Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6379
http://www.dagbladet.no/2011/09/13/n...lubb/18114967/

Som de fleste sikkert har fått med seg så skal HA-Oslo arrangere det årlige Europa-møte.
I den forbindelse har politi og myndigheter gjort alt i sin makt for å gjøre tingene vanskeligst mulig for HA.
De skal blant annet ha en id sjekk av alle som kommer, ca 500 mann.

Sist gang politiet hadde en slik kontroll (da i Stavanger) Stillet de opp med 17 mann + en bikkje.
http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5707095.ece
Hvor mange kommer kommer de til å stille med denne gang 50-100?!

Her er et innlegg i fra "PayBack Norge" sine sider fra en som var der:

"Da var festen over i Stavanger, svært massivt med politi (17 stk ) + hund , Børge Øvrebø (bildet) påtok med stor iver seg rollen som innsatsleder til tross for at Morten Helland faktisk var den som egentlig hadde vervet.

Øvrebø gikk inn i rollen med friske brøl og latterlige utsagn i hopetall, bortviste venner av HAMC i stor skala for eget forgodtbefinnende og oppførte seg som sedvanlig som en svært uprofesjonell og konfliktframprovoserende politimann. Helt utrolig at ledelsen virkelig vil ha en slik person med på lasset i det hele tatt, de må da etter noen år ha avdekket hans personlige uegnethet og altfor massive ego.
det tviles sterk på om festen hadde fått så mange gjester uten øvrebø og resten av politieetatens løgnaktige forhådsomtale/trusselvurdering ang festen.
Festen varte ut i de små timer og musikken gjorde dansefoten lett hos de blide gjester, ingen problemer av noen som helst art kun glade mennesker slik som alle tidligere år.
HAMC takker gjestene og sees rundt neste sving :-)"



Er det bare jeg som syns dette er direkte sløsing med resurser og skatte penger?
Burde ikke de heller ha prioritert all sentrums volden, for å ikke snakke om alle de overfalls voldtektene som foregår i Oslos gater nattestid?
Hva får de ut av disse id kontrollene?

De sitter igjen med en jævla lang liste med navn av folk som befant seg på en stor fest.
Videre kan de finne ut hvem som er med i en Mc klubb, som om ikke den vesten med en jævla svær logo på, med klubb navnet stående like over ikke var en enkel nok kode å knekke.

De er ikke akkurat bekymret for at politiet skal finne ut at man er med i en Mc klubb.

Nå skal de at på til nekte de skjenkebevilgning på et grunnlag de ikke sjøl er helt sikker på. Men de finner sikkert en liten paragraf de kan bruke til i morgen....
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/F...t-2576726.html

Dilemma for politiet
"Overfor Aftenposten.no påpeker flere kilder dette som et dilemma for politiet.

Konsekvensen av å stoppe arrangementet vil bli at 500 HA-medlemmer og sympatisører blir sendt på byen, noe som kan bli en langt vanskeligere oppgave for politimannskapene som er satt til å passe på arrangementet."


Bedre det hadde skjedd, da hadde politiet faktisk vært der det er et behov for de.

Hadde ikke hatt så store problemer med dette hadde de heller raidet stedet og arrestert alle mann som gikk med vest.
For i følge politiet så er jo alle kriminelle og om alle er kriminelle så arrester dem da!
Ikke kast bort penger og resurser på idiotiske id kontroller!

Til og med Politiinspektøren i Oslo sier til tv2 at de ikke har hatt et eneste problem med HA de siste 10-15 årene i Oslo.
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3586062.html

