Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3039
Hei, ser etter filmer/serier fra den "kriminelles" perspektiv. Gode serier vel og merke. Digger Breaking Bad (all-time favourite serie), men den er jo desverre over nå i morgen, så har noen noe annet?

Gjerne med en beskrivelse om hva det handler om og om den er noe bra.

F. eks er Breaking Bad en serie om en 50 år gammel kjemilærer som får kreft og begynner å lage meth.

Har sett Scarface.

Så litt av piloten til The Wire og Sopranos, burde jeg gi de en annen sjanse? Slet litt med å forstå konseptet (så kanskje ikke langt nok, men kan bli utålmodig når jeg ikke vet hva jeg egentlig venter på).
Du burde så ABSOLUTT gi Sopranos en sjangse.

Jeg var dum og tenkte "Neeh, sopranos er sikkert ikke noe bra." etter jeg så første episode. Så gikk det et år, også ga jeg det en sjangse til, og det er desidert en av de beste seriene jeg noen gang har sett!

Jeg heller forstod ikke helt greia i første episode, men jo flere episoder jeg så i starten, jo flere biter falt på plass.

Og for å legge til, Sopranos er desidert den beste serien jeg har sett når det kommer til den psykologiske og realistiske delen.

Måten hele karakteren til Tony Soprano er bygd opp er bare helt utrolig.
Sist endret av Bruskork1; 29. september 2013 kl. 23:50.
Du burde gi Weeds og Sons Of Anarchy en sjangse!

De to pluss Breaking Bad er mine all time fav serier!
Sist endret av KjemikalieX; 30. september 2013 kl. 00:01.
Sons Of Anarchy er jo absolutt å anbefale
The Wire ! Kanon serie.
Henger meg på med Bruskork her. Skal du ha en genial "Kriminell-serie" så ligger Breaking bad på første plass og Sopranos på en sterk 2er på min liste. Ikke legg den på hylla!
Har sett soa, the wire og weeds også, men de kommer litt lengre nede på lista mi hvertfall :P

Ray Donovan (ser på den mens eg skriver, virker utrolig bra til nå!)
Banshee. (Absolutt å anbefale)
White Collar.

Ingen over. Ingen ved siden. (Kanskje noen, men altså, vi snakker om kriminelle serier her. Den handler bare om kriminalitet, hvitsnippsforbrytelser.)

http://www.youtube.com/watch?v=gIFySyLynAk
Sist endret av uaexed; 30. september 2013 kl. 00:43.
Dexter! Genial og spennende.

OZhttp://www.imdb.com/title/tt0118421/ er jo den ultimate serien om du vil se fra de kriminelles perspektiv.
ArbeidsledigProletar
Sopranos... Ingen over, ingen ved siden. Ihvertfall ikke satt i moderne tid. Samme med Boardwalk Empire. Nomnoms... Men det er jo også Terence Winter da.
Sist endret av Batabusa; 30. september 2013 kl. 00:50. Grunn: JAI SNAKE NORGE
The Shield. Skitten purk hele veien.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Må støtte OZ og The Sopranos. Fantastiske serier! OZ er vel den av de to som er "lettest" å følge med på.
Michael Mann har gjort en rekke solide krim/thrillere hvor man får innsyn i hverdagen til politi og kriminelle og hvordan de påvirker hverandres liv både mentalt og fysisk.
Heat (1995) er nok mest kjent på det området men kan også anbefale originalen L.A. Takedown fra (1989).
To andre perler er Thief (1981) og Manhunter (1986) som begge er stilfulle og vakre filmer som er verdt å få med seg dersom en liker krim og thrillere.

Manhunter (1986)
http://www.youtube.com/watch?v=Nbpk0pv60DE
Thief (1981)
http://www.youtube.com/watch?v=keET6waBJHk
Sons of Anarchy er å anbefale. Handler om en MC-gjeng som driver med organisert kriminalitet.
Prison Break er også bra, men vet ikke helt om det er akkurat det du er ute etter.
- White Collar
- Sons of Anarchy
- Gudfaren (riktignok bare en trilogi, but still)

Jeg regner med at du er interessert i kriminelle nettverk og kunsten rundt krim. Jeg vil derfor anbefale noen dokumentarer som;
- The world's most dangerous gang
- Extreme drug smuggling
- The Aryan Brotherhood
The Wire (must!!), Sopranos, Weeds, Sons of Anarchy, The Shield.
The Wire, absolutt!
Den nye Hannibal serien. Må advare, den er jævlig mørk, dyster og gruefull. Noen scener ble litt for mye selv for meg, og jeg har sett både breaking bad, dexter og game of thrones. Om du ikke har noe imot å se litt gørr, og er klar for det jeg mener er de mest pur og gjennomførte drapssakene skrevet ned på papir så vil du like den :-)