Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3809
Er på veg til å bli slått konkurs. Er et enkeltpersonforetak og har nå fått advokat for å bistå salg av eigendom. Noen som har erfaringer, som de vil dele med meg?
Søk personlig konkurs på google. Værste måten å gå konk på, du sitter personlig igjen med krav etter behandling i skifteretten. Skylder du staten spenn så slipper du aldri unna før du har betalt.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Søk personlig konkurs på google. Værste måten å gå konk på, du sitter personlig igjen med krav etter behandling i skifteretten. Skylder du staten spenn så slipper du aldri unna før du har betalt.
Vis hele sitatet...
Gjeldsordning er blitt greiere med gjeld til det offentlige.
Med en fersk konkurs må man fortsatt vente i flere år før man kan søke gjeldsordning. Fersk og nylig stiftet gjeld trekker kraftig ned.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Med en fersk konkurs må man fortsatt vente i flere år før man kan søke gjeldsordning. Fersk og nylig stiftet gjeld trekker kraftig ned.
Vis hele sitatet...

Det er alderen på gjelda som teller ikke alderen på konkursen.
Slik jeg har sett det, så får man ikke gjeldsordning tidlig, dette er når det har gått flere år og man ser du er ute av stand til å betale kreditorer, jo yngre man er er jo vanskeligere er det å få det også. Selv om det er forsent TS, så skulle du startet AS, der er du ansatt i ditt eget selskap og ikke vill ikke din personlige økonomi gå med hvis firma går konk. selv om du kan ryke på økonomisk tap da. Etter min mening så er enkelpersonsforetak et veldig dårlig valg å starte kontra AS, men dette er du vel klar over