Noen som er enig eller uenig med det jeg sier her?
Med tanke på at HAMC er en gjeng med en lang historie relatert til organisert kriminalitet, ser jeg ikke hvorfor politiet ikke skulle følge med når et halvt tusen av HA samler seg på et sted.
Sist endret av Fossen; 19. september 2011 kl. 13:47.
Bruk heller tida på fange voldtektsmenn som herjer rundt i Oslo
Legaliser cannabis så HA mister masse penger?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Legaliser cannabis så HA mister masse penger?
Vis hele sitatet...
HA har fler inntektskilder enn cannabis. Så det hadde ikke vært avgjørende. Det hadde vært småkjipt, men det er andre ting som går an å tjene cash på.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Legaliser cannabis så HA mister masse penger?
Vis hele sitatet...
Et godt argument for legalisering er nettopp det økonomiske grunnlaget det utgjør for kriminelle gjenger.
Legalisering hadde nok hatt liten innvirkning på økonomien til HA da de driver en hel haug lovlige bedrifter som sannsynilgvis er hovedinntekten. I københavn hadde nok situasjonen vært annerledes.
Tror det meste av stasjet til HA kommer i pulverform.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tror det meste av stasjet til HA kommer i pulverform.
Vis hele sitatet...
Og våpen regner jeg med, ikke at jeg har satt meg ås veldig in i disse klubbene. Syns de bare er patetiske :P
Hallo. Hells Angels sluttet med krim på åtti tallet.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Hallo. Hells Angels sluttet med krim på åtti tallet.
Vis hele sitatet...
Tuller du eller? :P
De sprengte jo hovedkvarteret til bandidos i Drammen i 1997
Sitat av fth Vis innlegg
Tuller du eller? :P
De sprengte jo hovedkvarteret til bandidos i Drammen i 1997
Vis hele sitatet...
Yes mr mr. Ironi er en dårlig ting online.
Skjønte det egentlig, men JAU.. Ironi online er litt vrient hvis man ikke bruker masse sleezy smilyer og det
Hells Angels er en gjeng med forvokste guttunger. At noen kan være redd for en gjeng bikere som går på sosialen og må opptre i grupper for å skape frykt i en alder av 40+ begriper jeg virkelig ikke.
Ta og omprioritèr politiets ressurser fra allerøverste hold slik at de faktisk KAN klare å beskytte sivile mot massakrer og å holde trafikken og sentrum i byene trygt og voldsfritt!! Vil jeg si..

Satt godt på spissen det der, men dagens politi har virkelig noen integritetsproblemer.

De burde ha gjort dette de drev med mye mer skjult, selv om de fleste vet at HA er blant de verste av de verste
Hvis ingen bryr seg med dem, og hvis alle slutter med dop - problem løst!
En gjeng med stokk dumme drittunger, med motorsykkler, tatoveringer, langt hår og skjegg som flyr rundt og leker helt idiot og selger amfetamin og dritthasj til den norske ungdommen.. Ja, jeg trenger egentlig ikke å nevne at jeg ikke kunne brydd meg mindre om en så til de grader ultra-talentløs suppegjeng. Hvor dum går det ann å bli, når man flyr rundt og reklamerer for at man er kriminell? Er det fengsel og det å "tøffe" seg de liker, eller er det pengene og i tillegg komme seg unna systemets regler og klør?
Sist endret av HippiRødstrømpe; 19. september 2011 kl. 16:01.
HA er en gjeng idioter som ødleger for norge, vi skulle hat vårt eget lille guantanomo hvor vi kunne slengt inn HA og breivik og andre mennesker som bare lager faenskap. Så kunne de sitti og kost seg med sine største fiender og forhåpentligvis hat et rent helvete.
Sist endret av mrCannabis; 19. september 2011 kl. 16:17.
Nå skal det jo sies at HA faktisk er mennesker som oss alle andre.
Man kan nok ikke si at alle som er medlemmer av HA er monstre.
Men når 8 av 10 medlemmer er tidligere straffe dømt for faenskap så bør vel det være en indikasjon på at det ikke akkurat er den snilleste gutte klubben for og si det mildt.

Men at det finnes monstre i denne klubben det gjør det virkelig.
De ser på kvinner som eiendom eller objekt som de kan dele med sine venner.
Deres måte og behandle kvinner på gjør meg svært provosert, og er en tydelig indikasjon på at "neandertaler" mentaliteten er det det eneste som gjelder hos Hells Angels.

Men HA i Norge er nok en relativ liten trussel for den vanlige nordmann som holder seg langt unna narkotika/lånehaier osv......

Men uanndsett hvordan du vrir og vender på det, så vil man alltid være i politiet,s søkelys når man velger og drive med kriminalitet.
Spesielt når det gjelder den kriminaliteten HA driver med.

