Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 965
Heisan, jeg har nå vert ansatt i industrien i ca 2 år. Har vert inleid via et 2partsfirma (Adeko) har nå blit sakt opp pga finanskrisen.

Før dette gikk jeg 3 år på videeregående skole, der jeg fik studiekompetanse.


Jeg har nå tenkt og studere, men jeg vet ikke hva jeg kan studere. Jeg intereserer meg innefor mange felt( kan nevne litt, Paintball, Pyroteknik, Syklin"bmx", dataspilling, mekanikk, M.m)
Det finnes utallige studieretninger, mange jeg vet om og mange jeg ikke vet om som sikkert intreserer!

Hadde vert artig og hørt hvilken studieretninger/former folk hadde komt opp med.

Fyr løs, alt av interesse!

Mvh Eliasen

Sitat av Eliasen Vis innlegg
Heisan, jeg har nå vert ansatt i industrien i ca 2 år. Har vert inleid via et 2partsfirma (Adeko) har nå blit sakt opp pga
Vis hele sitatet...
Skrivest adecco, ikke Adeko. Beklager.
Sist endret av Eliasen; 18. mars 2009 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå skriver du ikke hvilken jobb du har hatt innen industrien. Men her finnes det jo tusen muligheter. Å siden du har litt fartstid allerede så hjelper jo det på ein CV når du skal søke jobb igjen.

Men for å gi eksempler: Sveiser, industrimekaniker, cnc operatør.
Trådstarter
43 1
Jeg har vert borti en del renovering, men mesteparten har jeg arbeidet som cnc opperatør, hvor jeg har arbeidet i et brennebord. (en slags laser som brenner ut det du måtte ønske av plater fra 25 mm til 200mm tykke)
Sist endret av Eliasen; 18. mars 2009 kl. 21:47.
du kan forske på paintball? Mener det seriøst, prøv å skaff deg et forskerstipend. Vet dessverre ikke hva du må ha før du kan gjøre det da
Har ikke prøvd å få deg ny jobb som cnc operatør da? Økonomisk sett vil det vell være bedre å komme seg i jobb igjen enn å sitte 1 eller 2 år til på skolen?
Hmm. Du kan jo søke rundt, masse man kan finne

Jeg har søkt nettet inn og ut her til lands etter studier. Mangler realfagkompetanse så jeg kan ikke bli ting som jeg vil. Faen! Kanskje du støter på samme problem.

Jævli kjipt problem å støte borti. For jeg vil VIRKELIG ikke studere noe annet enn tre forskjellig utdannelser som alle krever realfagkompetanse på 3MX, 2FY osv.

Går på høgskole nå og tar halvårig kurs for å bli ingeniør dog, dette lar meg komme inn på ingeniørstudie. Egentlig en fin løsning dette, men jeg sitter fast i byen hvertfall hele året etter sommern. Etter sommern reiser dama, kanskje så langt som til england Og en god del av kameratene som er igjen flytter på seg de og. Jeg har jævli lyst å komme vekk fra byen, men sitter fast. Fine løsninger har sine baksider de og


Får håpe du finner noe du kan se for deg at du jobber med i fremtiden og at du vil trives.
Trådstarter
43 1
jeg har jo tenkt på og søke ny jobb, Per Gunnar, Men jeg har ikke fagbrev som er en stor ulempe.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
du kan forske på paintball? Mener det seriøst, prøv å skaff deg et forskerstipend. Vet dessverre ikke hva du må ha før du kan gjøre det da
Vis hele sitatet...
Du må vel gjerne ha en Ph.D. for å få forskerstipend, noe som er utelukket i Eliasens tilfelle.
Ja uten fagbrev kan det bli svært vanskelig. Spesielt i disse nedgangstidene. Men ser at høyskole er nevnt her. Høyskole/universitets udannenelse byr jo på mange spennende muligheter. Og studiekompetanse er vell inntaks krave. såfremt du har de fagene.
Trådstarter
43 1
Jeg har spesiel studiekompetanse, (3mx og 3fy) men jeg har ikke kjemi, så jeg kan ikke søke på legestudier tror jeg! men jeg er egentlig ute etter og få ut spenende linjer/retninger som ikke er vanligt.. Som foreksempel pyrotekniker, men det trenger man ikke gå på skole for og bli, det er hovedsaklig kurs.