Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 35132
Lurer veldig på en ting.

Noen har sikkert fått med seg noe av det jeg har skrevet på forumet. Jeg har hele tiden prøvd mitt beste i arbeidslivet, hatt 100% tillit til sjefen og alltid fulgt ordre. Dette har gjeldt min hovedkarriere, og "side"-karrierer (lovlige, vanlige jobber via vikarbyråer).

Så lang så kan jeg si at dette har innebært mye jobb, lav-til-medium lønn og faktisk en del frustrasjoner.


Jeg har lenge lurt på hvordan det er å leve som kriminell. Jeg har tenkt lenge på hvordan å tjene mest mulig penger på å gjøre minst mulig jobb. Ikke misforstå, når det gjelder lovlig jobb, så står jeg på som jernet.
Det dette gjelder, er hvis jeg er kriminell.

Det jeg har konkludert med, er at å gro hasj og selge god hasj til stamkunder må være den beste måten i norge. Folk tjener godt og har mye penger. Veldig mange bruker hasj og mange rike mennesker liker hasj. Derfor tenker jeg at *god* hasj må være suveren vare å selge.


Mitt spørsmål er: Hvis jeg bestemmer meg for å ta 1 år på sosial stønad, for å låne\leie et hus langt uti skogen og realisere denne lille "planen" for å se hvordan det går

Hva risikerer jeg?


Vil gjerne høre erfaringer om noen tør å dele dem.
Sist endret av Taurean; 9. august 2012 kl. 23:35.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg

Mitt spørsmål er: Hvis jeg bestemmer meg for å ta 1 år på sosial stønad, for å låne\leie et hus langt uti skogen og realisere denne lille "planen" for å se hvordan det går

Hva risikerer jeg?

Vis hele sitatet...
Fengsel...
Sist endret av Carmex; 9. august 2012 kl. 23:40.
Å bare "breake bad" og starte et grohus hørres kanskje veldig fristende ut, men det koster veldig mye (både tid og penger) og ha et ordentlig anlegg som du skal bruke til å dyrke weed med. Mitt tips er å bli mellommann i begynnelsen, kjøp weed billig fra en annen person og selg det videre til kunder som du kan stole på.

Eller bare beholde en vanlig jobb og spare opp til du har greit med penger til å growe selv. Og hvis du faktisk skal starte opp å gro selv bør du mer en gjerne starte sammen med 2-3 andre for å så dele profitten bland dere hvis du har planer om å ta det serriøst. Det ligge mye arbeid i å growe.
Hvor stort område har du tenkt å dedikere til dyrking?

Husk og les deg godt opp på hvordan du faktisk dyrker planten. Det er mye vanskeligere en folk faktisk tror.
Sist endret av Juicekongen; 9. august 2012 kl. 23:45.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du må ikke glemme at folk begynner å lure når du ikke har jobb og lever godt.
"Hei, kan jeg møte deg på jobben i morra?" "Ja, hvor sa du at du jobba igjen?"
Sist endret av Echuz; 9. august 2012 kl. 23:47.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Fengsel...
Vis hele sitatet...
Vil har mer utfyllende svar, som for eksempel hvis jeg blir funnet i et hus fullt av groende hasjplanter med mange hundre tusener kroner en kveld.

Juicekongen: Tusen takk for utfyllende svar. Jeg mener at jeg har kapital til å begynne med dette. Det jeg faktisk er mest usikker på er familie- og vennelivet. Det er dette som blir vanskelig å bortforklare etterhvert.

Det er derfor jeg tenker på ditt andre alternativ. Hvis jeg er èn person, med et hus på 100 m2 på èn etasje, 2 etasjer, 10 timer i døgnet, da trenger jeg vel ingen andre enn meg selv? Jeg undervurderer kanskje den kjemiske prossessen, det å utvinne hasj"saften" (husker ikke hva det kalles), og det koster litt, og tar tid?

Echuz: Du har helt rett, og det er et godt poeng.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vil har mer utfyllende svar, som for eksempel hvis jeg blir funnet i et hus fullt av groende hasjplanter med mange hundre tusener kroner en kveld.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være kjip, men du risikerer jo fengsel. Hvis det er politiet som finner deg da og ikke rivaler, da er det jo mulig du blir to kneskåler fattigere.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vil har mer utfyllende svar, som for eksempel hvis jeg blir funnet i et hus fullt av groende hasjplanter med mange hundre tusener kroner en kveld.

Juicekongen: Tusen takk for utfyllende svar. Jeg mener at jeg har kapital til å begynne med dette. Det jeg faktisk er mest usikker på er familie- og vennelivet. Det er dette som blir vanskelig å bortforklare etterhvert.

Det er derfor jeg tenker på ditt andre alternativ. Hvis jeg er èn person, med et hus på 100 m2 på èn etasje, 2 etasjer, 10 timer i døgnet, da trenger jeg vel ingen andre enn meg selv? Jeg undervurderer kanskje den kjemiske prossessen, det å utvinne hasj"saften" (husker ikke hva det kalles), og det koster litt, og tar tid?

