Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1077
Nå sitter jeg her...med 2 års bindingstid på Viasat Gull digital parabol med en Nokia 9802S tuner...og jeg har lyst på discovery channel! Hva kan jeg gjøre?


------------------
---------------------------------------------
"The only good Smurf is a dead Smurf"
Vis hele sitatet...
$-)

---------------------------------------------
Discovery Channel Europe blir sendt av Canal Digital.(1grad vest) Du kan ikke se de digitale signalene fra CD uten en Conax CAM.
Men selv om du har det hjelper det ikke, det eksisterer ingen koder for Conax...
MEN, du kan kjøpe en ANALOG dekoder, en programmerer(brenner) og et gullkort.
Her er koden:
Key: 02
Multimac: 5600 6611 4332 8333 5604 3405 7516
Hex: 45 5D BA FA 45 23 6C

Kanalen ligger på en av Sirius satelittene på 5grader øst. (hvis du har en universal LNB(hode) kan du få inn både analoge og digitale signaler, så du slipper noe trøbbel med det) Så vidt jeg vet får du også disse kanalene:
CNN, TCC Nordic, TCM, Cartoon Network, Animal Planet, Sky News og National Geographic

------------------
One vision, one purpose
vel.... når det gjelder koder og sånn...

så er det vel lurest (hvis du skal kjøpe med binnings tid) å kjøpe en fra canal digital siden de skifter oftest koder ( iallefall på analog d2mac) og så se viasat med piratkort...

og nei... det er ingen filer til conax...
Men nå er det jo for sent ...

------------------
One vision, one purpose
Trådstarter
ja.....menneh..jeg er newbie parabol og skal være rimelig heldig for å klare det som blir beskrevet her.....så mye styr ://....jeg kan jo også punge ut 5000kr og deretter 100kr måneden og få kabel-tv med discovery..humm :/


------------------
$-)

---------------------------------------------
Dette blir mye dyrere, så hvis du har råd, kjøp en full Canal Digital pakke hos Elkjøp eller Expert...

------------------
One vision, one purpose
Trådstarter
hmm...2000kr etablering..da får jeg tuner på kjøpet...men da må jeg punge ut 300kr ekstrai måneden...altså snart 500kr måneden?
Kabel tv koster jo 100kr måneden..huff for et dillema....

------------------
----------------- Norges beste spillside :]

-------------------------
Originally posted by web0:
hmm...2000kr etablering..da får jeg tuner på kjøpet...men da må jeg punge ut 300kr ekstrai måneden...altså snart 500kr måneden?
Kabel tv koster jo 100kr måneden..huff for et dillema....
Vis hele sitatet...
Så absolutt...
MEN, siden du allerede har en tallerken, så blir det unødvendig å kjøpe en parabolpakke. Du burde spørre i en større elvare butikk, om de selger separate tuner'e. De i butikken burde også svare deg på om du kan ha BÅDE Viasat OG Canal Digital på en og samme tallerken. (jeg er _nesten_ sikker på at det virker)

Dessuten får du mer for pengene enn om du kjøper kabel; KIOSK kanalene f.eks får ikke andre steder enn Canal Digital. Dessuten får du en masse kanaler for de 300 kr/mnd og du får også noen russiske kanaler på kjøpet...
Bildekvaliteten er som regel bedre også...

(nå hørtes jeg ut som en selger, ikke sant...)

------------------
One vision, one purpose