Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 11025
Har fått skikkelig interessen for typisk spion utstyr. Spesielt stemme forvrenger har fått oppmerksomheten min da jeg har sett det blitt brukt i flere krim serier og filmer. Lurer på hva slags nettsider jeg skal bruke for å finne bra utstyr. På ebay finner jeg stemme forvrenger fra 71 kroner, til 700 kroner, og til flere tusen kroner. står lite info. Er det noen her på forumet som kan mye om slikt utstyr, eller som vet om noe annet kult utstyr som de vil vouche for?

Edit: Har sett på en stemme forvrenger til 1000 kroner som visstnok kan velge om det skal komme dame eller manne stemme ut. Senere står det at man bare kan velge frekvens opp og ned. Betyr ikke det at man bare kan lage lyden mørkere eller lysere. Isåfall vil stemmen høres falsk ut (eller)? Og kan slikt utstyr enkelt brukes på smarttelefoner?


Takk
Sist endret av villsvin; 17. november 2014 kl. 00:17.
Spyshop er vel det eneste jeg kan komme på. Sjekk ut spyshop.no.
Ifølge beskrivelsen til denne Stemmeforvrengeren fra Spyshop står det "Dette er ikke en billigvariant hvor man hører at stemmen har blitt fordreid ved kun å gjøre stemmen ugjenkjennelig" Så ser nok ut som du må lange ut et par tusen for skikkelig utstyr.
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Ifølge beskrivelsen til denne Stemmeforvrengeren fra Spyshop står det "Dette er ikke en billigvariant hvor man hører at stemmen har blitt fordreid ved kun å gjøre stemmen ugjenkjennelig" Så ser nok ut som du må lange ut et par tusen for skikkelig utstyr.
Vis hele sitatet...
um... wtf?

Det der er bare en gammal "Roland Boss VT-1" !

http://www.roland.com/products/en/VT-1/

Og den skal de ha kr 8 054,00 spenn for?

du kan få de til 1,436 eller 3,632 på ebay...

Er også en budrunde som akkurat nå har 0 bud: http://www.ebay.com/itm/boss-vt-1-/181582604109

Den går ut om 15 timer ca. og "kjøp nå" er 1,478 spenn
Har merka spyshop virkelig har FREKKE priserpå mange av varene sine. Lurer på om de får solgt mye. Tror fakitsk jeg vil kjøpe en slik på ebay.
Står ikke så mye info om stemme vrengeren. Funker den egentlig bare som en mikrofon og høytaler som er isolert. Så kobler man direkte til mobil. usb og aux? Og kan den kobles til noe annet enn mobil så den kan brukes til flere ting?
Turbolego, kan du bekrefte om denne har kan lage "realistisk" lyd, så det ikke bare høres ut som en totalt redigert stemme?
Og hva er forskjellen på de modelle du linka til? En er billig men har samme navn. Ikke lik på bildet heller.
En "stemmevrenger" er jo bare en mikrofon, elektronikk som endrer på frekvensene og en høyttaler.
Så det vil alltid låte kunstig.


Ta opp lyd på din PC, enten med innebygd mikrofon i pcn eller ved bruk av ekstern mic. Så kan du benytte en EQ til å endre lyden ut slik du selv vil.
Sitat av villsvin Vis innlegg
Turbolego, kan du bekrefte om denne har kan lage "realistisk" lyd, så det ikke bare høres ut som en totalt redigert stemme?
Og hva er forskjellen på de modelle du linka til? En er billig men har samme navn. Ikke lik på bildet heller.
Vis hele sitatet...
"Date Produced - 1996"

