Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 785
Hei

Vet ikke om dette er det rette stedet å poste, men jeg prøver
Har et kablet nettverk i huset(ethernet-kalber, det vil si det ble lagt utganger for ethernet i de fleste rom i huset da det ble bygget). Har tv, telefoni og internett i fra lyse. Til nå har jeg tv i loftstuen, telefoner i forskjellige rom, og pc'r koblet via kabel, i tillegg til et trådløst nettverk og ethernet kabel ned til kjellerleiligheten.

Det jeg ønsker er å gå til innkjøp av en hjemmeserver og/eller barbone pc som kan stå i loftstuen(slik at jeg kan være på pc'n på tv skjermen i loftstuen) eller en annen lur plass, i tillegg ønsker jeg å kjøpe en pc-skjerm som skal henge på kjøkkenveggen. På pc-skjermen på kjøkkenet må jeg kunne spille av musikk, filmer og bilder i fra serveren/barbone pc'n som jeg har et annet sted i huset, jeg ønsker også noen trådløse høytalere som skal henges opp på veggene i kjøkkenet/stuen som er koblet til skjermen på kjøkkenet.

Har laget et "kart" for å prøve å visualisere det:
http://img163.imageshack.us/img163/9126/ferdig.jpg

Spørsmålet er da, hvordan skal jeg få til dette, hvilket ustyr trenger jeg?

Mvh
Selvbyggern
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kunne jo bare vegghengt en Acer REVO på kjøkkenet sammen med skjermen, det er trolig mye enklere. Til PCen på loftet kunne du brukt en Asrock 330, disse er rimelige på Multicom.