Echuz: Du har helt rett, og det er et godt poeng.
Vis hele sitatet...

Det er ikke noe som heter "hasj-saft", hasj er laget av sammenpressede trikomer og planterester.

Dessuten, så får du solgt marijuana (de tørkede toppskuddene) til en dyrere penge. Mindre arbeid er det i grunn å bare tørke toppskuddene også

Du trenger ikke mange plantene for å få store mengder med marijuana, og det blir fort penger av det.

Utstyret kan kanskje koste litt men investerer du 10.000 så er disse pengene fort inntjent bare ved første høsting hvis du er heldig og flink.
Les deg grundig opp først, hasj vokser ikke på trær den må du lage selv. Så hvorfor bare ikke selge marijuana? Mindre jobb.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ikke for å være kjip, men du risikerer jo fengsel. Hvis det er politiet som finner deg da og ikke rivaler, da er det jo mulig du blir to kneskåler fattigere.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Jeg forstår ingenting av svaret ditt. Du gir ingen mening. Mener du at polisen skyter meg i knea?

Sitat av Tihi Vis innlegg
Det er ikke noe som heter "hasj-saft", hasj er laget av sammenpressede trikomer og planterester.

Dessuten, så får du solgt marijuana (de tørkede toppskuddene) til en dyrere penge. Mindre arbeid er det i grunn å bare tørke toppskuddene også

Du trenger ikke mange plantene for å få store mengder med marijuana, og det blir fort penger av det.

Utstyret kan kanskje koste litt men investerer du 10.000 så er disse pengene fort inntjent bare ved første høsting hvis du er heldig og flink.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for utfyllende svar ... Du skriver hvis jeg er "heldig og flink.* Dette ringer bjeller... Jeg skal prøve å være flink. Mener du med heldig at hvis jeg får mange "hun"-planter? Anbefaler du å ta vare på "skudd" fra kvinne-planter hvis det viser seg å være så?
Sist endret av Taurean; 10. august 2012 kl. 00:14.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva mener du? Jeg forstår ingenting av svaret ditt. Du gir ingen mening. Mener du at polisen skyter meg i knea?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du ikke skjønne hva jeg mener?

SCENARIO A:

Politiet finner deg og plantasjen din, gjør du ikke motstand vil du sannsynligvis få en forholdsvis rolig arrestasjon som ender med fengsling.

SCENARIO B:

Folk får vite om den billige vidunder weed'n din og bestemmer seg for og ta en bit av kaka, gjør du motstand når de robber deg er det mulig det går på helsa løs.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det gir jo mening.

Scenario 1: Du blir tatt av politiet, ergo fengsel.
Scenario 2: Andre som også dyrker og selger får sniffen i at du stjeler markedet/kunder, ergo 2 kneskåler fattigere.


Edit: Haha. Nå måtte jeg glise av at vi begge brukte Scenario-metoden.
Sist endret av daimeno; 10. august 2012 kl. 00:15.
Når du sier at du skal gro hasj er det helt tydelig at du står på helt bar bakke.

Den første problemet jeg ser ved planen din, er at du skal leve på sosial stønad i ett år. Så lenge du er frisk kommer ikke NAV til å godta det. De kommer til å sende deg på kurs og alle sånne ting, fikse deg en jobb på et gamlehjem eller noe sånt for 7000,- kr i måneden. Men det kan jo gå greit, det å gro planter tar ikke 8 timer hver dag.

Om du har planer om å gro stort, må du punge ut med en del penger til utstyr, så man trenger litt startkapital, men det kan du jo fikse.

Så til selve groinga. Du trenger litt prøving og feiling for å bli flink og få en god avkastning. En plante tar ca. 4 måneder å dyrke, avhengig av hvilken strain du velger. Så for å si det rett ut, koster den feilinga mye tid og penger om du skal satse stort med en gang. Planlegger du kan du starte smått ett år i forveien og ta det derfra.


Så til hovedproblemet - Hvordan skal du få solgt det? Du kjenner vel ikke tilfeldigvis noen som kan ta inn 4 kg hver fjerde måned? Det er ikke lett å komme seg inn i et sånt miljø. Og med mindre du har en kontakt som er helt problemfri kommer hele situasjonen til å skape masse, masse stress for deg. Du må også skaffe denne kontakten uten å komme i politiet søkelys, noe som kan virke enklere enn det faktisk er når du står i situasjonen.

Den eneste fordelen du kanskje har i forhold til mange andre er at du kanskje ikke har et rulleblad. Det er alt. På den andre siden av mynten kjenner du kanskje ikke en eneste person som røyker, eller i minste fall er god kompis-venn med en røyker.

