Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1288
Har for tiden søvnproblemer som kommer og går.

Jeg er av typen som bruker litt tid til å sovne vanligvis en times tid. Men når søvnproblemene kommer får jeg ikke sove i det hele tatt, jeg blir deltids insomniac omtrent. Noen få netter kanskje jeg får sove 2-4 timer sammenhengende. Og da hvis tilfellet er 4 timer våkner jeg og får ikke sove igjen.

Har prøvd følgende:

-15 min gårtur før leggetid (fysisk aktivitet generelt)
-Glass melk før legge tid
-Prøve å kun slappe av å tenke på mørket og ingenting
-Vallagran (sovepille) eller hva pokker det het, noe som fikk meg litt døsig men ikke nok til å sovne.
-Imovane (Sovepillle av hakket sterkere type) Men veit du hva, den metallsmaken jeg fikk i munnen omtrent 15-30 min etter inntak som også er når pillen skal "slå inn" var nok til å få meg til å måtte gå på do å brekke meg, spise tannkrem og røyke til den gikk vekk som da var klokka 14.00 dagen etterpå. Knakende god "sovepille" du...

Finnes det noe annet dere har prøvd hvis lignende situasjoner med lege og har får den helsikes metallsmaken av Imovane?

Er det noen andre søvndyssende midler jeg kan forsøke, noe mat som er trøttende?

Jeg er desperat etter en heeel god natts søvn.


I dag sovnet jeg rundt 8 på morgenen, våknet igjen klokken 9 da min datter våknet og er her fra igår til idag. Sovnet igjen og ble kontinuerlig vekket av små lyder da jeg har gått fra å sove som en stein til å sove så lett at du kan nesten ikke snakke i rommet ved siden av. Alt dette frem til klokken 12 da mor til lillejenta mi skulle i stallen noe hun må daglig. Så ja det har nå vært slik i 4-5 dager og kjenner dette går inn på psyken..
spis en skikkelig god Fiske middag 1 time før du skal legge deg, jeg blir iallefall sykt trøtt om jeg spiser meg proppmett på fersk fisk

og prøv og fokusere mindre på att du ikke får sove, alltid spise 1time før du skal legge deg eller mer, legge seg på en mage som akkurat har fått mat er lite heldig.

luft så det er kjempe kaldt på rommet slik att dyna virker veldig innbydende, og kanskje bare være våken til kroppen ikke orker mere(ja teit opplegg men) funka for meg når jeg kom hjem fra usa for noen år siden. sleit sjukt med og tillpasse meg Norsk døgnrytme når jeg kom hjem og voila 3.5døgn våken i strekk og BAM jeg sov fra 1600 en ene dagen til 1100neste dag, aldri sovet bedre enn jeg gjorde da
Kan jeg spørre om du fikk Imovane og Vallagran utskrevet av lege for disse plagene du beskriver her?
Jeg føler at jeg ikke er "syk" nok til å få en dritt, men så har jeg helelr ikke prøvd, da. Bare ser for meg at jeg ikke er overbevisende nok. Jeg har ikke sovet på 3 døgn.
Sitat av Coffern Vis innlegg
-Imovane (Sovepillle av hakket sterkere type) Men veit du hva, den metallsmaken jeg fikk i munnen omtrent 15-30 min etter inntak som også er når pillen skal "slå inn" var nok til å få meg til å måtte gå på do å brekke meg, spise tannkrem og røyke til den gikk vekk som da var klokka 14.00 dagen etterpå. Knakende god "sovepille" du...

Finnes det noe annet dere har prøvd hvis lignende situasjoner med lege og har får den helsikes metallsmaken av imovane?
Vis hele sitatet...
Jeg har en bekjent som bruker Imovane daglig. han sleit veldig med å tablettene fordi han fikk den helsikes smaken i munnen dagen etterpå.