tror du kan få bedre effekt med en app til mobilen din...
hm tja. Har sett litt reviews så kan ikke si jeg er 100% enig. Tror at viss du ringer til noen ukjente som ikke kan stemmen din fra før, så kan det være mulig de ikke tenker over at stemmen er veldig rar.
@blackoz, vil du si det er gunstig å kjøpe en stemmevrenger i høy prisklasse, med tanke på at det vil låte kunstig likevel?
Du vil få samme effekten av en god EQ. Så finn deg heller et EQ-program til PCn, så kan du leke med den istedet.
Ikke for å være dum eller avspore tråden din. Men hva i alle dager skal du med en stemmeforrvrenger?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du vil få samme effekten av en god EQ. Så finn deg heller et EQ-program til PCn, så kan du leke med den istedet.
Vis hele sitatet...
Forklar gjerne hvordan du kan gjøre en mannsstemme til en kvinnestemme kun ved hjelp av eq?
Sitat av Judaz Vis innlegg
Forklar gjerne hvordan du kan gjøre en mannsstemme til en kvinnestemme kun ved hjelp av eq?
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=GtFTceRZgC0
Sitat av Judaz Vis innlegg
Forklar gjerne hvordan du kan gjøre en mannsstemme til en kvinnestemme kun ved hjelp av eq?
Vis hele sitatet...
Stemmen vår består av forskjellige frekvenser og toner.
Forskjellen på stemmen, er mengden av diskant, mellomtone og bass.
Ved bruk av en EQ, der man har spekteret delt opp nok, så kan man forsterke og minke mengden av de forskjellige frekvensene, slik at stemmen vil høres anneledes ut.
Naturtro vil det selvfølgelig ikke bli, uten å leke enda mer med stemmen.
Har prøvd å finne noen program ved å søke på google men finner bare tull.. Vil kunne bruke pc eller mobil eller begge deler for å ha ett vanlig angrop (gsm) der jeg hører hva de andre sier, og de andre skal høre min stemme forvrengt. Noen tips til hvordan dette kan gjøres?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Kanskje ikke den beste stemmeforvrengeren på markedet, men den er i hvertfall gratis og verdt et forsøk.
Last den ned her: http://www.screamingbee.com/product/MorphVOXJunior.aspx

Om du vil ringe folk med den kan du bare bruke skype og evt. kjøpe skype-kreditt for å ringe til et telefonnummer
Sist endret av toffer125; 20. november 2014 kl. 16:41.
Latterlig å kjøpe hardware-produkter når man har utallige gratis apps som kan gjøre dette på nesten alle moderne telefoner. Eventuelt får du kjøpt bedre apps for en liten penge.

Det samme gjelder pc, det finnes tonnevis av både gratis og "proffe" programmer som gjør dette for deg. Ser ingen grunn til å bruke penger på dette i det hele tatt.

Og det med å forvrenge en stemme med kun EQ er bullshit. Det er ikke akkurat store forvrengningen du får, uten å trikse med både pitch og evt chorus-effekter oppå det igjen. (Hvis du vil at ingen skal kjenne igjen stemmen din altså).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av ElektroFan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Leveringstid på varer som vi har på lager i Norge, er normalt på 2-5 virkedager fra vi har mottatt din bestilling.

Leveringstid på Bestillingsvarer som vi har på fjernlager, er på 15-25 dager fra vi har mottatt din bestilling. Vi gjør oppmerksom på at leveringstid på bestillingsvarer kan variere noe.
Vis hele sitatet...
right... på alle produktene jeg har klikka meg inn på, står det bare "Tilgjengelighet: <antall>" uten å pressisere om dette er tilgjengelighet i Norge eller tilgjengelighet på fjernlager.

Jeg antar alle produktene ligger på fjernlager, eller at de ikke ligger på et lager i det hele tatt, og denne nettsiden bare er en dropshipping-side. Dvs. kunde kjøper produkt fra nettsiden, eier av nettsiden bestiller ønsket produkt fra selger på ebay/dx/alibabaexpress/etc. og setter adressen til kundens adresse.

Alle disse dingsene kan man få kjøpt billigere på ebay/dx/alibabaexpress/etc. med samme leveringstid som "fjernlager".

Denne siden har til og med rappa bildene fra ebay...