Men HA er ingen trussel for meg, jeg har kun møtt på HA Hamar kun engang å det var som og møte en vanlig motor syklist. Nå skal det også sies at jeg ikke akkurat henger i slike miljøer.
Å HA Hamar er svært taktisk for og si det mildt, de lager ikke bråk der det ikke trengs.
Å driver ikke med terrorisering av vanlige folk.

Jeg forsvarer ikke HA på noen som helst måte.
Men vis jeg måte velge og ha en "1% klubb" her i Hamar så ville det blitt Hells Angels uanndsett.
Sitat av Silhouette Vis innlegg
Hells Angels er en gjeng med forvokste guttunger. At noen kan være redd for en gjeng bikere som går på sosialen og må opptre i grupper for å skape frykt i en alder av 40+ begriper jeg virkelig ikke.
Vis hele sitatet...
Gå å piss på en av syklene dems så finner du det sikkert fort ut
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
En gjeng med stokk dumme drittunger, med motorsykkler, tatoveringer, langt hår og skjegg som flyr rundt og leker helt idiot og selger amfetamin og dritthasj til den norske ungdommen.. Ja, jeg trenger egentlig ikke å nevne at jeg ikke kunne brydd meg mindre om en så til de grader ultra-talentløs suppegjeng. Hvor dum går det ann å bli, når man flyr rundt og reklamerer for at man er kriminell? Er det fengsel og det å "tøffe" seg de liker, eller er det pengene og i tillegg komme seg unna systemets regler og klør?
Vis hele sitatet...
Er du helt tett? Alle de MC gutta deler sammen felles interesser og har nok svært mye å snakke om.

Hvis du ikke visste det er mennesker nemlig flokkdyr. Det kalles sosialisering.. Ikke alle flyr på kino å spiser mc'ern vettu
Sist endret av ali88; 19. september 2011 kl. 21:20.
Jeg syns det er helt bak mål å stille seg opp å sjekke alle som går inn og ut av festen(e). Ta de når de gjør noe kriminelt.

HA i Stavanger hadde 18 politifolk som passet på, etter det jeg kjenner stod hver og en av de på overtid. Enorm resurssløsing, spør du meg.
Sist endret av ErikH; 19. september 2011 kl. 21:28.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Er du helt tett? Alle de MC gutta deler sammen felles interesser og har nok svært mye å snakke om.

Hvis du ikke visste det er mennesker nemlig flokkdyr. Det kalles sosialisering.. Ikke alle flyr på kino å spiser mc'ern vettu
Vis hele sitatet...
Hvorfor klarer de ikke det uten å drive kriminalitet?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvorfor klarer de ikke det uten å drive kriminalitet?
Vis hele sitatet...
fordi de er 1% club eller hva det heter, den 1% (eller så var det 0,1%) som ikke hører til vårt samfunn, så de jobber ikke heller. Og tjener pengene sine kriminelt for å kunne økonomisk leve videre utenfor vårt samfunn
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
fordi de er 1% club eller hva det heter, den 1% (eller så var det 0,1%) som ikke hører til vårt samfunn, så de jobber ikke heller. Og tjener pengene sine kriminelt for å kunne økonomisk leve videre utenfor vårt samfunn
Vis hele sitatet...
Det er tull, flesteparten har en normal jobb, kone og barn, men kanskje en dyster fortid
Men vi kan vel ikke stikke under en stol at de vil fremstå som noe annet.
1% merket mange slike klubber bruker kommer fra amerika, hvor det ble sagt at 99% av motorsykkelister var lovlydige folk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Outlaw_...#One_percenter
Sist endret av Tsunami; 19. september 2011 kl. 22:06.
Ser ikke hva som er så galt med å forebygge kriminalitet jeg. Er det ikke bedre at politiet sørger for at ting går rett for seg enn at de blir tilkalt i ettertid siden det skjedde noe kriminelt som en knivstikking e.l?
Nei, for Oslo sentrum var tomt for politi denne natten. På vei hjem fra konsert fikk jeg 16(!) forespørsler om å kjøpe dop av diverse afrikanere, og det florerte med nigerianske prostituerte... -_- Ble også vitne til slagsmål, men så ikke en eneste politimann noe sted...
Sitat av lroedal Vis innlegg
Nei, for Oslo sentrum var tomt for politi denne natten. På vei hjem fra konsert fikk jeg 16(!) forespørsler om å kjøpe dop av diverse afrikanere, og det florerte med nigerianske prostituerte... -_- Ble også vitne til slagsmål, men så ikke en eneste politimann noe sted...
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noe nytt fenomen, når man går ned karl johan en lørdags kveld/natt
Sitat av gotejds Vis innlegg
Er du helt tett? Alle de MC gutta deler sammen felles interesser og har nok svært mye å snakke om.