Det er også begrensa hvor mye penger man faktisk tjener. Si du tjener 50 000,- på en kilo hver fjerde måned og du har ikke en jobb ved siden av:
Du betaler for strøm, noe som kan bli en del i måneden. Si 2000,- for å ta ett tatt. (kanskje litt mistenksomt å bruke så mye strøm ute i skogen?)
Jord og næring koster litt.
Tap av vanlig inntekt.

-Kommer ikke på så mye, men du må gå stort om du skal klare å bli så rik som du vil. Lykke til.
Tanken er fin den, men som sagt så ville jeg ha regnet med at dette fører meg seg en masse jobb som kanskje bringer mer frustrasjon og slit, enn de jobbene du allerede har. Det tar lang tid å få på plass et ordentlig system, utstyr, lokale og kundekrets. Dessuten så risikerer du også mye mer. Så dette blir vel noe du selv må vurdere nøye.
Angående straff!

Så i avisen at det var ett tidligere ustraffet samboerpar som ble tatt med en cannabisplantasje i leiligheten sin og 1kg marijuana, de ble dømt til samfunnstraff.

Tusen takk for utfyllende svar ... Du skriver hvis jeg er "heldig og flink.* Dette ringer bjeller... Jeg skal prøve å være flink. Mener du med heldig at hvis jeg får mange "hun"-planter? Anbefaler du å ta vare på "skudd" fra kvinne-planter hvis det viser seg å være så?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med heldig er egentlig det samme som at du er flink, selv om du leser deg opp og kan endel teoretisk før du begynner er det en god del som skal klaffe for at du skal få en virkelig god høsting på ditt første forsøk.

Du får kjøpt feminiserte frø, altså frø som så-og-si garantert blir til kvinnelige planter (som inneholder mest av de gode virkestoffene). I stedet for og da sette i gang å spire nye frø etter hver høsting, eller hver gang du skal ha en ny plante, kan du ta vare på en plante som du kan sette til side som du gir mindre næring og mindre sollys som da blir "morplanten" din. Den kan du da klone og ordne flere planter, da sparer du penger på å kjøpe frø (eventuelt pollinere hunplanten og ordne frø selv).

Sitat av Tihi Vis innlegg
Angående straff!

Så i avisen at det var ett tidligere ustraffet samboerpar som ble tatt med en cannabisplantasje i leiligheten sin og 1kg marijuana, de ble dømt til samfunnstraff.



Det jeg mener med heldig er egentlig det samme som at du er flink, selv om du leser deg opp og kan endel teoretisk før du begynner er det en god del som skal klaffe for at du skal få en virkelig god høsting på ditt første forsøk.

Du får kjøpt feminiserte frø, altså frø som så-og-si garantert blir til kvinnelige planter (som inneholder mest av de gode virkestoffene). I stedet for og da sette i gang å spire nye frø etter hver høsting, eller hver gang du skal ha en ny plante, kan du ta vare på en plante som du kan sette til side som du gir mindre næring og mindre sollys som da blir "morplanten" din. Den kan du da klone og ordne flere planter, da sparer du penger på å kjøpe frø (eventuelt pollinere hunplanten og ordne frø selv).

Vis hele sitatet...
De feminiserte frøa er ikke akkuratt billiga da. Plus at det er veldig lett å stresse de. Spesielt hvis de ikke får ordentlig med lys eller mørke når de trenger det. Da ender du opp med kjipe hermafroditter! Kjøp "regular seeds" mye bedre og billigere. (Feminiserte er veldig fine hvis duvelger en auto-flowering strain, men da får du ikke den store avlinga akuratt.)
Sist endret av A-tillah; 10. august 2012 kl. 00:41.
Hva med å finne et lurt yrke som er lovlig og gir deg gode penger for jobben? Er ikke lenge du trenger å studere for å ligge godt i det. Omtrent like mye jobb som denne hasjplantasjen din.

Evt. er det da andre kriminelle veier å gå. Om du starter med IT, vil du både finne gode jobber lovlig og kunne drive med et utømmelig ulovlig marked. ID-tyveri, svindel, you name it.
Føler du hvertfall burde ha en veldig god venn som du stoler 100% på ved siden av, som sagt mye jobb og dedikasjon. Dere kan lære hverandre, mye mindre kjedelig og dere kan jobbe litt på si. Så er du ikke er den mest suspekte karen på papiret heller..

