Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3968
Hei folkens! Jeg er ny her!

Et kjappt spørsmål her, jeg har i løpet av sommerferien jobbet med å male et hus. Har ekstremt problemer med å sove så har tatt i bruk noen Xanax for å få hvilt ut slik at jeg har vært i stand til å male dagen derpå.

Med det sagt har jeg i løpet av de siste 2-3 ukene spist Xanax de kveldene det har vært umulig å slukne. Til sammen har jeg kun spist 8x1mg Upjohn 90.. Startet med å spise en halv de kveldene det trengest mens de siste dagene har jeg spist en hel.

Derfor har jeg nå bestemt meg for å slutte med dette, og selvfølgelig prøve å sovne naturlig. Skylte de 2 siste fra brettet på 10stk ned i toalettet istad.

Problemet mitt nå er at jeg sitter fortsatt lys våken og føler meg svært urolig. Vil dette vedvare lenge ? Og har dere noen råd for hva jeg kan gjøre for å føle meg bedre og forhåpentligvis sovne?

Har vært i fysisk hardt arbeid hver eneste dag og bruker ingen andre rusmidler.

Et siste spørsmål; Hvor lenge kan man bruke Xanax før man vil bli definert som fysisk avhengig.

Hilsen en maler som trenger litt god søvn
Sist endret av magicmaggie; 16. august 2015 kl. 05:54.
Høres ut som du har blitt psykisk avhengig.
Du kommer til å slite med søvnen en periode, så går det over.
Anbefaler deg heller å snakke med en doktor enn å selvmedisinere deg.
Det er bra at du er i fysisk arbeid hver dag, det er utvilsomt enklere å slutte da.

Den værste følelsen vil gå over etter et par netter, etter det så er det for det meste psykisk. Det er fint mulig å bli litt avhengig etter en uke, på den måten at du føler ekstra uro de første nettene uten, men det er en veldig kjapp og forbigående effekt som varer maks et par dager. Etter det er det psykisk.
Du må legge av deg det "behovet" du skaper deg selv, sånn starter alle avhengigheter. Du har en fysisk jobb og det er alt som trengs for en god natts søvn, det handler bare om legge-rutiner.
Hadde 20 dager på 1 xanax 2mg om dagen.

Bråslutta og opplevde første dagen ekstrem angst, kvalme og svimmelhet. Gikk over etter 2 dager.
Hmm... hørtes litt rart ut, du sier du har brukt 8x 1mg dette er ikke særlig mye tror kanskje heller du "inbiller" deg abstinensplager uten at jeg kan si noe sikkert, hadde samme greia da jeg tok valium for lenge lenge siden, tror jeg tok 6 eller 7 valium leste om abstinens og følte meg skikkelig dårlig, hadde jeg vært deg hadde jeg ikke brukt xanor/nax til sovemedesin, prøv heller imovane eller stillnoct fungerer veldig mye bedre imo best av alt er jo natuligvis søvn uten noe preparat
Det er individuelt og mange får det ikke eller tenker ikke over det, men det er absolutt mulig å få små abstinensplager etter 8 dager på en xanax om dagen. De er selvfølgelig ikke sterke, og går over fort. Om man har en historie med mye bruk så er det lettere å få abstinensplager. Kindlingeffekt heter det visstnok.
Jeg synes Xanor er verstingen av de benzoene jeg har prøvd. Får også en kraftig nedtur etter en uke på dem. Psykisk, ikke fysisk
Xanor er noe av det vanskligste å gå av utenom Rivotril som jeg har opplevd. Du er nok bare i det psykiske stadiet enda, stopp før det går utover det fysiske, for det er ikke noe gøy, da skulle du ønske du hadde søvnmangel igjen!
Men trøtt på Xanor? Eneste benzoen jeg faktisk blir litt våken av :P

Men lykke til, å ikke fall for fristelsen, veien er ikke lang!

Jeg går btw på 12mg nå om dagen pluss sobril og vival..å apodorm og stilnoct når kvelden kommer, så jeg vet hva jeg snakker om. (Nei, det var så langt fra skryt som det kan komme)

Piller er noe dritt!
Sist endret av KjellFresh; 18. august 2015 kl. 23:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.