Hvis du ikke visste det er mennesker nemlig flokkdyr. Det kalles sosialisering.. Ikke alle flyr på kino å spiser mc'ern vettu
Vis hele sitatet...
Sosialisering ja jøss........

"Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles which every man of every faith can embrace. "

"For if you do, one day you will look behind you and you will see we three. And on that day, you will reap it. "
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Er det bare jeg som syns dette er direkte sløsing med resurser og skatte penger?
Burde ikke de heller ha prioritert all sentrums volden, for å ikke snakke om alle de overfalls voldtektene som foregår i Oslos gater nattestid?
Hva får de ut av disse id kontrollene?
Vis hele sitatet...
Nå er HA en gjeng bestående av tungt kriminelt pakk. Hva skal politiet gjøre da? Bare sitte på ræva og se på at organiserte kriminelle danser foran dem?

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ta og omprioritèr politiets ressurser fra allerøverste hold slik at de faktisk KAN klare å beskytte sivile mot massakrer og å holde trafikken og sentrum i byene trygt og voldsfritt!! Vil jeg si..

Satt godt på spissen det der, men dagens politi har virkelig noen integritetsproblemer.
Vis hele sitatet...
Det er vel heller du som har et problem her: Du uttaler deg om politiet selv om du ikke har peiling på hva du snakker om. Du må kutte ut disse løgnene dine om politiet.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Det er tull, flesteparten har en normal jobb, kone og barn, men kanskje en dyster fortid
Vis hele sitatet...
Du må gjerne svare spørsmålet mitt, for det har jeg lurt på i mange år.

Paradiseclub: takker for svar, men visste akkurat det da ^^
Sist endret av Taurean; 20. september 2011 kl. 10:32.
Hell's Angels er jo, som flere sier, en klubb bestående av tidligere og nåværende kriminelle. Man joiner nok ikke HA uten at det har en "baktanke". Og jeg har null respekt for HA som organisasjon.

Men, man har et uttrykk som jeg mener ville vært nyttig for politiet i denne sammenheng: pick your battles. Ja, hold et øye med HA når de samles i store grupper, men samtidig er det ikke nødvendig å sløse masse ressurser på dette. HA vet nok at de vil fratas retten til å samles til fest på denne måten om det oppdages at det foregår omfattende kriminalitet ifm arrangementet.

Så HA's kriminalitet er i mine øyne noe som må håndteres hver eneste dag av dedikerte spesialister (i mangel av noe bedre ord), ikke bare denne ene gangen. Politiet har selvsagt resssurser tillagt etterforskning av HA til daglig, men jeg mener det er unødvendig å - i mine øyne - sløse ressurser på et slikt arrangement. NOE påsyn, ja, men kanskje ikke i så stor grad?
Her er det mange som kunne hatt godt av å faktisk snakke med medlemmer fra HA. De herifra (hedmark) er meget høflige og snille. Det er svært sjeldent bråk fra disse gutta. De som ikke plager dem, blir ikke plaget.
Dette blir nok Hell
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå er HA en gjeng bestående av tungt kriminelt pakk. Hva skal politiet gjøre da? Bare sitte på ræva og se på at organiserte kriminelle danser foran dem?


