Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3004
Hei!

Har en harddisk på min bærbare pc. Prøver å finne en SSD-harddisk til denne.

Jeg har en DELL.
Som dere ser på bildet er det ikke vanlig satakobling.
https://imgur.com/gallery/bhuGx

Det er satakobling men ikke vanlig satakobling.
Har prøvd å spørre komplett support om hjelp; de påstår at jeg kan bruke en vinklet sata kabel for å fikse dette, men det har jeg prøvd og sata-kabelen er for stor.

Har sett på kabler som denne: http://www.ebay.com/itm/12-Inch-Male...AAAOSwuYVWoZHk

Men har funnet ut at kabelen blir for lang, er ikke nok plass i pcn.
Har noen peiling på hvilken type sata-kobling dette er og om jeg får tak i slik kobling med SSD?
Hvordan er harddisken koblet til i dag? På enkelte laptopen er det et adapter mellom lagringsenheten og maskinen, så det du må gjøre et slikt tilfelle er å koble SSDen til adapteret.
Sist endret av Nichotin; 27. april 2017 kl. 18:05.
rek
rek
Trådstarter
21 5
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Hvordan er harddisken koblet til i dag? På enkelte laptopen er det et adapter mellom lagringsenheten og maskinen, så det du må gjøre et slikt tilfelle er å koble SSDen til adapteret.
Vis hele sitatet...

På bilde nr.1: harddisken "slides" ned med etiketten ned. Er på en måte sata med kontaktflatepins, eller hvordan jeg skal forklare det.
Ser ikke ut som om det er en adapter av noe slag.
Koblingen på harddisken er 90 grader.
Uvaksinert 👍
Du har en harddisk i dag som du skal bytte ut? Den disken du har i dag har den 90 graders kontakten på seg så bruk den. Hvis det er en ekstra disk du skal sette inn så bestill en holder fra dell så følger den med der.
Sist endret av daffe; 27. april 2017 kl. 18:27.
rek
rek
Trådstarter
21 5
Sitat av daffe Vis innlegg
Du har en harddisk i dag som du skal bytte ut? Den disken du har i dag har den 90 graders kontakten på seg så bruk den. Hvis det er en ekstra disk du skal sette inn så bestill en holder fra dell så følger den med der.
Vis hele sitatet...
Ja, skal bytte ut.
Ja den har 90 graders kontakt.

Fant her:
http://www.dell.com/en-us/shop/dell-...dia#polaris-pd

Trodde ikke dell leverte privat, se der. takk
Uvaksinert 👍
Hvis du skal bytte ut så kan du jo bare bruke den kontakten du har i harddisken i dag. Den kan tas ut. Det er bare en overgang. Du har en helt vanlig harddisk med en 90 graders overgang som er satt inn i kontakten. Ta den ut og bruk den på den nye disken du kjøper ;-)
rek
rek
Trådstarter
21 5
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvis du skal bytte ut så kan du jo bare bruke den kontakten du har i harddisken i dag. Den kan tas ut. Det er bare en overgang. Du har en helt vanlig harddisk med en 90 graders overgang som er satt inn i kontakten. Ta den ut og bruk den på den nye disken du kjøper ;-)
Vis hele sitatet...
Se der ja!!! Den så ut som en naturlig del av harddisken!! Dette funket! Takk! Kan nå bruke hvilken som helst vanlig 2.5 harddisk