Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  133 19106
fristende, men hvordan fungerer dette egentlig? hvordan i helvete kan dette lønne seg for noen? (utviklerene, altså)
Bra med mersalg når de legger ut spillene i denne pakken, også går det jo penger til en god sak, som igjen er bra publisitet for selskapene. Men om det egentlig er lønnsomt er vanskelig å si.
Penge som blir satt av til utviklerne går jo da direkte til utviklerne og ikke gjennom en 3.-part som også skal ha litt.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
fristende, men hvordan fungerer dette egentlig? hvordan i helvete kan dette lønne seg for noen? (utviklerene, altså)
Vis hele sitatet...
de håper at ikke alle betaler minimum - men at folk betaler det de faktisk synes spillene er verd. Om alle bare hadde betalt 1 dollar hele tiden hadde det neppe funket.
Hvorvidt det lønner seg eller ikke vet jeg ikke stort om, men allerede etter 11 timer har de solgt "utdaterte" spill (som de trolig ikke ville solgt så mange av til fullpris lenger) for over $830 000.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Skaffa meg DLCene til SR3 som jeg ikke fikk med forrige Humble Bundle. 5$ for noe som koster 30£ på Steam er jo greit.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Kjøpte for 5$. 4$ til studioet og 1$ til Røde Kors USA. Fair deal i mine øyne, ettersom de to store spilla i pakken, SR2 og TT, ikke er utviklet av Deep Silver.
▼ ... over en uke senere ... ▼
For noen dager siden ble Mtero 2033, Risen (1) og Sacred Citadel lagt til i pakken. Alle som allerede har kjøpt bundelen får disse gratis, mens andre må betale over gjennomsnittet for å få dem.
Nå har det kommen en ny bundle, som i mine øyne er nokså drøy!

[CENTER][/CENTER]

Jepp, Humble Origin Bundle! Nå flytter vi oss vekk fra Steam og over på Origin, og får en fantastisk pakke til en valgfri pris!
Her snakker vi om Dead Space, Dead Space 3, Burnout Paradise: The Ultimate Box, Crysis 2, Mirrior's Edge og Medal of Honor! Betaler du mer enn gjennomsnittet ($4.70 for øyeblikket) får du også Battlefield 3 og The Sims Starter Pack(hovedspillet + 2 stæsjpakker + The Sims 3: Helaften).

Du får en Origin-kode for hvert spill, men også en Steam kode for alt utenom Dead Space 3, Battlefield 3 og The Sims-pakken.

Og det beste av alt (etter min mening): Alle pengene går til veldediget!

Så, hva venter du på? Støtt veldedighet og få en rekke gode spill på kjøper!

Det virker for øvrig som om sidene til Humble Indie Bundle sliter litt akkurat nå, så smør dere med litt tålmodighet.
Denne pakken her er vel en av de sykeste de har hatt ute. Masse bra spill her, mangler noen av disse så det blir definitivt et kjøp på meg
Redeem Code funker ikke i origin, hverken på nett eller i klienten. Er det på grunn av antallet som prøver samtidig kanskje?
Ja, det er gode sjanser for at det er problemet, conflict. Ser på Reddit at det er nokså mange som sliter med koder og nedlastinger for øyeblikket.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Dette er et genialt opplegg. Dette er et spillmarked vi kan handle gamle spill på med god samvittighet.
Ga selv 5 dollar. Hadde gitt mer hvis jeg ikke hadde spilt igjennom flere av spillene fra før. Det fine er at jeg nå har en ekstra BF3-lisens som jeg kan låne bort på LAN! :-)
Hadde det ikke vært for at jeg har spilt noen av disse spillene, (noen er jeg ikke interessert i) så hadde jeg kjøpt med en gang! For ett sykt bra tilbud!
Tror jeg hadde hatt problemer med å sette en pris på pakken, dårlig samvittighet for å ikke gi nok/likt med penger til hver å en av organisasjonene. Er vel derfor det heter humble bundle.
har også kjøpt denne + weekly indie oplegget med blandt annet gode gamle slageren: uplink (til android og pc)

hadde bare 15 kr på kortet så ble 1$ per pack på meg, skal gi mere neste gang!

ante ikke at burnout paradise fantes til pc engang, har det på ps3, nå blire gaming på meg når jeg kommer hjem!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da var det kommet ut 2 nye Humble Bundles som bør sjekkes ut!