Det er snakk om mye organisering, og som jay z sier "Whoever said illegal was the easy way out, couldn't understand the mechanics and the workings of the underworld, granted 9to5 is how you survive, i ain't trying to surive im tryin to live it to the limit and love it or lie"
en annen viktig ting er hvordan du skal klare og kjøpe en feit bil med kontanter og leilighet. og hvis du etter hvert faktisk klarer og tjene mye penger hvordan skal du betale strøm og forsikringer uten og sette penger inn i banken ? vil ivertfall tro dette kommer til og bli et problem
Du er bra flink om du greier å vokse frem hasj.
Du trenger ikke breake helt bad, dyrke er lett å lære hvis du er interessert, og hvis du bor litt i avsideliggendes og har et kjellerrom du kan dyrke rundt 12 planter eller hvor mange du får plass til, er jo dette en relativt lett måte å tjene penger på. 10 planter kan helt fint gi en halv kilo pot+ annenhver mnd når du har fått taket på det. Halv kilo pot er fort 50000kr.
Så selger du store kvanta til en du kan stole på, og holder deg helt unna å røyke det, og å selge små mengder.
Vil tro det er en av de greieste måtene å tjene en halv mill ekstra på i året, hvis du er typen som kan holde kjeft til alle om det, og er veldig forsiktig med at ingen skal få mistanke og klarer å leve med å ha det hengende over deg hele tiden at du potensielt kan bli busted og havne i fengsel. Har ikke dyrket selv, men er bare å se rundt på nettet at det ikke er så vanskelig iforhold til hva man får igjen for det. Er jo ugress, vokser som pokker, og så er de vakre i tillegg.
Ingen oppfordring, men heller det enn å rane en bank eller lignende. Er en kriminalitet som ikke skader noen andre enn dealerne som selger dårlig hasj som får en konkurrent de umulig kan slå. En kriminalitetr uten offer med andre ord.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Ganske spennende stoff det her egentlig, har innimellom tenkt meg og prøve det, men jeg holder meg på den smale sti*.

(*foreløpig)

Men om Cannabis/Marijuana/hasj/whatever blir legalisert, tror dere da at groprosessen (da man kan gro uten frykt for kneskålknusing og polis) blir nogenlunde annerledes? Og hvordan ville man feks. industrialisere Cannabis?
Dere veldig få som kommer med moral-råd; Les min første post. Jeg har prøvd det dere skriver. Det betyr ikke at jeg har gitt opp i dagens dato.

Til dere som kommer med gode råd: Takk. Tar til meg både nyttige og unyttige råd.

Og kan forsikre dere om at jeg ikke er så dum som jeg høres ut. Det kan ikke være -så- vanskelig å gro noen hasjplanter og utvinne av buds. Leser meg opp om alt mulig, finnes jo alt om temaet på nettet. Og jeg er ikke så dum at jeg åpenlyst går ut og annonserer meg selv om en storkar som selger hasj, og sier hvor min plantasje er. Jeg kommer til å ha mer enn èn, for å si det sånn. Den ène store plantasjen holder jeg godt skjult. Er 100% enig i den at dette er noe jeg skal holde helt og holdent for meg selv. Skulle jeg mot all formodning bli tatt, så er det min egen feil. Jeg regner med at førstegansstraff er mild, så jeg slipper unna med betinget fengselsstraff. Skal sørge for å ikke bli tatt med mange kilo hasj og mange penger.

Og dette ligger meget langt fram i tid. Hvis det blir noe av.
Sist endret av Taurean; 10. august 2012 kl. 02:34.
Sitat av mrCannabis Vis innlegg
en annen viktig ting er hvordan du skal klare og kjøpe en feit bil med kontanter og leilighet. og hvis du etter hvert faktisk klarer og tjene mye penger hvordan skal du betale strøm og forsikringer uten og sette penger inn i banken ? vil ivertfall tro dette kommer til og bli et problem
Vis hele sitatet...
Der prinsippet med hvite penger på papiret kommer inn, å hvitvaske penger er ikke det største problemet. Spesielt når man har nok til å betale for seg. Man kjøper ikke leilighet med svarte penger, man bygger hus Bil er et ikke problem, rimelig cash heavy buisness og mange "gråsone" folk.
Sist endret av Tafattt; 10. august 2012 kl. 02:33.
Tror ikke det med hvitvasking av penger er det ts trenger å tenke mest på akkurat nå.
Det er jo en plan du har ts det skal du ha. Men du velger jo ikke bare bort jobben din og en karriere du velger deg en svært spesiell livsstil. Et liv utenfor samfunnets normer og regler med de fordeler og ulemper det medfører.

Du kan selvsagt lese deg deg opp på det grunnleggende når det kommer til dyrking og fra hva jeg har hørt så er det utrolig detaljerte tutorials og komplette kompendium i sirkulasjon så det tror jeg heller ikke blir veldig vanskelig.

Rent praktisk så trenger du kapital til nødvendig utstyr som lys, tidsstyring, ventilasjonsanlegg med filter etc. Det blir nok veldig avgjørende både i forhold til kvalitet og mengde av ferdig produkt. Om du har penga og har nødvendig drive og kunnskap til å sette opp din egen plantasje er det jo bare opptil din egen moral og avgjøre om du tar steget over til et nytt og ukjent liv.

