Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4098
God kveld!
Jeg har fått et brev i dag, der jeg får beskjed om å betale ned en gjeld jeg har på Mastercard (7500, som ble til 8500kr pga rettslige osv).

Jeg har ingen mulighet å betale ned dette.. Jeg fikk beskjed jeg kunne ajourbetale på 1500kr. Hva skjer når jeg betaler det?
Blir det trukket fra min gjeld?
Tenkte å ringe namsmann i morgen å snakke og avtale betalingsplan med henne.
Det som ville være mest optimalt for meg er å betale ajourbetalingen, deretter få den vanlige minstebetalings løsningen igjen. Jeg har endelig fått meg jobb og har mulighet til dette nå. Tror dere det vil kunne gå?

tusen takk for svar!
Ja visst går det. Disse 1500 vil selvsagt bli trekt fra din gjeld. Disse folkene er kun ute etter å se att du er villig til å betale, hvor mye hver måned er egentlig uvesentlig såfremt det er nok til å dekke rentene.
Trådstarter
4 0
fantastisk!
Er det namsnammen jeg skal kontakte å si jeg har betalt ajouren og er klar for å betale ned til vanlig betalingsplan? Eller må jeg ringe til lindløf eller selve banken jeg skylder?

Eller er det ikke noe vits å kontakte noen av dem etter jeg betalte?
Sist endret av Go93; 29. september 2017 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor har du kravet? Er det hos Lindorff?
Trådstarter
4 0
brevet kom fra Lindorff. Men hos DnB jeg skylder.
Da har Lindorff kjøpt gjelden din og du har kun dem å forholde deg til. Du kan logge deg inn på dine sider hos dem og sjekke informasjon om kravet der, samt søke om nedbetalingsplan. Evt ringe til dem på mandag.
Trådstarter
4 0
Takk for svar! :-)
Sitat av Go93 Vis innlegg

Det som ville være mest optimalt for meg er å betale ajourbetalingen, deretter få den vanlige minstebetalings løsningen igjen. Jeg har endelig fått meg jobb og har mulighet til dette nå. Tror dere det vil kunne gå?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe som heter ajourbetale.
Du har ikke lenger noe kredittkortavtale og må nok som nevnt over her forholde deg til Lindorff og den samlede gjelda.

6 måneder a 1500,- høres rimelig ut.