Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2629
Jeg er for øyeblikket på utveksling, under et fem-års siv.ing. studium ved NTNU. Første året mitt gikk bra, med 7 A og én B. Så jeg har det i meg - om jeg vil. Dog, etter dette ble jeg latere og latere. Siste semester før utveksling ble karakterene 2*D og 2*E.

På utveksling har jeg fått en ekstrem "ny giv"(har insett at det er forelesningene på NTNU som er søppel, og ikke fagene jeg tar), og ønsker å forbedre snittet mitt. Slik jeg ser det er det tre muligheter:
  • Ta opp masse fag i siste året mitt(mye stress)
  • Ta mastergraden, og deretter ta et år hvor jeg jobber en rolig jobb mens jeg tar opp 4-5 fag per halvår(er dette mulig?)
  • Ikke ta opp noe og håpe jeg får jobb

Hva tenker dere?
Ta mastergraden , så tar du en rolig jobb og tar du opp de faga. Kanskje det er mulighet å jukse på eksamen. Jeg går selv på ntnu og de eksamensvakter legger ikke merke til det .
Hvilken mastergrad, hvilken år er du på, og hvor vil du jobbe og med hva?

Kommer ganske langt med et C-snitt fra NTNU. Er også innafor å ha litt dårlige bachelorkarakterer hvis du har bra på masteren.

Mitt beste tips er å ta 1-2 fag mens du skriver masteroppgaven. Gjør noe kult på masteroppgaven, kanskje den fikser deg jobb. Er ikke sikkert karakterene har så mye å si som du tror.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Hvilken mastergrad, hvilken år er du på, og hvor vil du jobbe og med hva?

Kommer ganske langt med et C-snitt fra NTNU. Er også innafor å ha litt dårlige bachelorkarakterer hvis du har bra på masteren.

Mitt beste tips er å ta 1-2 fag mens du skriver masteroppgaven. Gjør noe kult på masteroppgaven, kanskje den fikser deg jobb. Er ikke sikkert karakterene har så mye å si som du tror.
Vis hele sitatet...
nettverk er det aller viktigste. Nesten alle ungdommer jeg kjenner som har greie jobber har fått jobb fordi de har slekt som å jobber der.
Sørg for å få en grad. Etter det er det veldig uvanlig at man viser fram karakterene sine til noen. Unntaket er kanskje noen bransjer som juss og konsulenter der gode karakterer sendes ut til kunder får å vise hvor gode folk man har, og i staten der karakterer kan bli brukt for å skille like søkere.

Jeg har aldri blitt spurt om karakterer under jobbsøknad. Kun grad.

Nesten alle ungdommer jeg kjenner som har greie jobber har fått jobb fordi de har slekt som å jobber der.
Vis hele sitatet...
Fullfører ts fem-års siv.ing. studium ved NTNU får han enkelt tilbud om mange jobber (men minder der er i oljesektoren han utdanner seg eller det er noe som skurrer veldig med han (personlighet, oppførsel, rus osv))
Sist endret av Kongen; 3. desember 2018 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.