Rent praktisk så bør du vel også like og pusle rundt med planter og heller ikke hate monotont arbeid. For det krever nok litt innsats å få bra avling. Feks lysstyring er særdeles viktig har jeg hørt. Dessuten skal det vannes, skiftes jord, pottes om og du må sikkert både gjødsle og kanskje og medisinere medisinplanten om sykdom eller snyltedyr kommer i kontakt med plantasjen. Og når avlingen er klar til høsting så er det vel masse jobb å kutte av toppskudd, tørke og pakke weeden. Også skal du lage hasjen av resten av planten hvordan nå det gjøres. Så på tv engang fra Afrika og der satt de og ristet og banket på plantemateriale for å riste løs thc krystaller. Så det må nok legges ned en god del innsats både i planlegging, bygging og selve dyrkingen. Har du disiplinen for å gjennomføre noe slikt så er jeg sikker på at du vil få god avkastning på sikt og da må du nok en gang i fremtiden fundere på hva du skal gjøre for å hvitvaske.

Lykke til om du ikke gjør det er det alltids andre som produserer og selger. Ser ikke store moralske problemer her bortsett fra at du må ta et aktivt valg om du skal fortsette livet som skattebetalende eller om du skal krysse en grense og gjøre ting de fleste bare drømmer om eller kanskje ikke engang har mot til å drømme om.
Sitat av mrCannabis Vis innlegg
en annen viktig ting er hvordan du skal klare og kjøpe en feit bil med kontanter og leilighet. og hvis du etter hvert faktisk klarer og tjene mye penger hvordan skal du betale strøm og forsikringer uten og sette penger inn i banken ? vil ivertfall tro dette kommer til og bli et problem
Vis hele sitatet...
Som skrevet .. er ikke et kjøtthue. Bruker ikke penger tjent på denne handelen på ting som enkelt kan spores tilbake til meg, som f.eks. store kjøp. Det blir å bruke litt fra det jeg får som evt. stønad til mat og det nyttige, og det jeg tjener på det ulovlige sparer jeg 90%. Kan bruke litt på byen og til moro.

Du har jo rett, man må tenke på absolutt alt.
Hvorfor gå på stønad??
Plantene klarer seg fint i de 8-9 timene du er på jobb. Virker mye mer sweet å leve ett slags dobbeltliv og holde fasaden utad, enn å være på trygd og dyrke pot. Trenger ikke sitte å se på at de vokser hele dagen.
Ompapa: Takk for godt svar. Du treffer spikeren godt på hodet med det du skriver. Og det jeg tenker på er evt å ha en 8timers jobb først, for deretter å ha denne "hobbyen" ved siden av. Og du treffer gode punkter, det er mye jobb med dette. Men jeg tenker; Det er jobb som er artig å drive med, for søren, det er groing av planter! Man kan gjøre nesten hva man vil innimellom, og det er ikke vanskelig. Den aller mest vanskelige delen med denne jobben er risikoen av å bli tatt av politiet på fersk gjerning, altså idet man driver på med avlingen. Da klarer man ikke å snakke seg unna.

Men så igjen; du skriver om at det er alltids andre som driver på og selger. Hvorfor skal jeg da være redd, når andre driver på, og ganske sannsynlig er under oppsikt allerede? Jeg trenger jo bare å holde meg godt skjult? Dette trenger jo ikke -ekstremt- store flater og lagere?

Søtmann50: Det er planen. Men det må være en moralsk linje i bunn om at dette ikke egentlig er ulovlig. Det er egentlig ganske komplisert. Man må ha i bakhodet en grunntanke om at dette er en positiv ting å drive med. Ikke alle som forstår det. Gidder ikke forklare hele saken heller.
Sist endret av Taurean; 10. august 2012 kl. 02:45.
Kjøp og selg cola i stedet, mye mere profit!
Det beste løsningen er nok å starte et oppsett hjemme hos deg selv. Der kan du gå inn og ut som du vil, store mengder strøm kan brukes uten at det skaper mistanke, og du har veldig stor kontroll.
Setter man opp en campingvogn kommer det til å fattes mistanke etterhvert uansett hvor du setter den, inkl. en campingplass eller langt ute i skogen. En hytte er heller ikke like sikkert siden du har mye mindre kontroll. En låst kjeller eller noe sånt er så perfekt som du kan få det, med mindre du velger å dyrke ute.

Det er flere cannabis-strains som passer ute i nordiske forhold, men du får ikke like bra kvalitet fordi det må være auto-blomstrende cannabis(krysset med ruderalis). Det må være det fordi cannabisplanta (indica og sativa) blomstrer først når det er en 12/12 lys/mørke syklus, mens cannabis ruderalis blomstrer når tiden er inne, uavhengig av lyssyklus.
Har du en god sommer og mange planteplasser kan du få mange gram å selge. Men det er en stor usikkerheten for å få frem en ferdig avling pga. insekter og vær, og det at folk kan oppdage dem.

Du kan kjøpe to telt til 6000,- kroner pr., inkludert lys, ventilasjon og alt du trenger. Om du har en 600w HPS-pære i hvert telt, kan du kanskje få ett kilo produkt hver fjerde måned (med litt øvelse). Om du investerer i enda ett telt, kan du lage et vegetasjons-rom, sånn at du kontinuerlig har planter i blomst. Da kan du produsere en kilo hver 10. uke.

