Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3183
Hei, har forsøkt å lage en beat, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

https://soundcloud.com/user-222745358/random-snippet

Bruker Fruity Loops 12, men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det (prøver å lage trap beats forresten).

Har sett på en del YouTube videoer, men tenkte det var greit å høre noe herfra.
Se youtube videoer og prøv deg frem, uansett hvor mange ganger du har gjort det før.
Øvelse gjør mester, spesielt når det kommer til dette.
Start med en lettere sjanger og gå over til trap når du har lært mer.
Om du ikke engang vet hvordan du skal lage en beat blir det veldig veldig vanskelig å bare hoppe rett ut i det å lage trap beats.
Det er også en veldig stor fordel å lære seg musikkteori.
bull, trap er den enkleste musikk sjangeren jeg vet av.. i tilleg en av de morrosomste å lage, se 808 tutorial, trap hats. evi morro å kødde med fete 808 kicks, melodiene i trap beats idag er latterlige enkle, musikk teori er ikke noe du trenger, er en fordel seff. Men ikke sett deg i overveldene kjedelig teorii, når du kan bange ut noe fett. Enkle melodier å fete 808 kicks har du mye morro med. lyst å lage trap så lag trap
Virker som kicksa dine er helt tilfeldige.

Her har du et veldig enkelt eksempel på tromme rangeringa.. du kan feks rangere Kick + snare + hihats i rekkefølgen vist på bildet..

http://bildr.no/view/SmtiZEN4


Se video tutorials. Bare kopier det de gjør og legg inn litt kunstneriske friheter

Lykke til, og ikke gi opp!
Sist endret av Panama; 31. mars 2017 kl. 20:32.
Selvom det er den letteste du vet om betyr det ikke at det er den letteste i verden.
House og trance er de letteste musikksjangrene å lage og de letteste å lære seg.
Du kan ikke bare laste ned fl og forvente at sanger lager seg selv fordi du har et par hats og en 808 kick.

Som TS skriver, så klarer han ikke engang lage en beat, da er det lite vits å sitte å prøve og produsere fullstendig trap.
Musikkteori er ikke noe man trenger nei, men det er en EKSTREMT stor fordel å kunne basic musikkteori uansett sjanger du lager.
Det er heller ikke kjedelig men lærerikt, det finnes ingen musikere som ikke har kunnskaper om musikkteori.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Selvom det er den letteste du vet om betyr det ikke at det er den letteste i verden.
House og trance er de letteste musikksjangrene å lage og de letteste å lære seg.
Du kan ikke bare laste ned fl og forvente at sanger lager seg selv fordi du har et par hats og en 808 kick.

Som TS skriver, så klarer han ikke engang lage en beat, da er det lite vits å sitte å prøve og produsere fullstendig trap.
Musikkteori er ikke noe man trenger nei, men det er en EKSTREMT stor fordel å kunne basic musikkteori uansett sjanger du lager.
Det er heller ikke kjedelig men lærerikt, det finnes ingen musikere som ikke har kunnskaper om musikkteori.
Vis hele sitatet...
La han starte med trap... Er garantert ikke den letteste sjangeren å lære seg, men jeg hadde aldri begynt å produsert noe annet en trap da jeg begynte.

Ts har en interesse for trap, han rapper(husker jeg ikke feil?), jeg ville gått for trap om jeg var TS. Er mer motiverene å lære deg noe du virkelig ønsker.
npc
Trådstarter
23 4
Sitat av Panama Vis innlegg
La han starte med trap... Er garantert ikke den letteste sjangeren å lære seg, men jeg hadde aldri begynt å produsert noe annet en trap da jeg begynte.

Ts har en interesse for trap, han rapper(husker jeg ikke feil?), jeg ville gått for trap om jeg var TS. Er mer motiverene å lære deg noe du virkelig ønsker.
Vis hele sitatet...

Åja, nei, jeg rapper ikke. Delte bare en video til en jeg kjenner.. Syns dog det er kult med trap da
Sitat av Panama Vis innlegg
La han starte med trap... Er garantert ikke den letteste sjangeren å lære seg, men jeg hadde aldri begynt å produsert noe annet en trap da jeg begynte.

Ts har en interesse for trap, han rapper(husker jeg ikke feil?), jeg ville gått for trap om jeg var TS. Er mer motiverene å lære deg noe du virkelig ønsker.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at han ikke skal starte med det, jeg sier han heller bør prøve en lettere sjanger først for å gjøre seg bedre kjent med programmet og funksjonene.
Ja, han kan starte på trap om han vil det, men læringskurven der er veldig bratt.
I motsetning til hva knarkellerknips sier, så kan man ikke bare sette sammen en kick og noen hats så vipps har du en full sang.
kicks og drums generelt gir deg ikke mer en rytmen, har du da drevet med lettere sjangere tidligere vil det være lettere å lage en melodi og en bassline som passer.
Trap er teknisk sett vanskelig. Det er en hel del teori man må kunne ifm miksingsfasen, hvor de forskjellige elementene burde ligge i lydbildet (panning). Det også helt elementært med effekter, da spesielt for 808 kick, snare, hats, low pass m. Når du har sett en del tutorials, og skjønt litt av hvordan trapgenren fortoner seg, kan du begynne å leke med melodilinjen din. Jeg har elsket trap siden det kom, men blir aldri utlært. Se gjerne på Soundcloudsiden min, så ser du at det er mange elementer i trap du kan bruke for å finne din egen stil. Hørte på beaten din, og skjønner fort at dette kan være en smule overveldende å hoppe rett ut i. Gjerne spør meg om det er noenting i det hele tatt du kunne ønske å lære, men som sagt: hvem er jeg til å komme med tips? Er bare genuint glad i trap beats selv, så blir litt gira når andre også har lyst til å ta del i denne fantastiske musikkgenren.

https://soundcloud.com/baileybeats-1