Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6642
Hei

Noen som vet om det er forskjell på lønn onshore vs offshore (elektriker)?

Hvilke rotasjons perioder er mest vanelig onshore?

Får man bortebotilegg på onshore jobber?

Dekker firma reiser til og fra anleggene f.eks om jeg bor i østfold og arbeidet skal utføres i vestfold?

Grunnen til at jeg spør er at jeg muligens kan få en onshore jobb nå i første omgang for en periode som senere kan bli offshore om jeg ønsker.
Sist endret av Rajohan; 18. september 2012 kl. 15:24.
Offshore er mye bedre betalt. Rotasjonsperioder avhenger av hvilket firma, og ikke minst om du snakker platform eller båt offshore.

De to neste spørsmålene vil jeg tro det er avhengig av firma.
Oki, så onshore er med andre ord omtrent likt betalt som en normal elektriker jobb?

Om jeg skal offshore senre blir det nok evt platform.
Det med lønn burde du greie å finne i her http://www.elogit.no/id/12580.0
13.0 Lønn

13.1 Beregning av offshorelønn

Fastlønn + arbeidstidsforkortelse + sokkelkompensasjon (Arbeidstidsforkortelse og sokkelkompensasjon beregnes av fastlønn)

Fastlønn = lønnssatsene i Landsoverenskomsten § 3 A

Arbeidstidsforkortelse = 11,61 %

Sokkelkompensasjon = 47 %

13.2 Offshorelønn fra 01.05.2010

Fagarbeider kr 261,13

Arbeidstaker uten fagbrev kr 223,44

Lærling 8. halvår kr 189,12

Lærling 9. halvår kr 257,92
Vis hele sitatet...
Det med rotasjon er jeg ikke helt sikker på, men kjenner en som går 2/2 , 2/3, 2/4 rotasjon.
Med bortebotilegg regner jeg med at du lurer på om jobben dekker boutgifter. Dette er vel opp til bedriften, men vil tro at i 99% av tilfellene gjør de dette. Har iallefall aldri opplevd noe annet. Reise blir dekket, både utgifter til reise og i de fleste tilfeller også reisetid. Du vil også få diett:

4.8.1 Satsene i Statens reiseregulativ gjøres gjeldende for kost- og losjiforhold og reguleres i henhold til denne.

For tiden gjelder følgende diettsatser pr døgn (gjeldende fra 1. mai 2010):

0–8 timer kr 0,–

8–12 timer kr 250,-

Over 12 timer kr 580,-

Diett i forbindelse med overnatting kr 580,- pr døgn.

Reglene om måltidsfradrag er endret. Måltidsfradrag i diett ved reiser innenlands beregnes nå på samme måte som for reiser utenlands. Dette medfører at måltidsfradrag skal beregnes slik: – frokost 10% diettsatsen, lunsj 40% av diettsatsen, middag 50% av diettsatsen.
Vis hele sitatet...
Har du mulighet til å få en jobb med utsikter om offshore ville jeg tatt den, masse utviklings potensiale.
Sist endret av BuzzR; 18. september 2012 kl. 15:34. Grunn: typo
Kommer nok til å ta jobben om jeg skulle få den. Men har nå 216kr timen som elektriker i Oslo. Om det ikke er særlig mye mere betalt på en onshore jobb er jeg usikker på om jeg vil dette med tanke på rotasjons arbeid og mye reising. Men selvfølgelig kan det være lurt med tanke på at de sa det var muligheter for offshore etter en periode.
Sist endret av Rajohan; 18. september 2012 kl. 15:47.
Offshorelønn på bunnen av siden: http://www.nelfo.no/viewpage.aspx?mid=563
Sist endret av ragedAsian; 18. september 2012 kl. 15:51.