Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2463
Hei!

Kjøpte et relativt stor pa anlegg. Anlegget består av 4 høyttalere.
Det er to kabler som deler seg i ene enden så jeg kobler sammen en sub og en vanlig på en kabel. Jeg får kun til å spille på to av de. Bytter jeg på kabelen så fungerer de. Alle høyttalerne fungerer. Jeg har prøvespilt det før og da fungerte alle. kan det være auxn som er ødelagt eller har jeg kommet bort i noen knapper på mixern? Jeg har kun en liten mixer, Eurorack 1002.

Takker for svar.
Sist endret av sivertronning; 13. juni 2016 kl. 19:39.
4 høyttalere er ikke et relativt stort PA-anlegg. 40 høyttalere er det.

For å hjelpe deg må du nok redegjøre for litt bedre hva du holder på med for det er klin umulig å forstå om du snakker om signal eller høyttalerkoblinger når du snakker om begge deler om hverandre.

Auxer brukes normalt til effekter og monitor og 1002 har vel bare 1 FX send, du skal bruke "main out" til PA. Disse bør også være balanserte TRS.

Er det innebygde forsterker? Hvis ikke er det 2 eller 3 veis? osv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du gir jo absolutt ingen informasjon, vi er ikke synske.
Bilder av tilkoblingene bak de forskjellige høytalerne, type kabel (regner med det er XLR) og forklar kabel løpet litt bedre.