Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1688
En 14 årig elgitarspiller fyller år, og skal i den forbindelse få noe utstyr i musikksjangeren; tilbehør til gitar, mikrofon eller Gud hjelpe meg vet hva, i prisklassen ~ 1000,-

Saken er den at jeg ikke har peiling på dette i det hele tatt, og trenger dermed deres hjelp for å få fortgang i saken.

Tips mottas med takknemlighet frem til kjøpesenterets stengetid i morgen, lørdag, klokken 18:00.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Pedal, Wah wah, Plektere, Gitarbag.

Et par forslag
Micro Cube er helt utrolig for sin prisklasse og størrelse!
Det er en liten amp som gir skammelig masse for pengene, ca 1000 spenn for en skikkelig råtass.

Glemte link Her er den jeg hadde gått for.
En million ganger bedre enn den ser ut, og Roland er et veldig annerkjent merke.
Sist endret av olaPola; 12. august 2011 kl. 21:55.
Effektpedaler er jo fint?
Kanskje han trenger noe software?
En fin gitarkasse som tåler en trøkk om han bare har bag?
En 10 pakkning med strenger?
Du klarer sikkert å diskutere deg til et gavekort på en "justeringstime" av gitaren om du orker mase litt?
Kul ny reim?
Forsterker?
Kjøp en fet effektpedal, det hadde jeg satt pris på ihvertfall.
Et par forslag(stikk innom nærmeste gitarforhandler, de vet hvilke jeg mener):
-Marshall BluesBreaker 2
-Boss Hyper Fuzz FZ-2(eller FZ-5)
-Dunlop Crybaby(wah wah)
-Boss Super Overdrive SD1

Eller enda bedre, hør hva gutten ønsker seg?
Viss du kan sei litt meir om kva for musikksjangrar han spelar, så er det enklare å føreslå pedalar og anna utstyr.
Ville heller ha gitt ham et gavekort i en musikkforretning. Det er utrolig mye smak og behag når det gjelder utstyr for musikere.
Hvis jeg var deg, så ville jeg sett om jeg kunne fått tak i et grisebillig eksternt lydkort til han, som han kan koble inn gitaren/forsterkeren i slik at han kan spille inn og høre på seg selv. HerreGUD for en bedre gitarspiller man blir av å høre seg selv spille.

Vet dog ikke om det kan oppdrives.. men verdt et forsøk! Du kan kanskje få tak i det uten software, så finner dere sikkert noe freeware dere kan laste ned ellerno.

Ellers er det veldig mange gode forslag over her!

EDIT: Kan gjerne få vite hva han har fra før også.

Har han en god forsterker fra før? Hvis ikek så er den micro cuben the way to go. Hadde den selv og var meget meget fornøyd med den på gutterommet. Hvis han har den, eller en forsterker med flere forskjellige "lyder" på så trenger han nok ikke effektpedaler av typen fuzz/distortion. Da ville jeg gått for noe fett noe som en Crybaby wah wah pedal, spesielt hvis han liker hendrix! Voodoo child anyone?
Sist endret av Haagiboy; 12. august 2011 kl. 22:58.
Kjøp en fet gitarbok og en dvd. Det trenger han!

Ellers så kan du rive i et par gitartimer..
seriøst, forklar litt hva han hører på/spiller til ? Han setter nok mere pris på noe han trenger enn noe random gitar tilbehør. Jeg fikk en gang en slide, men har brukt den 1 gang.

Btw, som han over sa, Gitarbok/cd funker sykt bra. Ingenting er mere digg enn å kunne lære seg å spille etter ting!
Sist endret av RydEN; 12. august 2011 kl. 23:16.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Skikkelig tunerpedal, det kommer godt med om han feks står på en scene en dag.

Boss Chromatic Tuner funker fjell
Medlemskap hos www.licklibrary.com? Masse bra lærevideoer og diverse der. Har hatt en del av dem som lærere før, og kan skrive under på at det er dyktige folk.

Hvis ikke han har en fra før ville han sikkert satt pris på en Boss TU-3 stemmeboks. Jeg har TU-2 (en eldre versjon) og det er noe helt annet enn de fleste andre stemmebokser. Veldig fornøyd! http://sound1.com/portal/asp/produkt...rodukt_ID=5355

Ellers er gitarkabler noe en el-gitarist alltid har bruk for. Greit å ha noen ekstra, da de fort kan gå i stykker.
En capo kan være greit å ha Ellers ville jeg gått for denne, veldig mye forsterker for pengene
Sykt god tilbakemelding her, og mange tips jeg definitift skal sjekke ut!

Håper på enda flere forslag.

Forøvrig prøver jeg selvfølgelig i en mild grad å påvirke pjokken i retning av blues/rock. Litt sånn hendrixish hadde jo vært suksess
La heller gutten følge hjertet sitt og lage det han brenner for.
Takk for glimrende feedback på casen folkens.
Gaven ble innkjøpt og avlevert i dag og ble en stor suksess.

Jeg sjekket ut tipsene og endte til slutt med å deise til med en wah wah pedal av typen Cry Baby. Godt nok for Jimi liksom :P

http://www.jimdunlop.com/product/Cry-Baby

Det hele kom på rett oppunder 2k for pedal, adapter og kabel.
En wah-wah pedal heeelt i starten er vel ikke akkurat det jeg hadde sett for meg da^^

Edit: hadde jeg vært deg, ville jeg heller fått han til å få lyst på wahwah'n og la det gå en stund før han får den, så blir det ekstra mye glede og ekstra mye motivasjon!
Sist endret av RydEN; 14. august 2011 kl. 15:43.
Sitat av RydEN Vis innlegg
En wah-wah pedal heeelt i starten er vel ikke akkurat det jeg hadde sett for meg da^^

Edit: hadde jeg vært deg, ville jeg heller fått han til å få lyst på wahwah'n og la det gå en stund før han får den, så blir det ekstra mye glede og ekstra mye motivasjon!
Vis hele sitatet...
Jeg er forsåvidt enig.. Litt sånn keith richards-stil, hvor bestefaren hadde gitaren hengende på veggen - bare se, ikke røre.

MEN.. Etter en rask titt på spotify-listene, the voice og vg-lista innså jeg at jeg ikke hadde noe tid å miste om det skulle være et snev av håp.

Dermed - wah wah (testet den i dag btw. Gøy som faen..)

▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan jo oppdatere denne tråden i tilfelle noen lurer på å kjøpe wah wah-pedal til sin lillesøster;

Jeg er den stolte eier av én stk wah wah-pedal.. Lillesøster ble den stolte eier av én stk rød genser..

Moral: Ikke kjøp gaver du selv har lyst på til lillesøsteren din.