Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6390
Er det lov å bestille reseptbelagte smertestillende/beroligende fra online apotek (UK) eller vil varene bli stoppet i tollen med påfølgende straffeforfølgelse?
Det er ulovlig, men om det blir stoppet må du spørre en spåmann om. 50/50. Straffeforfølgelse: Ja, om du innrømmer forholdet eller de sjekker kontoutskriften din og finner en betaling de kan knytte til stoffene du fikk i posten.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
De fleste online apotekene er ulovlige. Selvfølgelig ikke alle, men de fleste. Det er jo også en sannsynlighet for at pakken går gjennom tollen uansett.
Trådstarter
5 0
Fant en side "Pharmacy 2U" som tilbød resept fra lege.. Blir det lovlig da? Sorry hvis jeg spør dumt, ny her.. sliter og trenger noe for å fungere i hverdagen..
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Legemidler
Det er tillatt å importere legemidler du har kjøpt på internett hvis følgende betingelser er oppfylt

du må være fylt 18 år
legemidlet må være til eget personlig bruk
mengden du kjøper kan ikke være for mer enn tre måneders forbruk
legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet
Det er bare tillatt å få legemidler tilsendt fra land innenfor EØS.

Se hvilke land som er i EØS-området
Følgende legemidler er ikke tillatt å innføre

legemidler som inneholder stoffer som anses som narkotika eller dopingmidler
legemidler til dyr.
Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemidlet er til personlig bruk, ved en resept eller en legeerklæring.

Legemiddelverket har ansvaret for reglene om import av legemidler, og du må kontakte dem hvis du har spørsmål om regelverket.

Før du handler legemidler på en nettbutikk eller -apotek, bør du være oppmerksom på risikoen for at du kjøper falske eller ulovlige legemidler.

Det er ikke toll på legemidler. Merverdiavgiften er på 25 prosent.
Vis hele sitatet...
Hentet fra http://www.toll.no/no/handle-pa-inte...-kosttilskudd/ 31.05.2015.

Her er kravene
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ting å passe på:

1. I UK er online resepter, altså en online konsultasjon der en lege snakker med deg og gir deg en resept, lovlig i England, og den resepten er da altså gyldig i forhold til Norsk lov når du skal imortere legemiddelet.
NB! British Medical Association er sterkt i mot ordningen, så det spørs hvor lenge det varer, følg med på saken.

2. Online apoteket må være registrert i UK, de skal ha en liten logo på siden etc, Her er en side som forklarer registrerte online apotek i UK, om siden ikke er registrert, har ikke apoteket lov å gi ut medisin og du oppfyller ikke kravet om å ha lovlig ervervet legemiddelet.

3. Selv om du har disse tingene i orden, kan du ende opp med å forklare deg for Norsk tollvesen, du bør da ha all dokumentasjon i orden, resepten, kvitteringer etc.
Sist endret av Dodecha; 31. mai 2015 kl. 20:17.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trenger å få det inn med teskje jeg vist.

Om jeg finner et apotek som har den lille logoen på siden og ordner med en konsultasjon online og får resept på Lyrica (bare for å ta det som ett eksempel), er det da bare å kjøre på med bestilling?

Sitat av Lillepill Vis innlegg
Fant en side "Pharmacy 2U" som tilbød resept fra lege.. Blir det lovlig da? Sorry hvis jeg spør dumt, ny her.. sliter og trenger noe for å fungere i hverdagen..
Vis hele sitatet...
Var dette apoteket som vekket min interesse også. Hadde vært fint om noen som har benyttet seg av det kom med en tilbakemelding!
Sist endret av Hater; 3. august 2015 kl. 04:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hater: Ja, det er jo det jeg presiserer i posten min.
Jeg kom også over en sann side, og fikk 100stk 30mg codein utskrevet med resept fra legen. Etter den andre pakken ble den stoppet i tollen, og jeg ble innkalt til avhør. Nektet alt, men de fant det på kontoutskriftene.. og spurte da om det ikke var lovlig pga ressept fra lege innen eøs osv, men fikk bare nei nei nei (sikkert fått det uansett). Men da vet du iallefall at du tar en sjangs. Fikk 10k i forenklet forelegg.
Ikke verre enn å kjøpe seg et visa spendon (med kontanter) så kan de ikke knytte deg til den bestillingen. Evt gå "full inkognito" med alias and shit, vis du er en paranoid son of a bitch å går å tenker på dette hele tiden.
På siden jeg bestilte ifra så krevde de ivertfall at kortnavnet passet med resten av opplysningene. Men, kan jo brått hende det fungerer med spendon på den siden der Du får håpe. Om ikke så hadde jeg ikke stressa så veldig om det feks er snakk om 56 lyrica, da det er liten mengde + c prep. blitt stoppa med imovane mange ganger i tollen og enten sendt tilbake, destruert eller fått det. Aldri noe melding fra politiet
Sist endret av jenspetter93; 8. august 2015 kl. 17:16.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Fikk 10k i forenklet forelegg.
Vis hele sitatet...
I tilfelle noen nå tror at man slipper unna med et forenklet forelegg, så vil jeg informere om at jenspetter93 har fått et ordinært forelegg, noe som betyr at forholdet er registrert på rullebladet hans. Det kan gjøre det vanskelig å få arbeid innenfor enkelte sektorer, bl.a offshore og i politiet.
Sitat av caperno Vis innlegg
I tilfelle noen nå tror at man slipper unna med et forenklet forelegg, så vil jeg informere om at jenspetter93 har fått et ordinært forelegg, noe som betyr at forholdet er registrert på rullebladet hans. Det kan gjøre det vanskelig å få arbeid innenfor enkelte sektorer, bl.a offshore og i politiet.
Vis hele sitatet...
Okei det visste jeg ikke, det var surt.. Hvor lang tid tar det før dette går bort?
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Okei det visste jeg ikke, det var surt.. Hvor lang tid tar det før dette går bort?
Vis hele sitatet...
Aldri.
Det som er på rullebladet blir der for alltid.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Aldri.
Det som er på rullebladet blir der for alltid.
Vis hele sitatet...
Pisspreik. Noe ja, men ikke "mindre ting". Plis få svar fra noen som har peiling
I ordinær politiattest tas med bøter som er mindre enn 2 år gamle.
I uttømmende politiattest tas alt med uansett alder. Unntaket er saker som er sendt til behandling i konfliktrådet etter straffeprosessloven § 71a, når vedkommende ikke har begått nye straffbare handlinger to år etter at konfliktrådsbehandlingen er avsluttet med avtale.
Vis hele sitatet...
Copy/paste fra Wikipedia.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Pisspreik. Noe ja, men ikke "mindre ting". Plis få svar fra noen som har peiling
Vis hele sitatet...
Alt som havner på rullebladet står der for alltid. Jeg står for det.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det kan gjøre det vanskelig å få arbeid innenfor enkelte sektorer, bl.a offshore og i politiet.
Vis hele sitatet...
Finnes ingen stillinger offshore som krever politiattest.
Sitat av TommyL Vis innlegg
Finnes ingen stillinger offshore som krever politiattest.
Vis hele sitatet...
Ja, det ser ut som du har rett.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Slutt å krangle om alt mulig og bare les her:

http://www.ung.no/kriminalitet/1132_...attesten).html

Da får dere svar på det dere lurer på
Vis hele sitatet...
Ja, altså presiserer jeg:
Det som kommer på rullebladet kommer til å stå der for alltid.

Politiattest er ikke det samme som rulleblad, men vil inneholde ting fra rullebladet dersom det er relevant for den aktuelle politiattesten.