Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 840
Hei, jeg har blockert noen via .htaccess-fine som følgende:

order allow,deny
deny from 0.0.0.0
allow from all

Men han kommer inn på chaten like vel... vet noen hvordan folk får dette til, kan noen forklare om det går an å komme inn på en side som han er blockert fra med samme IP

Takk for svar!
1) Du er sikker på å ha notert riktig ip?
2) Mulig han bruker en proxy.
200% er sikkert det er riktig IP, for hver gang han kommer inn får jeg melding 0.0.0.0 Joined, så jeg har sett og ser han forsett der med samme ip mens jeg har banned han ... hva mener du med han bruker proxy?
Sitat av xerwate
200% er sikkert det er riktig IP, for hver gang han kommer inn får jeg melding 0.0.0.0 Joined, så jeg har sett og ser han forsett der med samme ip mens jeg har banned han ... hva mener du med han bruker proxy?
Vis hele sitatet...
En proxy kan brukes til å videresende requests, og alt han gjør vil derfor komme fra en annen ip-adresse enn hans egentlige. Skifter han proxy skifter han derfor ip.

Edit: Aha, da er jeg med :P Er godt mulig personen som saboterer bruker proxy da. Sjekk også for lesetilgang på htacccess-filen, og at deny, allow står i riktig rekkefølge.
Sist endret av Dyret; 8. november 2007 kl. 02:10.
Dyret: man er jo ikke så i*** at tror en IP består av bare nuller... men ville ikke bare oppgi IPen, jeg mente ikke det kom en 0.0.0.0, men det som er greia at han kommer inn med samme IP mens IPen er listet i htaccess filen...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
RTFM.

Prøv å bytte rekkefølga på dei to du.
Virker som at du har gjort noe feil da, prøvde disse kodene. Og begge fungerte slik de skulle, hvor på roote har du .htaccess fila liggende?

Kode

 <Limit GET POST>
 order allow,deny
 deny from xxx.xxx.xxx.xxx
 allow from all
</Limit>

Kode

order allow,deny
 deny from xxx.xxx.xxx.xxx
 allow from all
Jeg har prøv det og, når jeg lister min IP eller andres så vil det blockeres, men hans IP personen jeg ikke vil komme inn, kommer. Kan det være tilfeldighet? Eller umulig at han kommer mens samme IP er banned ??

Filen ligger på hoved siden på servern (www)
Da har du vel bare funnet feil IP adresse på personen.
order allow,deny
allow from all
deny from 0.0.0.0

Du gjør først så han ikke får tilgang og så gir du alle tilgang (inkludert han). Prøv den over. Jegh ar ikke peiling på htaccess så det kan godt være feil.