The Humble Comedy Bundle, hvor du finner standup-show fra bl.a. Louis C.K., Patrice O'Neal, Jim Norton, med flere. For å få alle sammen er du nødt til å betale mer enn gjennomsnittet som ligger på rundt $8.50.

Også har man da The Humble Weekly Sale, hvor du finner disse spillene til en billig penge:

Kode

Europa Universalis III Complete
War of the Roses: Kingmaker
Warlock: Master of the Arcane
Leviathan: Warships
Dungeonland
The Showdown Effect
Og dersom du betaler mer enn gjennomsnittet (som for øyeblikket ligger på ca $5.80) får du med Crusader Kings II og Magicka.
Får man alle spillene man kjøper inn på steam?
Hvis du ser på dette bildet, så ser du at Steam-logoen er der. Da betyr det at du får en Steam-nøkkel til spillet. I dette tilfellet får du alle spillene i pakken på Steam.

Legger merke til at windows-folk er generelt veldig gjerrige. 4$ som average er jo latterlig lavt for slike pakker. (og det ligger rundt der hver gang)
Sitat av etse Vis innlegg
Legger merke til at windows-folk er generelt veldig gjerrige. 4$ som average er jo latterlig lavt for slike pakker. (og det ligger rundt der hver gang)
Vis hele sitatet...
Har nok mer med at de er mennesker enn windows-brukere å gjøre, vil jeg tro. Men ja, helt enig at det er en skam å betale så lite for såpass bra spill.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Har nok mer med at de er mennesker enn windows-brukere å gjøre, vil jeg tro. Men ja, helt enig at det er en skam å betale så lite for såpass bra spill.
Vis hele sitatet...
er vel heller at folk hele tiden står å roper om jeg kan få
- Lett tilgang på ting
- Ingen DLC
- Grei pris

Her får man alle 3 tingene, men alikavel synes ikke folk ting er verd mer enn et par dollar? Jeg synes det på mange måter viser at folk egentlig bare er ute etter å få ting gratis (hinter til piratnedlasting) og ikke at de er så anti-DLC og lignende.
Nå har det kommet en ny weekly bundle med følgende:

Kode

AI War: Fleet Command + 5 DLC-pakker.
A Valley Without Wind
A Valley Without Wind 2
Tidalis

Over gjennomsnittet: 
Shattered Haven
Skyward Collapse + Nihon no Mura DLC
Alle spillene følger med soundtracks og Steam-nøkler. Kjøpes fra Humble Bundle sine nettsider for en valgfri pris.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
er vel heller at folk hele tiden står å roper om jeg kan få
- Lett tilgang på ting
- Ingen DLC
- Grei pris

Her får man alle 3 tingene, men alikavel synes ikke folk ting er verd mer enn et par dollar? Jeg synes det på mange måter viser at folk egentlig bare er ute etter å få ting gratis (hinter til piratnedlasting) og ikke at de er så anti-DLC og lignende.
Vis hele sitatet...
OOOH breaking news. Folk vil ha produkter så billig som mulig.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
OOOH breaking news. Folk vil ha produkter så billig som mulig.
Vis hele sitatet...
Poenget til etse er vel at de som begrunner piratkopiering med å klage på feks. DRM, DLC og tilgjengelighet kommer svært dårlig ut av det når/hvis det viser seg at det er et skalkeskjul for å få ting gratis. Det gjør at jævlig mye av kritikken som kommer fra "gamere" faller død til jorden og ingen bryr seg. "Entitled gamers" er stikkordet her.
Nå er det vel ikke kun priviligerte nordmenn og andre rike som kjøper spill hos Humble Bundle?
Jeg eier i underkant av 200 originale spill til PC og PS3, men jeg hater også DRM. Jeg har ikke hørt om noen som hater DLC, men forstår at 0-day DLC kan være irriterende.

