Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2407 853569
Vet ikke om dette er offtopic for tråden, men;
Jeg har gått til innkjøp av x3 Google WiFi. Har ett problem med at de ikke vil koble seg på internett direkte ifra hjemmesentralen (som er i bridgemode, så internet er Lan3-port). Men om jeg kopler Google WiFi gjennom den gamle routeren (AC-66u) som står i lan3, så kommer den på nett. Noen som har vært borti lignende? Forstått det sånn at Google WiFi skal fungere som en fullverdig router, som altså ikke trenger en ordinær router for å få nett. Altibox support er tydeligvis hjernedøde på dette, de ber meg bare om å skru av og på modemet (som jeg har gjort ca 99 ganger) og laste ned google appen på nytt -.-
Hei folkens!

Har en CPL7.

Har ikke behov for TV, kun internett.

Kjøpt meg en USG Pro 4, UniFi Switch 8 og et AP.

Lest gjennom hele tråden og har forstått følgende.

Plugge fiber inn i USG Pro 4 sin SPF1 port. Konfigurere SPF1 til VLAN102 med DCHP.

Kabel fra LAN1 på USG Pro 4 til UniFi Switch 8 port 1. Kabel fra UniFi Switch 8 port 5 (siden den har POE) til AP.

Skal vel ikke være noe mer?

Takk på forhånd!
Hei folkens!

Har en CPL7.

Har ikke behov for TV, kun internett.

Kjøpt meg en USG Pro 4, UniFi Switch 8 og et AP.

Lest gjennom hele tråden og har forstått følgende.

Plugge fiber inn i USG Pro 4 sin SPF1 port. Konfigurere SPF1 til VLAN102 med DCHP.

Kabel fra LAN1 på USG Pro 4 til UniFi Switch 8 port 1. Kabel fra UniFi Switch 8 port 5 (siden den har POE) til AP.

Skal vel ikke være noe mer?

Takk på forhånd!
Sitat av hotline Vis innlegg
Vet ikke om dette er offtopic for tråden, men;
Jeg har gått til innkjøp av x3 Google WiFi. Har ett problem med at de ikke vil koble seg på internett direkte ifra hjemmesentralen (som er i bridgemode, så internet er Lan3-port). Men om jeg kopler Google WiFi gjennom den gamle routeren (AC-66u) som står i lan3, så kommer den på nett. Noen som har vært borti lignende? Forstått det sånn at Google WiFi skal fungere som en fullverdig router, som altså ikke trenger en ordinær router for å få nett. Altibox support er tydeligvis hjernedøde på dette, de ber meg bare om å skru av og på modemet (som jeg har gjort ca 99 ganger) og laste ned google appen på nytt -.-
Vis hele sitatet...
Når du har koblet asus routeren din til hjemmesentral i bridgemode, forsøk å åpne webgui for asus router og kjør en dhcp release, deretter kobler du bort asus router og kobler til google wifi.
Sitat av Trrunde Vis innlegg
Når du har koblet asus routeren din til hjemmesentral i bridgemode, forsøk å åpne webgui for asus router og kjør en dhcp release, deretter kobler du bort asus router og kobler til google wifi.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, skal prøve dette. Men forstår ikke hvorfor det skulle ha noe å si? Si at jeg får "pure" internett ut av lan3 porten, og kobler google wifi rett i denne, så burde det jo ha funka? For da er jo asusen utav bildet (som var hele hensikten med å kjøpe google wifi)
Sitat av hotline Vis innlegg
Takk for svar, skal prøve dette. Men forstår ikke hvorfor det skulle ha noe å si? Si at jeg får "pure" internett ut av lan3 porten, og kobler google wifi rett i denne, så burde det jo ha funka? For da er jo asusen utav bildet (som var hele hensikten med å kjøpe google wifi)
Vis hele sitatet...
Det gjør en forskjell fordi Altibox begrenser deg til en aktiv DHCP lease om gangen. Asus-boksen din har tydeligvis en lease. Denne må slettes før du kan bytte til en annen klient. Det går raskere å gjøre release enn å vente på at leasen timer ut.
Hei.

Har en ZyXEL P-2812ac ruter fra altibox.

Sliter med at 5 Ghz nettet forsvinner titt og ofte og 2,4 Ghz gir dårlig utnyttelse av farten (100/100).

Noen som har noe erfaring med dette?

Vurderer å kjøpe en ny ruter og bridge fra Zyxelen til den nye. Noen tips til hvilken ruter som kan fungere bra til rundt tusenlappen?
Sitat av einbrukjar Vis innlegg
Hei.

Har en ZyXEL P-2812ac ruter fra altibox.

Sliter med at 5 Ghz nettet forsvinner titt og ofte og 2,4 Ghz gir dårlig utnyttelse av farten (100/100).

Noen som har noe erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Dette kan skje med eldre sentraler, jeg vil anbefale deg å kontakte kundeservice for å få en ny hjemmesentral (som garantisak, ikke betalt oppgradering) før du kjøper ruter.