Uansett så er det der et drømme scenario der alt går på skinner. Først og fremst kommer du aldri til å få solgt det med mindre du har gode kontakter, og helst bare en person. Det er en stor risiko å dyrke så mye, og blir du busta havner du i fengsel.

Om du kjøper ett telt for ca. 4000,- kroner kan du få full pakke med en 400w HPS. Da kan du produsere ca. 200 gram pr. avling. Er det god kvalitet kan du selge 100 gram for 10-12 tusen kroner. Og blir du busta kan du si at det er til eget bruk, så slipper du fengsel og får en bot og kanskje noe samfunnsstraff.
Ikke selg til stamkunder, lev enda farligere og selg til desperate random kunder som betaler alle mulige summer for det
Hvorfor breake helt bad når du kan jobbe la oss si 50% og bruke inntektene fra den jobben til leilighet, bil og lignende ting mens du kan leve fett på ekstrainntektene fra salg av Cannabis?

Jeg skrev dette i en annen tråd:

Dedikér ett soverom til Cannabis, kjøre på med 4x600w belysning. Du kan også kjøre større opplegg siden du dedikerer et helt rom, men la oss ta utgangspunkt i 4x600. Om du velger å investere et par titalls tusen vil du ha råd til full klimakontroll, et lukket system med co2-supplement, et generelt proft opplegg.

Under optimale forhold vil du kunne få 1 gram per watt, også mer enn dette med erfaring innen dyrking, første par gangene må du regne med 0,5g per watt. Velger du en 50\50 hybrid tar det 8-10 uker i blomstringsperioden, du trenger ikke særlig vegetasjonstid - en 2 uker vil holde i massevis, spesielt om du kjører Sea of Green metoden med mange kloner.

Dette er bare veldig kort fortalt, men dvs at per 3. måned vil du kunne høste 2.4 kilo. Siden du valgte en 50\50 hybrid som har litt sativa i seg vil du fint få solgt dette for minst 100 kr\grammet selv i bulk, avhenger litt av hvor i landet du bor selvfølgelig. 100 kr per gram på 2.4 kilo er 240.000 kroner, men så må du trekke fra strøm, næring, co2 og diverse. Du vil kunne høste opp til 4 ganger i året med en kontinuerlig syklus hvor du har klar nye kloner tatt fra morplantene dine i vegetasjonsrommet som kun trenger å være i et telt i ene hjørnet av soverommet f.eks, så du holder alt i samme rom.

240.000 kroner x 4 = 960.000, men som sagt vil du ha plass til å kjøre mer planter og lys enn bare 4x600 om du dedikerer et helt rom.

Kjør på med en eller to ekstra 600w og du vil cashe inn langt over en million i året. Problemet er å finne noen du kan stole på til å stå for distribueringa. Du kan evt. starte en mail order business for innenlands, og en nettside hvor du inviterer kun et fåtall personer du stoler på og lar de få invitere en eller to personer de kjenner og stoler på, fort vil du få mange nok kunder til å få solgt alt du produserer hver 2-3. måned, og her vil du også få muligheten til å ta mer enn 100 kr\grammet da du unngår et mellomledd.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bemerke et par ting i det sitatet, og det er at 1 gram per watt er under helt optimale forhold: Riktig næring, temperatur, co2-mengde, riktig strain, og erfaring fra dyrking før. Som jeg også nevner kan du forvente 0,5 gram per watt om det er din første gang som dyrker. Det er ikke sikkert du oppnår 0,5 gram per watt heller - men om du investerer i ordentlig godt utstyr og leser deg opp om emnet før du går i gang så vil jeg si det er et realistisk mål.

Mengden Cannabis avgjøres helt av antall watt lys du kjører.

Hvis du vil oppnå rundt 1.5-2.0 gram per watt må du kjøre et vertikalt oppsett istedetfor horisontalt. Vertikalt oppsett er mye mer lyseffektivt.

Ser du vil ha flere plantasjer faktisk. Da snakker vi fort mange millioner i året her. Da blir distribueringen et virkelig problem da du ikke kan stå for den alene, men må ha en god del dealere jobbende for deg. Og de må du kunne stole nok på at de ikke tyster under et avhør om de blir tatt.


Blir du tatt med det oppsettet jeg nevnte over med 4x600 watt lamper kjørende så er det ikke sikkert det blir fengselstid på deg, men om du har tenkt å kjøre et større eller faktisk flere hele plantasjer - da blir det nok fengsel...
http://www.youtube.com/watch?v=wfxaJQVxSA4

Her er en fin dokumentar Handler hovedsakelig om legalisering av hasj, men så viser den også hvordan de store gutta aldri blir tatt. Lykke til med prosjektet
Vietnameserne som ble tatt for det der fikk opptil fem år, svære plantasjer, stjålet strøm etc. Men du skal ikke ta for gitt at rettsvesenet tar lett på denslags.
Som sosialklient kan du regne med å miste alt ved en lengre fengsling.
Blir du tatt kan du neppe falle tilbake til plantasjevirksomhet p.g.a politiets oppmerksomhet.

