Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 595
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
I morgen er det tre uker til årets utgave av Moldejazz (15.-20. juli) braker løs.

I år igjen er jeg festivalens flygelsjef, og har ansvaret for logistikken rundt 7-8 flygler, ofte noen piano, et par orgel, vibrafoner og av og til andre store instrumenter. Til dette trenger jeg fire gode medhjelpere, og i et desperat rekrutteringsforsøk henvender jeg meg nå til min medfreaks her, og spør om noen ønsker å jobbe frivillig for Moldejazz i år.

Ta en kikk på årets artister. Uten at jeg har studert årets program veldig inngående, gleder jeg meg til å se årets Artist in Residence, den amerikanske pianisten Jason Moran, foruten Stian Westerhus, Paal Nilssen-Love, Terje Rypdal, Susanne Sundfør og flere. I tillegg stiller festivalen med artister som John Legend, Karpe Diem og LidoLido.

Som funksjonær får du et spennende innblikk i hvordan en av Norges eldste festivaler drives. Jobber du for meg, vil du være med å frakte instrumenter mellom de ulike spillestedene. Vi har i stor grad mulighet til å tilpasse vår egen arbeidshverdag, og mulighetene er gode for å få med seg (nesten) alle konsertene man ønsker. Funksjonærordningen er også en glimdrende ordning for de som (tror de) ikke liker jazz, fordi man får mulighet til å sjekke ut så mye forskjellig - dersom man ikke liker en konsert, går man bare videre til en annen. Les mer om funksjonærordningen.

Et flygel veier naturligvis litt mer en en gitar eller en saxofon, så det er en fordel, men ikke et krav, om man er litt kraftig. Det viktigste er imidlertid å være villig til å ta i et tak. Belønningen er en hektisk, men morsom uke, med mange fine musikalske opplevelser. Helst ser jeg etter folk fra Molde og omegn, som ordner losji på egen hånd, men det går også an å komme langveisfra og bli innlosjert av festivalen. Kost blir naturligvis dekket, festivalen stiller med middag og brødmat hver arbeidsdag.

Om noen er interessert, eller har spørsmål, svar i tråden eller send PM.