Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3272
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Visste ikke hvor eller hvem jeg skulle spørre så jeg tyr til freak.

Begynner på siste året av IT studier nå etter sommeren. Hittil har alt gått bra for meg og jeg har en genuin interesse for koding og alt annet innenfor emnet, og kommer til å fullføre en bachelor med ålreite karakterer.

Jeg har dog fått en sjuk trang til å studere biologi rett og slett fordi det intresserer meg forferdelig og jeg vil tilegne meg kunnskap på det feltet. Tenkte å kanskje ta opp vgs biologi om et år eller to, og deretter søke biologi på NTNU.

Samtidig er IT noe jeg vil fortsette med samt basere inntekten min på i fremtiden, og jeg har prosjekter/apper/programmer på gang. Biologi vil jeg som sagt så og si studere av ren interesse.

Men spørsmålet mitt er, hvis jeg studerer biologi etter jeg er ferdig med året som kommer, vil jeg 3-4 år etter endt IT utdanning bli noe mindre relevant for arbeidslivet på det feltet? Hva hvis jeg har prosjekter jeg har holdt på med mens jeg studerer biologi, slik at jeg har noe å vise til ovenfor en arbeidsgiver i IT bransjen?

Kanskje teit spørsmål, feil sted og spørre på eller what not, men jeg kunne trengt noen innspill fra andre bare!

peace!
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir mer attraktiv!
Jeg kjenner en som studerte it på 80-tallet. Doktorgrad faktisk, jobbet mange år som underviser på univeristet og høyskole.
Ble intressert i kunstig intelligens, men viste ikke så mye om hvordan hjernen fungerte... så begynte på psykologi bachelor og har nå doktorgrad i psykologi også.

Er psykolog i dag, kombinere det med å forske frem hvordan kopiere den menneskelig hjerne sin funksjonalitet og putte den i en AI.... skremmende hehe

Men går fint an å kombinere vidt forskjellige utdannelser, biomekanikk er jo noe som er viktig. Proteser og lignende blir jo smartere og bedre og hvis du sitter med kunnskap fra begge felt så vil du være attraktiv.

Eler kanskje du får en nyttig hobby hehe