Ikke for å være moralfreak, men det er en bakside.
Kanskje litt off-topic.
Norweedian: Hvor mye strøm vil det sånn ca gå med før første innhøsting?
Er så mye utenfor bare dyrkingen som man stort sett bare lærer av erfaring/å gjøre det. Sier ikke det er umulig, men du bør kunne stå rimelig stødig på dine egne ben uten å jobbe med/oppimot noen og da helst med litt erfaring. Men alt dette er etter en helvetes tålmodighet/investering. Anbefaler dog fort som mulig å prøve et "skap" set up. For eks med plante typen du har valgt ut, føle hvordan det er og evt lage kloner av de. Lykke til hvis du noen ganger starter på det, som sagt trenger du kapital. Som i alle investeringer
Nå tenker jeg også at om man har tid, midler, og et par store baller.
Så vil det vel være mulig å høste inn, tørke weeden skikkelig, for så å lagre den over tid.
Nå vet jeg ikke hvor lenge det er mulig å holde pot'en holdbar. Men, det er vel kanskje ikke umulig å holde weeden fri for mugg i to år ved riktig lagring, for så å selge det man har plantet?
Også må du huske på at politiet ikke backtracer deg og besøker deg om et års tid.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Nå tenker jeg også at om man har tid, midler, og et par store baller.
Så vil det vel være mulig å høste inn, tørke weeden skikkelig, for så å lagre den over tid.
Nå vet jeg ikke hvor lenge det er mulig å holde pot'en holdbar. Men, det er vel kanskje ikke umulig å holde weeden fri for mugg i to år ved riktig lagring, for så å selge det man har plantet?
Vis hele sitatet...
Rimelig lang tid, men dette er i optimale forhold. Jo større kvantum jo mer jobb i 2år. Men man skal kunne holde weed'n fin ihvertfall et par-tre høstinger hvis man går inn for det. Men ser ingen grunn til å sitte på den så lenge, altfor mange negative grunner. Ser ingen virkelig positiv grunn som veier opp.
Så vidt jeg har fått med meg så gjelder den latterlig lave gjennomsnitts tiden i fengsel for dyrking også (Heldigvis noe positivt med norsk rettsvesen).
Så fra mitt syns punkt er det verdt kjangsen.
Jævlig mye cash og tjene på det, allerede første growen burde du gå i pluss visst du har litt mengder.

Men husk at det kan virke jævlig mistenksomt om ett vanlig hus midt i skogen bruker noe jævlig med strøm.
Og om det feks skulle være leite aksjon i skogen du flytter inn i og de søker på natta med infrarød kamera kan det godt vær de kommer en liten tur på døra når de ser hvor mye varme det kommer fra huset. (Er vell det infrarød måler(?))
Kjøp et par shippingkonteinere, lei en gravemaskin og grav ned ditt nye growroom på ønsket område. (Krever vel helst at du bor litt øde)
Og hold kjeft om det! Det er det viktigste av alt!

Har sett ett sånt oppsett hos en kar i danmark engang og syns det virket smart.
Straffen kommer jo helt an på.

Blir du tatt for bare produksjon/framstilling og oppbevaring så er straffene helt tolerable i fohold til gevinst.

Blir du tatt for salg i tilegg så blir det litt drøyere, men ikke fullt så drøyt.

Går på mangen ande faktorer også som f eks. om du blir tatt når plantene er i vekst eller slutten av blomstringen. Plantene blir sendt inn til analyse,


Sitat av adde731 Vis innlegg
TS er purk!

Eller bare den dummeste fyren i norge!
Vis hele sitatet...
Han vil tjene litt penger på cannabis. Han har ikke drept, bortført eller overgrepet seg på noen. Det jeg mener er at politiet løfter ikke et øyenbryn av denne tråden.
Sist endret av Naturgrønn; 10. august 2012 kl. 07:49.
Det viktigste her er vel at du faktisk jobber ved siden av produksjonen! :P

GL!
Skikkelig godfølelse av å lese denne tråden. Pluss at i bakgrunnen kan jeg høre Malvina og little boxes

Little boxes on the hillside,
Little boxes made of ticky tacky
Little boxes on the hillside,
Little boxes all the same.
There's a green one and a pink one
And a blue one and a yellow one,
And they're all made out of ticky tacky
And they all look just the same.
Vis hele sitatet...
Burde vel også tenke på det at om du plutselig skal tilbake i jobb igjen etter alt dette, har du potensielt lite å skive på CVen din fra de årene du har dyrket.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Så vidt jeg har fått med meg så gjelder den latterlig lave gjennomsnitts tiden i fengsel for dyrking også (Heldigvis noe positivt med norsk rettsvesen).
Så fra mitt syns punkt er det verdt kjangsen.
Jævlig mye cash og tjene på det, allerede første growen burde du gå i pluss visst du har litt mengder.