Men betal heller mer penger selv, i stedet for å kritisere andre.
Jeg betaler vanligvis det jeg har mulighet til, men det er ikke alltid jeg har mulighet til å betale mye. Som 16-årig student med 440kr i inntekt i måneden kan man ikke bruke 20 dollar på hver pakke, selv om mesteparten er verdt det!
Sitat av KSF Vis innlegg
Jeg betaler vanligvis det jeg har mulighet til, men det er ikke alltid jeg har mulighet til å betale mye. Som 16-årig student med 440kr i inntekt i måneden kan man ikke bruke 20 dollar på hver pakke, selv om mesteparten er verdt det!
Vis hele sitatet...

Dafuq, 440 kroner i inntekt i måneden?

Jeg hadde 500kr pr uke da jeg var 16, fikk ofte mye mer enn det og. Er uansett ikke vits å sitte med dårlig samvittighet for å kjøpe for minstepris, Humble er vell meget klar over at folk utnytter tilbudet til de grader, og om tilfellet er pengemangel så er det jo greit.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Dafuq, 440 kroner i inntekt i måneden?

Jeg hadde 500kr pr uke da jeg var 16, fikk ofte mye mer enn det og. Er uansett ikke vits å sitte med dårlig samvittighet for å kjøpe for minstepris, Humble er vell meget klar over at folk utnytter tilbudet til de grader, og om tilfellet er pengemangel så er det jo greit.
Vis hele sitatet...
Det er heller ikke så ensidig som å si at de som kjøper pakken til 1dollar utnytter systemet, spesielt ikke hvis steam eller origin er inne i bildet. Hver eneste bruker som registrere et spill på Steam er verdt penger for Valve. De får en større brukermasse som betyr mer inntekter på reklame og antagelig mersalg over tid. Det er så og si ingen kostnader knyttet til produksjon eller distribusjon, det er god PR å tilsynelatende donere penger til veldedighet og du får veldig fornøyde kunder når man praktisk talt gir bort produkter av den kvaliteten som enkelte av spillene i disse pakkene er.
Du utnytter ikke systemet hvis du donerer 1$. Det er ditt valg, det er din donasjon. Du donerer så mye du føler for.

Hvis du har lyst på alle spillene til 4,69$ så donerer du det.

Det er jo idioti å si at man utnytter systemet pga. det.
Det er nå kommet en ny Humble Boundle!

Hvorfor burde du kjøpe denne boundelen? Jo, fordi hvis du betaler over 3,79$ (i skrivende stund) vil du få Trine 2: Complete Story, Mark of the Ninja, Eets Munchies Beta, Brütal legend, Faster Than Light og FEZ!
For å sette det litt i perspektiv kan det nevnes at Brutal Legend koster 18,99€ på Steam, og FEZ ligger på 10€.
Jepp, nå er det altså én uke igjen av denne nyeste bundelen som inneholder spillene Trine 2: Complete Story, Mark of the Ninja, Eets Munchies Beta, Brütal legend, Faster Than Light og FEZ. Her snakker vi altså mange gode spill til en helt valgfri pris!
▼ ... over en måned senere ... ▼
[CENTER][/CENTER]

Nå er det ny bundle på gang, nemlig Humble WB Games Bundle.

Betal hva du vil ($1 min for Steam-nøkler) for:
Batman: Arkham Asylum GOTY.
F.E.A.R 2: Project Origin.
F.E.A.R 3.
Lord of the Rings: War in the North.

Betal over gjennomsnittet for:
Batman: Arkham City GOTY.
Scribblenauts Unlimited.

Som vanlig kan pakken kjøpes på https://www.humblebundle.com/. Akkurat nå er det en del trafikk der, så kan være litt vrient å komme inn, men bare prøv igjen, så ordner det seg til slutt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lenge siden jeg har oppdatert her nå, men det er flere bundler på gang:

Weekly bundle:
Zeno Clash (1+2)
Killing Floor
Dwarfs!?

BTA($6):
Rock of Ages
Rising Storm

Jumbo bundle:
Natural Selection 2
Sanctum 2
Magicka

BTA($4.25 nå):
Sanctum Collection
Orcs Must Die GOTY
Orcs Must Die 2
Cities in Motion 2
Garry's Mod
Serious Sam 3: BFE

Stikk innom https://www.humblebundle.com/ for å kjøpe!