Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2814
Solgte en iphone 6 som jeg selv byttet skjerm på til en via finn.no
Informerte om at det var jeg som hadde byttet den og alt fungerte slik det skulle. Etter 1 mnd kontakten han meg å forklarte problemet med telefonen. (fysisk problem) Skjermfestet i øvre høyre hjørne hadde knekt så skjermen var litt løs oppe i høyre hjørne samt det ytterste laget som dekker LCD panelet. Var ikke slik da jeg leverte den. Er jeg ansvarlig i å "refundere" han beløpet han betalte? Føler han setter ett stort press på det er mitt ansvar noe jeg ikke er enig i da dette er en fysisk skade som har oppstådd i ettertid.

Mvh

Nvaam
Sitat av nvaam1 Vis innlegg
Solgte en iphone 6 som jeg selv byttet skjerm på til en via finn.no
Informerte om at det var jeg som hadde byttet den og alt fungerte slik det skulle. Etter 1 mnd kontakten han meg å forklarte problemet med telefonen. (fysisk problem) Skjermfestet i øvre høyre hjørne hadde knekt så skjermen var litt løs oppe i høyre hjørne samt det ytterste laget som dekker LCD panelet. Var ikke slik da jeg leverte den. Er jeg ansvarlig i å "refundere" han beløpet han betalte? Føler han setter ett stort press på det er mitt ansvar noe jeg ikke er enig i da dette er en fysisk skade som har oppstådd i ettertid.

Mvh

Nvaam
Vis hele sitatet...

Personlig så hadde jeg gitt faen. Å komme en hel måned etterpå å klage og ønske penga tilbake ville jeg sett på fullstendig ugreit. Slik jeg ser det så ville det vært naturlig å klage innen et par dager om det var noe galt med telefonen.

Fyren trenger sikkert spenn, eller har føkka opp på egenhånd. Kanskje mistet telefonen i bakken og knust skjerm også forsøkt å bytte på egenhånd. Når byttingen ble en fiasko så forsøker han å få deg til å ta ansvaret.

Ville bare gitt grei beskjed, glem det. Gått for lang tid.
Trådstarter
4 0
Enig der. Alt var som det skulle i tillegg til at det er en fysisk skade. Hadde det vært cpu f.eks hadde det vært litt annet.
Spørsmålet er om du har solgt denne tlf som privat person eller om du har solgt den som en bedrift iforhold til hvilke rettigheter du og "kunden" er bundet av.

Utover dette ville jeg ha vedlagt dokumentasjon om at skjermen er byttet og fungerer ellers som den skal og at telefonen selges som den er med dato stemplet bilder fra annonsen ble lagt ut. - Dette er en enkel og grei måte og komme seg unne sånne tvister på generelt når man selger brukt \ restaurere ting til andre

Det er også vanlig og gi 30 dager "garanti" på ting man har reparert for andre hvis du gjør butikk ut av det, men da er det kun på den delen og eller biten av produktet du reparerte.

Hvis det ikke var fysisk skade på telefonen og du solgte som privat person kan du bare slappe av, han har null sak. Hvis du gjorde dette som bedrift \ butikk så bør du kanskje se på hva muligheter du har for å hjelpe han uten at det koster alt for mye (generell kundeservice)
Trådstarter
4 0
Gjor det som privatperson ja. Takk for svar
Be personen ryke og reise på en dannet måte Ikke din skyld at han bruker tlfn som ølåpner
Skjermen er irrelevant, det er en fysisk skade som ikke kan komme av at du har byttet den, 1 måned senere er mistenkelig.

Ikke gi han noe, kløning er for hans eget ansvar.
Hvis du har gjort dårlig jobb når du skiftet skjermen så ja.. ellers ikke

Kjøper kan forresten reklamere på produktet.. og hvis han har bevis på at du har solgt defekt tlf .. så kan du bli juridisk truet til å betale.
Sist endret av Notoneofthem; 15. juni 2016 kl. 22:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Da jeg solgte den var den i helt fin stand. Å det å bytte skjerm er noe jeg har gjort mange ganger før.