Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2700
Jeg var på sykehuset og fjerna blindtarmen min på tirsdag. jeg fikk en sånn flaske med morfin intravenøst, men merka ingen ting, de spurte om jeg ville ha mer, og jeg takket ja med et smil. etter 2 flasker intravenøst merket jeg fortsatt ingen ting. så spørsmålet mitt er; er de flaskene "vannet ut"? eller må man ha ekstreme mengder morfin for å få noe rus?
google er fin bil veit du.. tror rein morfin på drypp ville blitt litt i overkant for respirasjonssystemet ditt :P tipper en dugelig dose morfin rett i blodet ikke er mange milligram altså..
Selvsagt er det vannet ut. Det er jo primært en saltvannsløsning du får, som inneholder en nøye tilpasset mengde morfin.
aah ok blei litt mindfreak når jeg lå der i senga å fikk ei flaske med noe jeg trodde var rein morfin(siden jeg aldri har vært borti det der før)
Jeg fikk ikke noe spørsmål om morfin etter at jeg fjernet blindtarmen :/ men fikk jo smertestillende og sånn ofc, men fikk ikke spørsmål om noe :P
Som dei seie, er nok vannet ut Eg fekk morfin rett i blode etter eg hadde fått en slange ned i magen via munnen, og da gav dem meg 2-3 dråper etter på for at eg skulle slappe av etter den grusome opplevelsen ( Tåler ikkje slikt! ) og det virka som bare det!

Så dinne doser var nok godt vannet ut! (:
Jeg fikk tre "doser" da jeg opererte blindtarmen. Aner ikke hvor mye det var men gikk fra å ha helt forjævlig vondt i hele mageregionen til å ikke kjenne en dritt noen plass, var faktisk ganske så chill... i 5 minutter før jeg begynnte å klø som faen over hele forbanna kroppen. Klødde seriøst over alt, var heldigvis så fjern å trøtt at jeg klarte å sovne fordeom. Neste gang dem spør om jeg vil har morfin kommer jeg nok til å være litt mer skeptisk.
Nå gir de jo ikke pasienter morfin på sykehus fordi de skal få en rus ut av det, men for smertelindring.
Og da doserer de akkurat det du trenger.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Normal dose ved moderate smerter er vel 5-10mg. Alt kommer litt an på hvilke forventninger du har. Forventer du sikle-ape så kjenner du nok ikke stort. 10-20mg skal for uerfarne normalt sett være nok til å kjenne en ganske sterk virkning, men kroppsvekt, mental tilstand etc. spiller også en rolle.
Ruseffekten blir forresten mindre når man har vondt.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg fikk ikke noe spørsmål om morfin etter at jeg fjernet blindtarmen :/ men fikk jo smertestillende og sånn ofc, men fikk ikke spørsmål om noe :P
Vis hele sitatet...
Morfin er jo smertestillende. Det er ikke alltid de sier å tydelig fra akkurat hva virkestoffet i medikamentene de deler ut er.
Sist endret av felix_poker; 20. januar 2011 kl. 15:36.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når de ga meg morfinpumpe sa de at det var paralgin forte i den.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Når de ga meg morfinpumpe sa de at det var paralgin forte i den.
Vis hele sitatet...
mest sannsynlig ketorax...
Sist endret av madmaz; 30. januar 2011 kl. 15:10.