Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6928
Hei! Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få penger ut av en sparebøsse uten å knuse den eller lignende? Tenker på slike hvor der er bare ett hull i toppen av sparebøssen der man putter inn pengene.

Vet om f.eks å putte en smørkniv inn, for så å holde den opp ned å riste den, men da kommer det bare mynt som regel. Vil jo så klart ha lapper, så er det noen som har noen metoder på det?
Takk for alle svar på forhånd, ingen moralpreken takk.
Fant denne haha http://wiki.answers.com/Q/How_do_you...ng_it?#slide=1
Skal du stjela penger fra søstern/brodern nå?
Fikk ut lapper en gang ved å bruke en strikkepinne, lappene ble litt ødelagte, men funket fint.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Herre min hatt.

Hva med at du vender den opp ned og prøver å suge pengene ut av den med munnen?

Fylle den med vann og håpe på at trykket dytter myntene ut?
Trådstarter
Xernox: Skal nok ikke det, men har en gammel sparebøsse som har litt antikvitets verdi, vil ikke knuse den, hehe.
meaculpaUIO: Har egentlig ikke så mye mynter i, er hovedsaklig lappene jeg vil ha ut.

Takk for svar!
Hvorfor sier du ingen moralpreken når det ikke er noe galt du skal gjøre?
dem er jo ikke akkurat vansklige å dirke opp.. ellers tar du en hammer og knuser sparebøssa .. så kjøper du en ny prikk lik og setter tilbake.
Trådstarter
Sitat av trygve Vis innlegg
Hvorfor sier du ingen moralpreken når det ikke er noe galt du skal gjøre?
Vis hele sitatet...
Standard folk å begynne å klage uansett hva man skal, er bare greit å si ifra. Heheh

Myntene er ikke noe problem, er hovedsaklig lappene som er problemet, men det er der de "store" pengene er. Blir vell bare til det å prøve å på en eller annen måte prøve å dirke ut lappene også med smørkniv, kan prøve å lirke inn en pinsett f.eks, for så å gripe tak i en lapp å prøve å dra den ut.
Sist endret av Creeps; 7. april 2014 kl. 20:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
JEg pleide å holde sparebøssen opp ned for så å bruke en kniv til å liksom vippe/dytte pengene slik at de fikk samme vinkel som hullet. Da datt de bare ut. Drittlett. Man får også jævlig bra teknikk etterhvert, på mitt raskeste kunne jeg tømme en 300,- i mynt på noen minutter.
På sedler kan du prøve en pinsett om knitrikset ikke funker.
Hvorfor ikke bare begynne å legge penger i en tom tennbrikket boks eller noe istedet til neste gang?
Til topic: Du kan jo alltids ta den med til banken. De har utstyr for slikt, så man skal slippe å ødelegge den, eller bruke kniver, og denslags.
Trådstarter har nok samlet inn penger for Kirkens Nødhjelp og vil nå stjele pengene fra bøssen uten å bli merket.
Hvorfor ble svaret mitt slettet?
Jeg ga jo bare svar på det han spurte om.
Trådstarter
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Trådstarter har nok samlet inn penger for Kirkens Nødhjelp og vil nå stjele pengene fra bøssen uten å bli merket.
Vis hele sitatet...
Har nok ikke det, er litt eldre en konfirmantene som samler inn.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Trådstarter har nok samlet inn penger for Kirkens Nødhjelp og vil nå stjele pengene fra bøssen uten å bli merket.
Vis hele sitatet...
Edit; Om det var dette han skulle bruke det til, så er jeg bare glad det ble slettet.
Trådstarter
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Edit; Om det var dette han skulle bruke det til, så er jeg bare glad det ble slettet.
Vis hele sitatet...
Hadde nok ikke hatt samvittighet til å stjele fra folk i nød, så godt som vi har det her i Norge, isåfall de fleste.

Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Fikk ut lapper en gang ved å bruke en strikkepinne, lappene ble litt ødelagte, men funket fint.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjorde du dette forresten? Brukte du 2 strikkepinner for så å gripe en seddel å dra den ut?
Sist endret av Creeps; 7. april 2014 kl. 22:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Not my final form
Hva med superlim og en pinne (grillspyd, stor binders, ståltråd e.l)?
Bruk to strikkepinner og klem sammen lappene inni der og dra og lirk forsiktig ut (just like chinese sticks).
Trådstarter
Takker for gode svar!
Kroket binders og fiskekrok for sedler, og kniv for mynt.
Personlig har jeg hatt god erfaring med å snu sparegrisen på hodet, til det legger seg en seddel halvveis over hullet.

Den tar jeg så tak i med en gaffel, (en "tann" innafor kanten) og trekker ned igjennom hullet