Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1236
Noen her som har peiling på om det er låv å kjøre bil på efedrin , og er efedrin klassifisert som c eller B preparat
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil jeg tro det er, står i allefall på fellekatalogen. Jeg ville ikke kjørt siden efedrin er sentralstimulerende. hva fikk du? flytende eller tabletter?

Jeg fikk selv en mikstur flakse med efedrin av legen. mikstur 2 mg/ml 250ml. når jeg ta anvist dose på ca 40ml. blir jeg sykt trøtt etter 30 min. sovner som en stein på sofaen, er nesten som sovemedisin. hvorfor det?
Takk for svar , fikk 50 mg tabletter , sprøtt min efekt er motsat , føler meg full av energi hjertet hamrer og slår og jeg vil Alt annet enn å sitte i ro
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil legge til, jeg har ikke ADHD
Efedrin er et sentralstimulerende stoff, noe som tilsier at de aller fleste som inntar stoffet vil bli mer våkne og generelt mer "alert". Hvis du ble trøtt av å innta efedrin vil jeg anta at miksturen du fikk av legen også inneholdt noe annet enn bare efedrin, men slike miksturer er ikke tilgjengelig i Norge, så jeg vil anta at du bare har en litt annerledes reaksjon på efedrin.

Som svar til "oksunnmøring" angående om han kan kjøre bil etter å ha inntatt efedrin, så vil jeg råde deg til å ikke kjøre bil etter å ha inntatt efedrin. Halveringstiden ligger normalt på 6 timer (3-12 timer), så du bør minst gange dette med 3 for å være på den sikre siden. På felleskatalogen står det ingenting om forsiktighetsregler ved bilkjøring etter inntak av efedrintabletter, men at det kan gi svimmelhet og tretthet, noe som kan svekke evnen til å operere et motorisert kjøretøy: "Bilkjøring og bruk av maskiner: Ikke aktuelt ved bruk av injeksjonsvæske, men kan gi svimmelhet og tretthet".
Tror det er slik at medisiner som kan påvirke evnen til bilkjøring skal være tydelig merket, både med varseltrekant og det skal stå i pakningsvedlegg. Har du sjekket hva som står på pakken på det du mottok ts? Om legen ikke har sagt noe og det heller ikke står noe så tror jeg det blir slik at da er det egenvurdering. Om du føler deg fresh og fin så kan du kjøre, blir du som en skriver her trøtt så og sigen så trumper §3 manglende varseltrekant.