Men han fortalte meg her for en liten stund siden at, hvis han tok to Imovane også knuste han disse to tablettene. Og tok de sammen i et rizzla papir (droppet) det. fikk han ikke den smaken i munnen dagen etter. Jeg har ikke testet dette selv, da jeg ikke bruker Imovane veldig ofte. så kan ikke si 100% sikkert at det virker.
Men kanskje verdt å prøve
ja be legen om TOLVON,verdens beste sovemiddel,cpreparat men slår selv de sterkeste aprepp

heeel natts søvn..det ER så tolvon så du kan få det,varer lenge
Sist endret av murmade; 15. februar 2011 kl. 15:14.
De enkleste tipsene er nok å:

- Ha det mørkt i rommet.
- Ikke legg deg etter et tung måltid (da jobber kroppen).
- Ikke tren rett før leggetid, en rolig gåtur i en 10 - 15 min som du sa er greit.
- Kjøp "Sov godt" te, det kan hjelpe, det er en beroligende te som du finner på de fleste helsekostbutikker.
- Prøv å legg deg før "midt på natta", mennesker er flinkere (i mangel på ord), til å tenke på alle problemer i livet rundt 02.00 og utover.
- Når du ligger, stram en og en muskel og slapp av fra tå til topp.
- Om du ikke får sove, stå opp, gjør noe annet i en 20 - 30 min, så går du å legger deg igjen.

Sistnevnte fungerer best for meg når jeg ikke får sove.
Les på bivirkningene til tolvon (Som er et antidepressiva) så tror jeg du skjønner hvorfor man ikke bruker tolvon som sovemedisin. Bruk heller kjerringråd for å fjerne smaken zopiclone/imovane gir.

btw.. ts, jeg føler med deg. Den smaken man får i kjeften er så JÆVLIG at det er fælt
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Spiller du data eller ser mye tv før du skal sove? Hjalp iallefall meg og ikke spille xbox en time før jeg skal i køya..
Bak deg noen spacecakes og spis disse en time før du skal sovne. Dosér slik at du blir døsig, men ikke for heavy.
circadin er melotanin depot tabletter. Taes 1-2 timer før leggetid. Den girfølelse når ihvertfall meg en rolig avslappet følelse før jeg legger meg. har selv hatt problemer med at det tar lang tid å sovne, og at jeg våkner av de minste lyder. Circadin har hjulpet meg veldig i perioder. Bedre enn disse som må inntas hver eneste kveld også, slik at man kan ha et par pils i helgene også!
Tja.. ta deg ett runk, funker som oftest..
vet ikke om dette gjelder deg, men en kompis av meg slet en del med søvn. Ja, egentlig helt til han var 15-16år. Han satt som oftest og så på tv/pc hele natten på grunn av han rett og slett ikke fikk sove.. Etter å ha blitt undersøkt utalige ganger fant legene til slutt ut at han manglet et stoff i kroppen som gjorde at han nesten ikke trengte søvn.. Går nå på medisiner og sover som en unge..

Som sagt så kom ikke søvnproblemene i perioder, noe det ser ut som dine gjør, så tviler på at dette er noe du sliter med.
Meditasjon hjelper meg ganske mye når jeg ikke får sove. (I tillegg til å være veldig herlig )
Ellers er det jo klassiske tips som å holde seg unna kaffe og sigaretter på kvelden, ikke spis før du legger deg.
Ser du har listet opp glass melk forresten. Vet ikke om du drikker den varm, men det er i såfall det du burde gjøre. Det har en døsig, søvndyssende effekt. Hvorfor og hvordan vet jeg ikke. Men det har hjulpet meg tidligere. Varm kakao o.l
Tren hardere enn du noensinne har gjort før. Vær så sliten at du ikke vil mye annet enn å ligge i senga. Når du ligger der i senga, utslitt, og nyter det å ligge stille, vil du nok sovne etterhvert óg!
en jonas og en runk ? tror det er den beste sovemedisinen du får :P