Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2651
Hei!

Kom over denne her lille kjekke tingen på nettet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=408560

Kan jo være et tips til dere som ser etter en enkel, for ikke å glemme billig, løsning til å få høydefinert materiale på HD-tvn deres.

Jeg tenker jo at denne hadde vært fantastisk å ha under TV'n, og tenker bare på hvor mange filmer som hadde blitt lastet ned fra en viss bukt. Men så kom jeg samtidig til å tenke på... Det hadde jo vært artig å funnet en lovlig måte å skaffe filmer på til en slik artig liten sak? Bakdelen med MediaPlayeren er at den IKKE støtter DRM beskyttet materiale (kanskje ikke overraskende). Dermed blir det fryktelig vanskelig å skaffe film til den på lovlig vis.

Altså, noen som har noen tips til hvordan jeg kan få tak i LOVLIGE filmer uten DRM på nett? Evt andre løsninger utenom nett?

Takker for svar
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har problemer med denne mediaspilleren. Kanskje noen kan hjelpe meg.

Jeg overfører filer fra stasjonær PC til en ekstern harddisk på 1TB. Jeg går inn på "Safely remove USB mass storage device" og avslutter med "stop hardware device" og får beskjeden "You can now safely remove..."

Men når jeg kobler den eksterne harddisken til WD media player så vil ikke spilleren lese harddisken. Det står "kompilerer mediebibliotek", og deretter "0 nye filer" og beskjeden "Ikke i stand til å bygge og lagre mediebibliotek fordi WD TV-en ikke er i stand til å lagre data på den tilkoblede enhetene.

Når jeg kobler den eksterne harddisken til en laptop så ligger jo de nye filene der, men de vil altså ikke komme fram i mappene i mediaspilleren. Filene som lå på harddisken fra før kommer heller ikke fram. Jeg får beskjed om at mappene er tomme.

Noen som vet råd?
Sist endret av Sigur80; 27. januar 2015 kl. 21:48.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sigur: prøv å sjekke i manualen eller på internet om det står noe om hva disken må være formatert i, kan tenkes at den har NTFS akkuratt nå mens WD-TV'en vil helst ha FAT32 elns.
http://bit.ly/1z0019Y
Ifølge dette svaret til en leser fra Lifehacker så er dette et vanlig problem og at det bare er et par steder som selger DRM-fritt media, og da vil man ikke få filmer fra store studioer ol.

Sigur: Har du lagt til harddisken din til som en kilde under instillinger? Vet ikke hvordan dette er på WDTV, men ihvertfall slik på XBMC.
Det virker som det hjalp å restarte WD-boksen, men man skal jo ikke trenge det hver gang. Harddisken ligger som kilde under innstillingene. Filsystem: NTFS.