Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6293
God aften, freaks.

En venn kræsjet en bil i ruset tilstand(MDMA, alkohol, kokain og weed). Det var passasjerer i bilen og en av dem hadde ikke på seg beltet. Han slo huet i frontruta og de dro alle sammen på legevakta etter det skjedde. Han ble tatt med på sykehuset ettersom han slo hodet.

Dumme som de var hele gjengen så droppet de å melde i fra OG fortelle hva som hadde skjedd til eieren av bilen (familie) før noen dager senere. Eieren av bilen vil gjøre det på den riktige måten å varsle om personskade til politiet.

Sjåføren av bilen vil helst unngå dette da han allerede er i trøbbel for noe annet og skal sone 30 dager(usikkert når)

Kanskje verdt å nevne at sjåføren bare har hatt lappen i ett år.



1. Vil politiet ta blodprøver/urinprøver hvis dette blir meldt til politiet?

2. Hvordan straff får han for dette?

3. Hva er det beste å gjøre i denne situasjonen?


Takk for hjelpen.
Synes de fortjener trøbbel med politiet, rusa folk i trafikken er noe vi ikke trenger mer av.

1. Ja, politiet vil nok kreve blod/urinprøver om de har mistanke for kjøring i påvirket tilstand.
2. Mister lappen, bot og/eller fengsel.
3. Det beste vil være å melde seg istedenfor å unngå det, du kan alltids prøve å unngå det, men før eller siden slår det tilbake.
IT-Konsulent
Det må/bør meldes til politiet, om passasjeren får problemer senere, som kanskje ikke vises nå, har han absolutt ingen krav på erstatning eller annet. Ja, det vil svi for kompisen din, men om han i det hele tatt er kompis av den skadelidende burde han allerede ha gjort dette.

Og litt ris: Uten belte, og sitter på med en påvirket person, lite glad i livet/helsen..?
Sivilsnut
Munchies's Avatar
Trådstarter
Takk for svar begge to.

Er det noe som helst han kan gjøre for å dempe straffen?
Sitat av Munchies Vis innlegg
Takk for svar begge to.

Er det noe som helst han kan gjøre for å dempe straffen?
Vis hele sitatet...
Det er det sikkert, men la oss inderlig håpe at "kompisen din" ikke finner ut av det.
Som nevnt lenger oppe her; "Synes de fortjener trøbbel med politiet, rusa folk i trafikken er noe vi ikke trenger mer av."

Han kan virkelig ikke få streng nok straff.
Sitat av Munchies Vis innlegg
Takk for svar begge to.

Er det noe som helst han kan gjøre for å dempe straffen?
Vis hele sitatet...
Legge alle kortene på bordet vil vel kanskje kunne bidra til at han får en marginalt mildere straff.
Sist endret av Spelly; 28. juni 2017 kl. 13:36.
Må si meg enig med dere andre, rus og bilkjøring hører ikke sammen, men nok om det.

Kan ikke bare "kompisen din" vente til stoffene er ute av kroppen før dere legger kortene på bordet hos politiet? Om han ikke røyker daglig så burde ikke det ta mange dagene(det har jo allerede gått en liten stund). Si at dere ble redde da dere kræsjet, og at det var derfor dere stakk av, ettersom kompisen din allerede er i trøbbel overfor politiet burde det være en nogenlunde plausibel forklaring.

Det enkleste for dere alle hadde uansett vært å bare være fullstendig ærlige. En skal ikke undervurdere den psykiske påkjenningen av å aldri blir ferdig med en sak.
Sist endret av Mirage; 28. juni 2017 kl. 15:18.
Vent til shitten er ute av urinen og anmeld det. Da kan de umulig bevise at han var rusa
Hva er egentlig målet for bileier ?
Hvis det er å få fikset skadene på bilen er vel det noe vennen til ts må betale. Neppe noe man vil involvere forsikringsselskap i.
Bileier kan jo ikke vite noe om hvilken tilstand fører var i når ulykken skjedde, og om noen ble skadet. (Hvorfor i det hele tatt fortelle dette til eier ?)
Vennen din ødelegger sitt eget liv i lang lang tid om han forteller hele sannheten her. Vent til stoffene er ute av kroppen, fortell om uhellet og la resten gå av seg selv. I verste fall begynner politiet å undersøke og da finner de ingenting.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av flexx Vis innlegg
Vennen din ødelegger sitt eget liv i lang lang tid om han forteller hele sannheten her. Vent til stoffene er ute av kroppen, fortell om uhellet og la resten gå av seg selv. I verste fall begynner politiet å undersøke og da finner de ingenting.
Vis hele sitatet...
Bedre om han ødelegger sitt eget liv enn livet til en småbarnsfamilie når han krasjer med de neste han han bestemmer seg for å kjøre bil mens han er stein som trollpikken
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bedre om han ødelegger sitt eget liv enn livet til en småbarnsfamilie når han krasjer med de neste han han bestemmer seg for å kjøre bil mens han er stein som trollpikken
Vis hele sitatet...
Buuuuhuuuu. Godt bidrag. Han har forhåpentligvis lært at det fungerer dårlig å kjøre påvirket.
Sivilsnut
Munchies's Avatar
Trådstarter
Takk til alle for bidrag! Det ble meldt til politiet men de brydde seg overraskende lite. De fikk bare beskjed om å få bilen taua vekk.

Og for hva det er verdt, jeg er helt enig i at det var ekstremt idiotisk gjort og har selv null respekt for de som kjører i påvirket tilstand. Men han er basicly familie og jeg føler meg pliktig til å hjelpe der jeg kan.

En av grunnene til at jeg postet her var fordi jeg visste at han ville få noen moral prekener, så takk for det!
Sitat av Munchies Vis innlegg
Takk til alle for bidrag! Det ble meldt til politiet men de brydde seg overraskende lite. De fikk bare beskjed om å få bilen taua vekk.

Og for hva det er verdt, jeg er helt enig i at det var ekstremt idiotisk gjort og har selv null respekt for de som kjører i påvirket tilstand. Men han er basicly familie og jeg føler meg pliktig til å hjelpe der jeg kan.

En av grunnene til at jeg postet her var fordi jeg visste at han ville få noen moral prekener, så takk for det!
Vis hele sitatet...
Ettersom du er familie så kan du fortelle han at dette skal aldri skje igjen.
Sivilsnut
Munchies's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Ettersom du er familie så kan du fortelle han at dette skal aldri skje igjen.
Vis hele sitatet...
Hadde det bare vært så lett så..

Han skal snart i fengsel for første gang, så det er jo en sjanse for at han revurderer livet grundig der.