Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2226
Vært der, gjort det.
Mange som sikkert har spurt om det samme, men da jeg søker og finner ikke noe opplysende svar for min del. Byttet fra Imovane idag, til Stilnoct. Har heller ikke sovet i natt som var, til tross for at jeg tok 7,5 mg zopiclone utpå natta. Stilnoct er jeg kjent med at er et likt preparat, men leser også her inne som leger sier at man skal være forsiktig i forhold til Stilnoct p.ga. misbrukspotensiale.

Det gjorde meg nysgjerrig. Imovane og Stilnoct - ganske så likt, under Z-hypnotika begge to, men Stilnoct skal gi mer "visual-eyes"? Har heller ikke sovet inatt, og spist lite.

Stilnoct har jeg heller ikke prøvd før, men er like glad i søvn som i "rus", og som jeg også har gjort med Imovane, Apodorm(fullstendig klar over forskjelligheten, benzodiazepin og benzo-relatert slekt) m.m. både innsovning og sovetabletter, og også klart og holde til en gang - teste ut rusen. Hvilken mengde ville de som har brukt Stilnoct en stund, både for og sove og ruse dere på(jeg forholder meg til pakningsvedlegget etter dette), ville dere anbefalt?

Har lest en del om bivirkninger som mange sier er uheldige, og en del om "positive". Setter stor pris på raskt og ordentlig svar som er relevant til spørsmålet mitt.
Vil anbefale en førstegangsdosering på 15-20 mg, skal sies at jeg kom greit på tur etter bare 10mg de første gangene mine. Husk at toleranse utvikles utrolig raskt. Etter lengre bruk vil en også merke at toleransen minker utrolig sent, har tatt pauser på 3-4 måneder og opplevd at jeg enda har like høy toleranse.
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
Mange som sikkert har spurt om det samme, men da jeg søker og finner ikke noe opplysende svar for min del. Byttet fra Imovane idag, til Stilnoct. Har heller ikke sovet i natt som var, til tross for at jeg tok 7,5 mg zopiclone utpå natta. Stilnoct er jeg kjent med at er et likt preparat, men leser også her inne som leger sier at man skal være forsiktig i forhold til Stilnoct p.ga. misbrukspotensiale.

Det gjorde meg nysgjerrig. Imovane og Stilnoct - ganske så likt, under Z-hypnotika begge to, men Stilnoct skal gi mer "visual-eyes"? Har heller ikke sovet inatt, og spist lite.

Stilnoct har jeg heller ikke prøvd før, men er like glad i søvn som i "rus", og som jeg også har gjort med Imovane, Apodorm(fullstendig klar over forskjelligheten, benzodiazepin og benzo-relatert slekt) m.m. både innsovning og sovetabletter, og også klart og holde til en gang - teste ut rusen. Hvilken mengde ville de som har brukt Stilnoct en stund, både for og sove og ruse dere på(jeg forholder meg til pakningsvedlegget etter dette), ville dere anbefalt?

Har lest en del om bivirkninger som mange sier er uheldige, og en del om "positive". Setter stor pris på raskt og ordentlig svar som er relevant til spørsmålet mitt.
Vis hele sitatet...
"Visual eyes?" Vil tro du har synlige øyner, haha.

Du tenker nok på open/closed eye visuals. Men hvis du ikke har sovet så kan 1-4 piller være nok til å oppleve visuals, selv om det ikke er noen garanti. Noen ganger har jeg opplevd hallusinasjoner på bare 10mg, noen ganger på høyere doser, noen ganger høyere doser uten hallusinasjoner. Men om du har døgnet i forkant så er min erfaring at det er "lettere" å oppleve visuals på lavere doser enn uten døgning. Med alkohol/cannabis øker sjangsene for visuals, men også (spesiellt da alkohol) sjangsen for blackout.

For søvn skal 7,5mg/1 pille være nok, hvis du legger deg med en gang og faktisk prøver å sove. Det kommer også ann på toleranse da jeg tror zopiclone og zolpidem har noe krysstoleranse ovenfor hverandre.
Sist endret av Juliaan; 3. august 2015 kl. 20:07.
Sitat av wat Vis innlegg
Vil anbefale en førstegangsdosering på 15-20 mg, skal sies at jeg kom greit på tur etter bare 10mg de første gangene mine. Husk at toleranse utvikles utrolig raskt. Etter lengre bruk vil en også merke at toleransen minker utrolig sent, har tatt pauser på 3-4 måneder og opplevd at jeg enda har like høy toleranse.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner jeg blir litt provosert. Du sier at du kjenner at du er på tur?
Det høres jo helt teit ut det du sier, når det er snakk om zopiklone eller sovetabletter generelt.
For å si det enkelt, ta 2 15mg stilnoct + 1 25mg seroquel, så skal vi nok se du sovner.

Bruk sovepiller hensiktsmessig i forhold til hva de i utangspunktet skal brukes til.
Noe annet blir bare tullball.
Vært der, gjort det.
Trådstarter
Julian, ja, var mer korrekt det jeg mente, hehe. Så zopiclone og zolpidem er likt på det punktet og, mener du? Isåfall var det teit av meg og spørre etter substitutt lignende stoff. Foreslo det vel selv, mer eller mindre ut i fra hva jeg har hørt og lest litt. Da for søvnproblemer, hehe. Men mulig jeg har fått feil informasjon der.

Takk til deg og Wat, noe sånt jeg hadde tenkt var passende selv og. Men for og være på den sikre siden, alltid lurt og sjekke opp.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Jeg kjenner jeg blir litt provosert. Du sier at du kjenner at du er på tur?
Det høres jo helt teit ut det du sier, når det er snakk om zopiklone eller sovetabletter generelt.
For å si det enkelt, ta 2 15mg stilnoct + 1 25mg seroquel, så skal vi nok se du sovner.

Bruk sovepiller hensiktsmessig i forhold til hva de i utangspunktet skal brukes til.
Noe annet blir bare tullball.
Vis hele sitatet...
Man kjenner ikke at man er på tur som med psykadelika, men man kan bli passe bortreist i hodet av disse pillene. Jeg satt blant annet å snakket med en søt liten gnom i over en time på 20mg. Zolpidem kommer ikke i 15mg, men i 5 og 10mg. Hør på hva du sier, du anbefaler en kraftigere dose til en førstegangsbruker i kombinasjon med antipsykotika? Anbefalt dose for innsoving på Zolpidem ligger på 5-10 mg.
Sist endret av wat; 3. august 2015 kl. 20:26.