Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 853
Hei!
Jeg har grunnpakken fra canal digital og deres dekoder m/opptak.
Jeg har lyst til å kunne bruke kanalene på flere tv-apparater i huset, i HD-kvalitet.
Jeg vil også ha muligheten til å se forskjellige kanaler på hvert tv.

Jeg antar jeg må ha en dekoder til hvert apparat hvis dette går, og her kommer neste spørsmål: Står jeg fritt til å bruke hvilken som helst dekoder for å ta imot kanalpakker fra canal digital, eller må jeg på død og liv bruke canal digitals egen dekoder?

Takk
Prøvd og spørre canal digital?
Nei, jeg har prøvd å spørre freakforum.

Noen konstruktive svar?
Er vel ikke mange kronene det koster for å leie ekstra kort og kjøpe basisdekodere, jeg har selv HDPVR på stue og HD på soverommet.

Dog vurderer jeg nå å sette opp en mythTVløsning så jeg kan se på TV på kontorene + garasjen min også.
Sitat av stranger Vis innlegg
Nei, jeg har prøvd å spørre freakforum.

Noen konstruktive svar?
Vis hele sitatet...
Søk på google, det gjorde jeg og fikk masse svar der.

Regner med at du finner det selv, det får da være grenser til hvor lat man skal være.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er vel ikke mange kronene det koster for å leie ekstra kort og kjøpe basisdekodere, jeg har selv HDPVR på stue og HD på soverommet.

Dog vurderer jeg nå å sette opp en mythTVløsning så jeg kan se på TV på kontorene + garasjen min også.
Vis hele sitatet...
Okay, mener du med dette at jeg kan bruke dekodere uavhengig av om det står canal digital på de?
Det har jeg aldri prøvd, og har aldri hatt behov for det.

Men hvis du sier noe så enkelt som at du ønsker å si opp abbonementet og flytte til en annen leverandør bruker de ofte å være veldig medgjørlige på ekstra utstyr til 0,-.

Eventuelt sette opp en mythTVløsning selv.
Jeg forstår at du tar dette med freakforum på bakgrunn av mulig lang behandlingstid på e-post, og manglende mulighet til å ringe canaldigital på en søndag.

«Jeg antar jeg må ha en dekoder til hvert apparat hvis dette går»
Riktig - Ett kort og én mottaker til ett TV apparat.

«Står jeg fritt til å bruke hvilken som helst dekoder for å ta imot kanalpakker fra canal digital»
Nei - alle distributører per dags dato har bortimot like tilbud, så alt av samarbeid er, og forblir, fortid.

Benytter du parabol eller kabel-TV løsningen?
- Informasjon og priser ved Alle Rom løsning med parabol.
- Finner ingen for kabel-TV løsningen, mulig like priser (?)
Sist endret av waf; 5. desember 2010 kl. 17:24. Grunn: Hurra for innlegg # 1000!
Sitat av waf Vis innlegg
Jeg forstår at du tar dette med freakforum på bakgrunn av mulig lang behandlingstid på e-post, og manglende mulighet til å ringe canaldigital på en søndag.

«Jeg antar jeg må ha en dekoder til hvert apparat hvis dette går»
Riktig - Ett kort og én mottaker til ett TV apparat.

«Står jeg fritt til å bruke hvilken som helst dekoder for å ta imot kanalpakker fra canal digital»
Nei - alle distributører per dags dato har bortimot like tilbud, så alt av samarbeid er, og forblir, fortid.

Benytter du parabol eller kabel-TV løsningen?
- Informasjon og priser ved Alle Rom løsning med parabol.
- Finner ingen for kabel-TV løsningen, mulig like priser (?)
Vis hele sitatet...
Alle rom er kun rabatter for dekoderkort med gitte kanalpakker, dekoderne koster enda like mye afaik.
Sist endret av AtXbYeA; 5. desember 2010 kl. 17:25.
Sitat av waf Vis innlegg
Jeg forstår at du tar dette med freakforum på bakgrunn av mulig lang behandlingstid på e-post, og manglende mulighet til å ringe canaldigital på en søndag.
Vis hele sitatet...
Takk! Mesteparten av trådene her på bruket kunne vært løst ved å ringe politimyndigheter, maile NASA eller sende brev til Stoltenberg. (joda, mange som oppretter tråder med "selvsagte" problemstillinger her, men også mange som oppfører seg som om freakforum er absolutt siste instans og et verktøy man ikke skal bruke før det VIRKELIG skofter)

Sitat av waf Vis innlegg
«Jeg antar jeg må ha en dekoder til hvert apparat hvis dette går»
Riktig - Ett kort og én mottaker til ett TV apparat.

«Står jeg fritt til å bruke hvilken som helst dekoder for å ta imot kanalpakker fra canal digital»
Nei - alle distributører per dags dato har bortimot like tilbud, så alt av samarbeid er, og forblir, fortid.

Benytter du parabol eller kabel-TV løsningen?
- Informasjon og priser ved Alle Rom løsning med parabol.
- Finner ingen for kabel-TV løsningen, mulig like priser (?)
Vis hele sitatet...
Har kabel tv. Takk for svar, ble vesentlig klokere nå