Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2047
Hei, kan noen sjekke om jeg har skrevet riktig de kodene her sånn:

Kode

$admin = "1";
$pass = "TEST";

if($admin == "1") $admin_pass == "$pass";

echo"$adminpass";
Sist endret av -AXMEDUS-; 8. november 2007 kl. 19:46.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ser ingen syntaksfeil, men hva i helvete er vitsen med å poste her?! Det hadde tatt 2 sekunder (ca) å kjøre dette skriptet og sjekke selv.
herregud... Det er lov å spørre
robhol: Her er det syntaxfeil.

Du spytter ikke ut samme verdi som du setter når $admin er lik "1". Du bør i tillegg bruke === og ikke ==.

Dessuten $admin_pass == "$pass"; bør isåfall være $admin_pass = $pass.'

Men hele logikken her er riv ruskende gal.

Edit: Når du poster kode, bør du med ord også skrive hva du prøver å oppnå så man kan sjekke programlogikk mot det du skriver.
Sist endret av m0b; 8. november 2007 kl. 19:59.
Takk for hjelpen d13m0b! det er noe jeg henter fra databesen men vil oversette i koden f eks: amin = 1 og bruker=2

Hele poenget er at jeg prøver å lage en if else mellom de to på den måten! Hvis det er admin som er nevnt i databasen som 1 skal ha et pass fra dben og!

Kode

$user ="2"
$admin = "1"; 
$pass = "TEST"; 

if($admin == "1") $admin_pass = "$pass"; 

echo"$admin_pass";
Nå funket! Med en "=" Tusen takk skal du ha!
Hei igjen, hvordan kan jeg blande de to funksjonene? Vilat den sjekker hvis det er tomt og brukt spesielle tegn!

Kode

if(!eregi("^[a-z0-9_,.@&]{3,15}$", $brukernavn))

if(trim(empty($brukernavn)))
Takk for svar!
Sist endret av -AXMEDUS-; 11. november 2007 kl. 03:53.
Bruk heller preg_match fremfor eregi, slik:

Kode

<?php
if ( !preg_match('/^[a-z0-9_,.@&]{3,15}/', strtolower($Var)) )
{
    return false;
}
?>
Du trenger ikke å legge til empty funksjonen, fordi uttrykket over sjekker at stringen innholder mellom 3 og 15 tegn.
Du bør forøvrig prøve å lære deg mer om programlogikk i php, og for ikke å snakke om syntaks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, har lagd noe som følgende som skal sjekke både IP og brukernavn stemmer, men jeg får det til kun med ip, hvordan kan jeg legge til brukernavnet med IP at de stemmer:

Kode

$status = "admin";
$username = "a.bruker";

$adminip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
if($adminip == "0.0.0.0") $status = "$status"; else $status ="Ikke Admin"; 

echo"$status";
TAkk for svar
Sist endret av -AXMEDUS-; 25. november 2007 kl. 23:50.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar

Kode

$mode = "admin";
$username = "a.bruker";

$adminip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
if($adminip == "0.0.0.0" && $username == "brukernavn") $status = "$status"; else $status ="Ikke Admin"; 

echo"$status";
Sist endret av comi; 25. november 2007 kl. 23:51.
Tusen takk skal du ha!!! comi! Funket perfect!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Axmedus, få tak i ei phpbok, eller les tutorialen på php.net så slipper du å spørre her for kvar minste og enklaste ting...
vidarlo, jeg har bok og er mye på php.net men det som er greia kan ikke finne ting jeg trenger der.. og fordelen her er at andre kan også få med seg noe og jeg får raskt svar ofte... Jeg takker alle sammen som hjelper!
Det du trenger, er læring i syntaks og programlogikk. Det er jeg sikker på at du finner i boka di.
Vil lære meg PHP selv. Det går jo møkkatregt. Blir utålmodig over at det går så tregt. Har ikke sjekket php.net enda, though, og det bør jo være førstepri.
Sitat av Dably II
Vil lære meg PHP selv. Det går jo møkkatregt. Blir utålmodig over at det går så tregt. Har ikke sjekket php.net enda, though, og det bør jo være førstepri.
Vis hele sitatet...
Hva går treigt? Å lære PHP?

Her er et lite tips: Finn deg et lite prosjekt du kan gjøre ferdig, f.eks. en gjestebok med et adminpanel eller noe slikt.
The Freak, god tips! Jeg gjør akkurat det samme, har en login script. Jeg har forandret såpass mye at den ikke er originalen lenger, og her når jeg stopper et sted så kommer jeg her og spørr dere hva som er gernt og riktig... men etter at har prøvd på php.net da.. )

Jeg synes det er fin måte å lære seg, derfor gir jeg samme råd til Dably II
Ja, det er gøy å ha noe å jobbe med!
Hei, hvordan kan jeg gjøre sånn at i tillegg til dette ha også if elseif og else, altså hvis han er moderator får han en side, vanlig bruker annen side eller tilbake til utgangspunket:

To tilfeller

Kode

$moderator = "Ja";

 if (is_logged_in($user) noe i tillegg hvis han er moderator {
Uhm. Ikke for å være frekk eller noe, men jeg syntes nesten du burde lese en basic php tutorial før du prøver deg på noe login script.

Det virker ikke som du har noe peiling i det hele tatt, vil nesten si at om du skal lage et login system så er det å ta seg vann over hodet...

http://www.w3schools.com/php/php_intro.asp

Have fun. Natta \o
Sist endret av flexd; 2. desember 2007 kl. 05:10.
flexd! Uhm. Ikke for å være frekk eller noe, men du får dra ditt hvor peppern gror, det mener jeg virkelig fordi jeg har ikke bedt deg å hjelpe meg, men mange andre som er interessert til å hjelpe!!

Kan du ikke hjelpe? Du får heller gå fra topicen!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
*sukk*

Kor mange ganger har du fått beskjed om å gå og lese, for å deretter forsikre oss om at "joda, øvelse gjør mester" samt hevde at du kan programflyt?

Beklager, men du vil /aldri/ lære å programmere om du ikkje er villig til å lese. EOD.
Du vil aldri lære å programmere om du har den innstillinga der. EOD.

Og ja, det tar meg under 20 sekunder å skrive opp ei slik if/else-løkke som du vil ha, men du vil aldri forstå den, og dermed har du ikkje lært noko. Viss du ikkje er interessert i å lære php, men vil ha fullverdig CMS spesiallaga, så kan du betale nokon for det.

Og igjen: den koden du skriv for å lære et språk er aldri brukbar.
Sist endret av vidarlo; 2. desember 2007 kl. 12:19.
Sitat av -AXMEDUS-
flexd! Uhm. Ikke for å være frekk eller noe, men du får dra ditt hvor peppern gror, det mener jeg virkelig fordi jeg har ikke bedt deg å hjelpe meg, men mange andre som er interessert til å hjelpe!!

Kan du ikke hjelpe? Du får heller gå fra topicen!!!
Vis hele sitatet...
Unnskyld at jeg faktisk prøver å hjelpe da, hadde du lest de første 10~ sidene av den tutorialen og faktisk forstod det hadde du hatt null problem med å skrive den if-else setninga selv.

Du kan ikke bare forvente at vi andre skal lære for deg, for da vil du faktisk aldri lære noe selv. Sorry, sånn fungerer det bare.

Er du seriøs om å lære PHP burde du LESE, ikke spørre om alt mulig.

Spørsmålene dine er veldig grunnleggende og blir besvart i stort sett alle PHP tutorials i verden.

-flexd
Sist endret av flexd; 2. desember 2007 kl. 13:14.