Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 992
Er på utkikk etter en ny padde, tablet, eller hva man vil kalle det. Det er til min far, som har behov for et litt enklere verktøy til surfing, facebook, bank og sånne småting. Ingen spilling, og neppe noen apper utover vær og sosiale medier. Er Apple bruker selv, så har ikke spesielt mye peiling på de andre typene.

Budsjettet er mellom 1-3k, så kjør løs med forslag, behovet er som nevnt relativt enkelt.
Du burde først og fremst finne ut hvor stor skjerm han vil ha. Folk deler som regel nettbrett i tre størrelser: Liten 6,5-7,9 tommer) medium (8-8,9 tommer) stor (9 tommer og oppover)

Hvis han ser etter et lite nettbrett er Samsung Galaxy Tab 4 7.0 et godt valg. Det er ikke veldig raskt, eller imponerende i designet, men det får jobben gjort. Ligger rundt 1400 kroner så det er ganske rimeligt.

Hvis han vil ha et litt større nettbrett burde han etter min mening gå etter Sony Xperia Tablet Z3 Compact. Compact serien til sony tilbyr alt hva et større nettbrett kan, men i en mindre pakke. Dette er litt dyrere og koster i underkant av 3000 kroner.

Ønsker han derimot et stort nettbrett kan jeg anbefale Google Nexus 9. Etter min mening er dette det beste nettbrettet til under 3000 kroner. Det er kraftig, og med en god skjerm burde synet ikke by på noen problemer hvis han sliter med det.

Dette er bare mine meninger, men de kan forhåpentligvis hjelpe deg godt på vei