Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1261
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som aner hvor lenge sånt lukter? Og hvor langt lukten drar eventuelt? Jeg har brukt to forskjellige vaporizere iløpet av de 3 siste årene jeg har bodd hvor jeg bor men kjenner likevel at jeg blir super skeptisk hver gang jeg skal bli høy. Har fått en kommentar fra huseier iløpet av tiden jeg har bodd her (de sa det lukta noe mat) og helt siden så har jeg ikke klart å slappe av med det.

Noen som har litt mer erfaring enn meg og vet hvor mye det lukter sånn egentlig? Sånn f.eks hvis man har vinduet åpent, er det åpenbart hva det lukter inne om man står utenfor? Siver lukten fra rom til rom? Kan man lukte det fra et annet etasje?

Varierer sikkert passe greit fra situasjon til situasjon men hadde vært fint å høre deres erfaringer. Hadde vært fint å få en konklusjon til paranoian jeg har med det haha
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vindretning, trekk og under-/overtrykk er alle ting som spiller inn, så det finnes ikke noe enkelt svar. Det enkleste, sett bort ifra å få seg et bosted som passer bedre med hobbyen sin, er å få en kompis (som gjerne ikke røyker sigg så luktesansen er på plass) til å stå utenfor, late som han venter mens du tar noen heftige rips og får en rapport fra han. Ellers er det å hoste en merkelig generell reaksjon fra naboer når de lukter weed i konsentrasjoner som ikke i det hele tatt er sterke nok til å faktisk frembringe ufrivillige hosteanfall.
Hvor sterkt det lukter vil være avhengig av hvilken type og om det er weed eller hasj. Det er fullt mulig å få lignede problemer med lukt som ved røyking med store nok skyer og skikkelig godt materiale å vape. Vaper du hasj med lav temperatur med små hits tror jeg problemet er minimalt.

For meg er dette en velkjent problemstilling. Bor mye i campingvogn og ofte passer det dårlig at godlukta siver ut og blander seg med grilllukta fra naboen.

Løsningen har vært å bruke en sploof når jeg vil holde ting litt privat. Bruker denne, https://www.sploofybrand.com/collect...l-smoke-filter. Har testet med store skyer med bra weed rett i trynet på en person med helt spesiell god luktesans uten at personen klare å kjenne noe annet en lukten av vaporizeren når den varmer seg opp.

Har brukt min hver dag i 6 uker og den virker fortsatt men jeg har ikke så høyt forbruk. Du får også refill filter slik at det blir billigere når den er utslitt.
Sist endret av KnutAnkhAton; 18. juni 2019 kl. 22:57.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det der virker som noe man kan lage selv av en dorull og noe filtergreier inni egentlig.
Hva slags filter tenker du på?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke, ville bare prøvd forskjellige greier. Nå har kanskje jeg en uvanlig høy terskel for å bestille dingser på nettet (én ting hvert femte år) og liker kreative løsninger. Sokker som jeg hadde vaska på 90 grader etter bruk f.eks. Hvordan ser de refill-greiene inni ut? Antar det bare er en klump med kullfilter, som også burde være mulig å oppdrive uten at det må flys eller båtes over atlanteren.. Tviler ikke på at varianten din fungerer, men det virker unødvendig tungvint, dyrt og lite miljøvennlig.
Ser på siden til Sploofy at den er fylt med HPA så det burde være mulig å få til noe selv.

HPA til 60 kr. https://m.clasohlson.com/no/Coline-H...QaAkx6EALw_wcB

Er sånne riller faktisk når du ser inn i en Sploofy.
Sist endret av KnutAnkhAton; 18. juni 2019 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Se der ja, med ett sånt filter, litt papp, gaffa, kanskje en dorull og en kork til "munnstykket" så kunne man lagd en mulig mer effektiv løsning for omtrent en tredjedel av prisen før MacGyver-episoden i bakgrunnen er ferdig. Ser ut som det filteret er en del større også, så det vil sannsynligvis vare lengre før det må byttes. Sykt mye overhypet/-priset dritt på cannabismarkedet om dagen. Vil du oppbevare stank-boksen din mer luktfritt i tillegg kan du kjøpe en vanntett pakkepose på Biltema til 149,- selv om jeg ikke aner kvaliteten på disse mtp. langtidsbruk.
Det blir sikkert litt fukt fra pusten i en slik så jeg ville ikke ha pakket den inn. Bedre å la den få lufte seg når den ikke er i bruk.
Stinker den er den nok oppbrukt.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Godt poeng. Man kan også slenge oppi en avis el. som trekker til seg fuktigheten, men da har man et annet stinkende objekt å disponere. Uansett, konstruktiv tråd! Og lykke til, trådstarter!
Vaporizere, skal og bør ikke gi noe særlig lukt etter bruk, i samme område/rom. Definitivt ikke ut av leilighetens vegger. Det er noe av det mest diskret som finnes..

Det er dog en forskjell som noen nevner, å rippe feite dabskyer og få hosteanfall.. mot eksempelvis en Volcano/Plenty/Mighty standardløsning. Tror dog det mest undervurderte er rett og slett om det er luftutveksling i rommet. Hvis luften er stillestående er det jo klart at noe vil kunne merkes over tid.
Dopapir absorberer bra