Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1195
Hey
Har nå skaffet meg et (mindre) anlegg til datan.
Og skulle gjerne koblet noen dioder til bassen (kult me blinkinga i takt da)
Men vet liksom ikke hvordan dioder jeg trenger, eller hvor jeg kan få kjøpt dem.
Har lett litt irundt, men har ikke funnet noen god side hvor jeg kan få kjøpt dioder da jeg ikke vet om de vil virke med bassen.

Noen forslag? ^^
du har sikkert 2 inganger på bassen, der du kobler på ledningene. koble på et 12v led lys der. eller bruk et vanlig 3,3volt led lys og bruk en 470 Ohm motstand

polaritet har ikke noe og si siden forsterkeren sender strøm begge veier(annenhver gang)

her har du noen led lys som går på 12Volt(en led stripe)

kjøp fra ebay, det er billig og du trenger ikke beste kvalitet. elv om de på ebay har relatift god kvalitet til og være så billige
Sist endret av StålSkuff; 23. januar 2012 kl. 19:54.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vi diskuterte dette i en annen tråd, og kom frem til at det ikke er direkte sunt for forsterkeren, men det er jo din forsterker.

Det du heller burde gjøre om du vil ha harry-lys som blinker i takt er å kjøpe/lage en led driver som støtter dette, evt noe vu-meter lignende.
Kjøp likeretter dioder fra ebay som tåler en del strøm, og legg så LEDs etter de, lysdioder er egentlig ikke så veldig glad i reversert strøm.