Men husk at det kan virke jævlig mistenksomt om ett vanlig hus midt i skogen bruker noe jævlig med strøm.
Og om det feks skulle være leite aksjon i skogen du flytter inn i og de søker på natta med infrarød kamera kan det godt vær de kommer en liten tur på døra når de ser hvor mye varme det kommer fra huset. (Er vell det infrarød måler(?))
Vis hele sitatet...

Tror det er vanlig å isolere plantasjer slik at det ikke vises med infrarødt kamera at det dyrkes. Det brukes noen slags "alu folie" isolasjon i taket som reflekterer varmen nedover.

Om det går mye strøm, ja mistenkelig mye strøm så er det jo være mulig å skaffe et eller flere agregater til å produsere strøm.
True phreak.
Sitat av strikkball Vis innlegg
kanskje litt mistenksomt å bruke så mye strøm ute i skogen?
Vis hele sitatet...
En av mine beste kompiser jobber for et større kraftreguleringsselskap, og kunne her om dagen fortelle meg at de konsekvent melder fra til politiet om de ser avvik i kraftuttak ved transformatorer (da spesielt nattaktivitet over tid), og at de på denne måten har vært delaktige i å ta ned mange marihuanaplantasjer.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Burde vel også tenke på det at om du plutselig skal tilbake i jobb igjen etter alt dette, har du potensielt lite å skive på CVen din fra de årene du har dyrket.
Vis hele sitatet...
Nja, det spørs. Her kommer jo også hvitevaskingen inn, og dersom man tar eks løsningen med å starte et selvstendig foretak som driver på nettet så har man både CV-fyll og hvitevaskingspotensiale i ett. Svært lett å selge nettsider/konsulenttimer/etc til fiktive kunder...
Har vært inne på tanken selv, men det blir nok bare med tanken. For det første orker jeg ikke investere den innsatsen som må til for å gjøre det profesjonelt. For det andre aner jeg ikke hva jeg eventuelt skulle gjort som innebærer høy avkastning og lav risiko.

Siden jeg er i IT-bransjen hadde det jo vært mest naturlig å drive med datakriminalitet, og tror faktisk det er penger å tjene på det om du setter deg ordentlig inn i ting. Et annet problem vil være at jeg er rimelig lovlydig, og jeg ønsker ikke å være en snylter og ødelegge for andre.

Hadde vært deilig å tjent fett noen år, for så å trekke seg tilbake og nyte resten av livet uten denne føkkings jobben jeg er lenket til Livet handler ikke om å jobbe, men om å nyte!

Når det gjelder ditt tankeprosjekt så tror jeg det er mulig hvis du virkelig ønsker å begi deg inn på det, men tror det kommer til å koste både tid, penger og nerver. Den største faren er nok at du må regne med å bli straffet hardt om du blir avslørt. Straffeloven sier følgende:

§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.
[COLOR="Red"]Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.
Gjelder overtredelsen et meget betydelig kvantum, er straffen fengsel fra 3 til 15 år. Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes.[/COLOR]
Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.
Medvirkning til narkotikaforbrytelse straffes som bestemt ellers i denne paragraf.
Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraff.
Opphevet ved lov 22 mai 1953 nr. 3, tilføyd ved lov 14 juni 1968 nr. 4, endret ved lover 21 apr 1972 nr. 18, 12 juni 1981 nr. 62, 8 juni 1984 nr. 57.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva rettspraksis for denne typen forbrytelser er, men tror du må regne med noen år bak murene om du blir tatt. Vil anta at myndighetene vil ønske å straffe dette hardt for å unngå at hasjdyrking blir en attraktiv virksomhet.
Først å fremst vil jeg si at jeg har ikke lest igjennom alle postene her, men jeg har sett at det går igjenn at folk trur man kan selge bulk(kilo's) til 100 pris. Er dere klar over at kiloprisen ligger som oftest på ett sted mellom 35 til 40 tusen?
For det optimale er jo å selge mest mulig til minst mulig personer. Man kan jo seff selge i 100g bulks og ta opp mot 10k pr, men da innvolverer du mange flere parter og er en større risk.

Ang selve dyrkingen er det ikke dumt å ha en deltids jobb ved siden, ha ett aggregat for å skjule strøm kostnader, og seff lyd og lukt isolere så godt som mulig.
Siden du er en førstegangs dyrker vil jeg anbefale å prøve sette opp noe i mindre skala først til du får teken på det. Kan bli en del uforventa problemer iløpet av 3 måneder, uansett hvor mye du har lest på forhånd.
Sist endret av Dantie; 10. august 2012 kl. 14:04.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Juicekongen: Tusen takk for utfyllende svar. Jeg mener at jeg har kapital til å begynne med dette. Det jeg faktisk er mest usikker på er familie- og vennelivet. Det er dette som blir vanskelig å bortforklare etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hva med å skaffe en fast dritt-jobb og så sier du bare at du gjør det ofte. Postmann eller noe, så har du alibi også.