Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6751
Jeg er helt sikkert ikke den eneste her som burde ha gjort det, men som ikke har skaffa seg sommerjobb.

Hva kan man finne på i sommer som gir en liten (eller stor) inntekt?
Nå tenker jeg i hovedsak for folk i 20-års alderen, uten at det kanskje har noe å si.

Har da hørt noe om dropshipping, men virker som om det er litt utdatert her i landet, kan det stemme? Funker det faktisk å tjene på å fylle ut spørreundersøkelser?

For min del har jeg interesser innen klatring, foto, video, generelt ekstremsport, noe data. Noen måter jeg kan tjene et par riksdaler på å holde på med dette i sommer?

Dette er ikke kun for min egen del, skriv inn interesser, så kanskje noen har forslag til hva du kan gjøre ut av det!
Sist endret av Leonardie; 14. mai 2017 kl. 13:30.
En kompis av meg brukte sommeren på å snekkre benker tror jeg det var. Ble utrolig populært og venteliste på bestillinger osv. Han tjente godt den sommeren.
Trådstarter
Kult! Solgte han til kjente da eller?
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Kult! Solgte han til kjente da eller?
Vis hele sitatet...
Startet vell med kjente, men interessen spredte seg raskt. Så begynte han å reklamere for det på slike kjøp og salg grupper på facebook. Etter noen dager var det for mange bestillinger til å få tid til å lage alt sammen.
En simpel jobb hvor "alle" får jobben, er promotering/utdeling av vareprøver.
Jobben går ut på å dele ut en bit ny pizza på kiwi, eller nye typen tyggis utenfor nationaltheateret.
Greit arbeid hvis man ikke er menneskesky
Sånn for din egen del først
Du kan jo reklamere litt for venner og bekjente at du feks driver med video og foto.
Tilby deg og ta feks noen bilder for en lav pris, har du litt kunnskaper i photoshop også så kan du ende opp med utrolige fine bilder.
Eller bare se noen tutorials og prøv deg frem.
Video har du også lignende muligheter, om du kjenner noen som feks skater.
Hør om de vil bli filmet for en femtilapp, så lager du en kul edit og legger ut på youtube eller gir tilbake til dem.
Egentlig mange forskjellige slike ting du kan gjøre med foto og video.
simpel foto og videoredigering krever ikke så mye og øvelse gjør mester.

Nå vet jeg ikke hva slags datakunnskaper du har men det jeg gjorde når jeg var litt yngre var å fikse pcer for venner og familie.
Hver gang de fikk trøbbel med pcene sine som de ikke klarte å fikse selv så leverte de den til meg og jeg fikset den.
Tok 100kr i betaling og noen ganger fikk jeg 500-1000kr selvom jeg påpekte at det bare var 100kr.
Dette var oppgaver som reinstallering av windows og drivere, nedlasting av filer, komponenter som var koblet feil eller som skulle byttes ut, virus, ødelagte tastatur osv.

En annen kompis igjen begynte med photoshop avatarer til divserse mafiaspill for ingame currency i starten.
Slik som dette:

Før han videre begynte med twitch overlays, youtube og slike ting.
Han tar seg betalt mellom 20-50kr per overlay.

Ellers er det jo å selge aviser, pante flasker, klippe gress og male fine sommerjobber
▼ ... over en måned senere ... ▼
Selge alt mulig skrot man finner over alt pa finn.no . har provd det. alt mulig dritt selger som hakka mokk. har vert rundt og plukket i konatainere der jeg bor. ikke gi opp om du ikke selger. du ma bare legge ut legge ut, drit i hva det er. produkt beskrivelse er vikig . Dette gjor jeg ver dag. og jeg drar til posten og sender av garde slik 20 ting om gangen. jeg tjener 5 kroner stykke pa. fordi frakten stjeler fortjenesten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Henger meg på denne tråden. Har jobb, men ikke fulltidsjobb. Kunne vært greit å tjene litt ekstra i blant.
Jeg er dog ikke spesielt handy eller god med grafisk design.