Hot Mini Smallest Camera Camcorder Video Recorder Web Cam DVR Spy Hidden Pinhole



Mini HD videokamera
Sist endret av Turbolego; 12. februar 2015 kl. 16:02.
Bra spion skills Turbo

Jeg gjetter også at ElektroFan er eier av denne fantastiske dropshipping siden.
Sitat av danseku Vis innlegg
Jeg gjetter også at ElektroFan er eier av denne fantastiske dropshipping siden.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt. Han er nå også ikke lenger medlem her. Hvis den eneste måten å få trafikk til seg er spam er sannsynligvis nettsiden en drittside uansett og med den markupen han har satt er det nærmere ran.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har disse: http://support.creative.com/Products...CatName=Cuffie

Oooog der følger det med et EQ program likt Screaming bee. Det jeg så har gjort er og fylle på skype kreditt. Stemmeforvrengeren fungerte bra nok til at mamma trodde jeg var en jente.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du vil få samme effekten av en god EQ. Så finn deg heller et EQ-program til PCn, så kan du leke med den istedet.
Vis hele sitatet...
Det er enklere å reverse slikt enn du tror..

Hold dere unna spyshop, overpriset som faen.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. mars 2015 kl. 16:16.
Jeg har jobbet som sikkerhetstekniker i noen år i ett ledende sikkerhetsfirma. Der har vi ofte bygget custom "spion" utstyr for spesielle oppdrag. Hvis det var noe du ønsket å snakke om annet enn stemmeforvrengere, så kan du gjerne sende en pm for DIY-råd og vink
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av cessa1996 Vis innlegg
Hei!

Jeg har brukt privatetterforskere to ganger og sistgang ble jeg anbefalt å ta en titt på et nettsted som heter https://www.avlytt.no

Der kjøpte jeg en genial avlytningsdings som jeg har brukt og funnet ut litt av hvert med.

Hos avlytt.no gutta fikk jeg hjelp til å bruke denne dingsen uten å betale for noe. Etter hva jeg forstår så er dette annerledes hos andre.

Prisene er heller ikke så gale, pluss at jeg har garanti i en norsk butikk. Det har jeg ikke hvis jeg kjøper på ebay tror jeg?

Hilsen Cecilie
Vis hele sitatet...
um... produktene på avlytt.no koster flere tusenlapper.
Og man får de samme produktene på ebay til under hundrelappen.

Hadde heller kjøpt 10 stk. fra ebay og spart et par tusen...



Mini Car Key Chain DV Spy Motion Detection Camera Hidden HD Webcam DVR Camcorder



Skjult kamera i nøkkel
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av cessa1996 Vis innlegg
Jeg har snakket med de på www.avlytt.no flere ganger, og grunnen til at jeg kjøper hos dem er ikke at jeg er dum, men....

- Jeg får norsk garanti og angrerett.
- Jeg får hjelp og manual på norsk - Den på ebay tror jeg kommer med en halvveis engelsk manual.

For meg er det viktig å få resulater ut av dingsen jeg kjøpte, og jeg har prøvd meg på ting fra ebay før. Det er har ikke alltid vært like vellykket og jeg kan lite kinensisk. Jeg reiste til og med bort til www.avlytt.no sine kontorer og fikk hjelp av en hyggelig herremann.
Vis hele sitatet...
Yeah, og dersom dingsen du kjøpte for et par tusenlapper går istykker, kan de lett slenge deg en ny fra haugen med dingser de kjøpte for under hundrelappen per stk.

Hell, de kan til og med be om å reparere dingsen 3 ganger under norsk forbrukerlov mens de venter på at prisen på dingsen skal gå ned eller til de vinner en på auksjon til et par tiere.

Manual og support på norsk derimot, sure, men det er ganske stiv pris for en norsk manual til en liten dings med et par knapper.

Sjekk heller ut en av de mange youtube-videoene av dingsen, f.eks. denne for spion-kamera-nøkkelen som jeg posta om tidligere: https://www.youtube.com/watch?v=DegJ4H_8GtQ
For 2400 kroner skulle eg gjerne ha laget en manual for deg på norsk og du skulle fått vertfall 3 sanne spion nøkler med i prisen! Gå for ebay! Eller meg da selfølgelig haha
Sist endret av deepfish; 26. mars 2015 kl. 03:14.