49.82.01' in '90.49.82.01 90.49.82.03'
True
Sist endret av snippsat; 29. januar 2011 kl. 15:46.
jeg fikk en litt bedre forståelse nå, takk for hjelpen
Bare et lite, generelt tips: dn, ks og nd er forferdelige variabelnavn. De kunne liksågodt hett TY65z#, &%IJJ7 og BIIII&&. Det er 50 år siden man gikk fra å måtte bruke navn på registre til å kunne spesifisere variabelnavn som gav mening for mennesker, ikke bare maskinen - så det er ikke særlig kontroversielt lengre. Jeg anbefaler deg å forsøke

Gir du variabelene dine gode navn oppnår du mange fordeler, som f.eks.
  • Det blir lettere for andre å lese koden
  • Det blir lettere for deg å lese koden din i morgen
  • Det blir enklere å oppdage tullete feil i koden
  • Men viktigst av alt: God navngivning tvinger deg til å tenke gjennom hva du gjør på en litt mer presis måte. Det er nesten en Zen-ting, og vil øke kvaliteten på koden din betraktelig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
fikk fikset det, og tormaroe dn, ks, nd er forkortelser som er nødvendig eller så hadde det blitt ganske mange linjer med kode. og dere fikk bare ett fragment. men jeg fant løsningen


TAKK FOR ALL HJELP

/Thread
Sitat av sachsmaster Vis innlegg
dn, ks, nd er forkortelser som er nødvendig eller så hadde det blitt ganske mange linjer med kode
Vis hele sitatet...
Programmerer du ikke Visual Basic? Da skriver du vel ikke variabelnavnene dine selv, Visual Studio gjør det for deg med IntelliSense, så hvorfor skal du bry deg om å holde dem korte? Du må ikke betale pr bytes når du kompilerer heller, og blir det blir ikke færre linjer med kortere navn, bare kortere linjer. Kanskje du har en veldig smal skjerm?!

God og gjennomtenkt navngivning kjennetegner en dyktig utvikler!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
bra du ikke har noe du skulle sagt da
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Beskrivende variabelnavn ringte...
Sitat av sachsmaster Vis innlegg
bra du ikke har noe du skulle sagt da
Vis hele sitatet...
han prøver å hjelpe deg, som er ny i programmering, til å lære deg en god egenskap du vile nyte veldig godt av senere når du skriver lengre kode; som du skal lese gjennom og debugge senere.

Navn som "nd, "dn" og slikt sier deg kanskje mye nå. Men de sier deg ingenting 2 måneder etter du skrev koden; og det sier heller ingenting til andre som leser koden. Programming er vanskelig, og man trenger ikke gjøre det unødvendig mye vanskeligere ved å bruke ubeskrivende variabel navn.

Tiden du sparer på å ha vairbalnavn på 2 bokstaver er mye mindre enn den tiden du kommer til å bruke med å lure på hva meningen med variabelene er, fordi du har glemt det - og navnet ikke er beskrivende.
Sist endret av etse; 7. mai 2011 kl. 16:59.
Sitat av sachsmaster Vis innlegg
bra du ikke har noe du skulle sagt da
Vis hele sitatet...
En annen viktig egenskap en god utvikler må ha er evnen til å ta imot kritikk på en god måte, og å lære av dem som kan noe en selv ikke kan. Dette er også bare et tips! Ingen kan tvinge deg til å bli god, du må bestemme deg for å gjøre det selv