Det er vel heller du som har et problem her: Du uttaler deg om politiet selv om du ikke har peiling på hva du snakker om. Du må kutte ut disse løgnene dine om politiet.
Vis hele sitatet...
Jeg må støtte hemmeligegreier her, Aeon_ du må slutte å komme med så mange bastante påstander om politiet, det hadde blitt satt pris på om du i framtiden underbygger påstander om nevnte emne med fakta.
Sitat av flexx Vis innlegg
Her er det mange som kunne hatt godt av å faktisk snakke med medlemmer fra HA. De herifra (hedmark) er meget høflige og snille. Det er svært sjeldent bråk fra disse gutta. De som ikke plager dem, blir ikke plaget.
Vis hele sitatet...
Du har sikkert rett i det, men når Hell's Angels er såpass involverte i kriminalitet, burde kanskje disse folka heller starte en egen klubb...? Så slipper de å måtte hanskes med det ryktet HA har?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå er HA en gjeng bestående av tungt kriminelt pakk. Hva skal politiet gjøre da? Bare sitte på ræva og se på at organiserte kriminelle danser foran dem?
Vis hele sitatet...
Kjenner du hele Hells Angels miljøet i Norge så godt at du kan uttale deg at HA er en gjeng kun bestående av tungt kriminelt pakk???

Eller er du en av de som forhåndsdømmer en hel gruppe mennesker? Drar alle over en kam for noe som enkelt personer i denne gruppen har gjort?
Blir litt som å kalle alle muslimer for terrorister.......
Tullinger finner du i alle grupperinger enten det er snakk om 1% klubber eller for eksempel politiske partier.

"Ap-politiker fengslet for flere sex-overgrep
Tilstår seksuell omgang med 10-15 gutter"
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=135360

Betyr dette, at jeg nå kan gå ut og kalle alle medlemmer i AP pluss hele partiet for en pedo organisasjon?!
Blir litt for dumt....

Selvfølgelig skal ikke politiet sitte på ræven og se på når noen begår noe kriminelt. Om de gjør noe kriminelt så er det bare å bure de inne da.
Har ingen problemer med resurs bruken når det kommer til å faktisk arrestere folk pga beviser som knytter de til en kriminell handling.

Om du leser det første innlegget en gang til så ser du at jeg på ingen måte sier at kriminelle skal få gå fritt rundt.
Det jeg reagerer på er at politiet pisser vekk de allerede mangelfulle resursene sine på meningsløse kontroller som ikke fører noe sted, annet en å brygge mer sinne og hat mot Politiet.

Politiet har jo selv gått ut og sagt at en god dialog er veien å gå.
Da hjelper det ikke å bryte loven selv og nekte HA skjenke bevilgning på et grunnlag ikke engang politiet vet hva skal gå ut på?!

Loven er lik for alle sier vi.....Men det er den åpenbart ikke.
Nå fikk Hells Angels skjenke alkohol denne kvelden, med et løfte om at de skulle straffes ved en seinere anledning.
Politiet må først finne paragrafen som kan gi alle andre uten om HA lov til å servere drikke ut av sine egne lokaler....

Gjør ikke saken særlig bedre for myndighetene at Hells Angels Bergen fikk medhold i sin sak mot byrådet ang et skjenkeløyve som var blitt gitt, for og så bli trukket tilbake, etter politiet hadde forklart byrådet i Bergen hvilke livsfarlige konsekvenser en slik skjenkebevilgning ville få.
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Hell...n-2583696.html

Og til alle de tullete kommentarene fra dere andre som har sett litt for mye på tv serien "Gangland" og har tatt utgangspunkt i hvordan Hells Angels oppfører seg i USA.
Så sier det seg selv at politiet hadde hatt myyye større bekymringer en hvem som var på hvilken fest osv.

Alle de HA medlemmene jeg har truffet på div fester oppfører seg som helt vanlige folk nettopp fordi de er helt vanlige folk.
De har familie går på arbeid osv osv....
Har enda tilgode å se en fra HA behandle det motsatte kjønn som dritt, har heller aldri hørt/sett om tilfeller (i Norge) der de bytter på å "gang bange" konene/kjærestene sine, slik som enkelte her uttalte seg om.
Kan jo selvfølgelig finnes enkelt tilfeller, slik som at det finnes enkelttilfeller av pedofile i noen av landets største politiske partier......
Tror HA i Norge kan være veldig forskjellig i oppførsel og væremåte i forhold til foreeksempel HA Turkey.....