Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 9086
Vaskemaskinen min bestemte seg for at den skulle gå av med pensjon for noen dager tilbake etter nesten nøyaktig 10 år godt gjennomført tjeneste.

Forsøkte tidligere i dag å se etter om jeg kunne fikse den selv, men fant ut at det ikke er min sterkeste side (ja, har sjekket lo-filteret). Den starter og går, men stopper etter ca. 5 minutters gange. Kommer en ukjent lyd. Regner med det er noe elektronikk som ikke er helt på G. Koster sikkert flesk skal jeg levere den inn til verksted.

Har sett litt rundt på Finn.no etter en ny maskin, men de fleste ligger fra 2000 kr. og oppover. Alt annet til under 2000 kr. er mer enn 5 år gammelt. Føler ikke at det å kjøpe en så gammel maskin er det lureste.

Kom over denne annonsen. Firma som overhaler gamle maskiner, selger med garanti. Prisen er inkludert frakt, 2000 kr.

Ser ikke dette utrolig greit ut, eller er det noe som har dårlig erfaring med Miljøeksperten-en?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har faktisk handlet både vaskemaskin og oppvaskmaskin hos Miljøeksperten. Det er ikke akkurat det nyeste, men det fungerer knall og det har det gjort i mange måneder nå. Disse ble kjøpt hos Miljøeksperten på Toten. Jeg kan ikke si noe om hvordan de opererer oppe i Trondheim, dog.
går fint ann og vaske klæra i dusjen mens du venter på vaskemaskin, evnt ha dem i frysern etterpå så er mesteparten av bakteriene borte
Sitat av daimeno Vis innlegg
Har faktisk handlet både vaskemaskin og oppvaskmaskin hos Miljøeksperten. Det er ikke akkurat det nyeste, men det fungerer knall og det har det gjort i mange måneder nå. Disse ble kjøpt hos Miljøeksperten på Toten. Jeg kan ikke si noe om hvordan de opererer oppe i Trondheim, dog.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på når du sier opererer? De sender den fra fra en butikk med tog regner jeg med. Gratis frakt inkludert i prisen, i tillegg til at de leverer garanti.

Hvor lang garanti fikk du på det du handlet? Står ikke det i annonsen. Takk for innspill i tråden

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
går fint ann og vaske klæra i dusjen mens du venter på vaskemaskin, evnt ha dem i frysern etterpå så er mesteparten av bakteriene borte
Vis hele sitatet...
Joda, men det er tungvindt. Må ty til det i morgen, men håper jeg slipper unna med kun en vask. Vil ha ei maskin i hus fortest mulig. Er ikke bare klær jeg har behov for. Savner duken på stuebordet, har heller lite reine håndduker osv.
Sitat av thor10 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har sett litt på den, men den er absolutt en av de billigste maskinene de har. Ikke har jeg hørt om merket Gorenje før heller. De har den ikke i butikk før 17. mars her jeg bor. Regner med det går litt på kvalitet når de er så billig. Har heller ikke mulighet for henting, da jeg ikke har sertifikatet. Blir over 2600 med frakt.

Kommer det nok innspill i tråden her til at billige maskiner er OK, så er det mulig jeg går for det til slutt.
http://www.finn.no/finn/torget/gisbo...ry=vaskemaskin

Her er en vaskemaskin i hybelstørrelse som gis bort i trondheim kan være en løsning fram til du finner noe bedre
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Hva tenker du på når du sier opererer? De sender den fra fra en butikk med tog regner jeg med. Gratis frakt inkludert i prisen, i tillegg til at de leverer garanti.

Hvor lang garanti fikk du på det du handlet? Står ikke det i annonsen. Takk for innspill i tråden
Vis hele sitatet...
Min første tanke var at de hadde åpnet opp en avdeling oppe i Trondheim, men jeg ser jo nå at de sender opp dit. Fikk garanti i et halvt år.
Sitat av Uklar Vis innlegg
http://www.finn.no/finn/torget/gisbo...ry=vaskemaskin

Her er en vaskemaskin i hybelstørrelse som gis bort i trondheim kan være en løsning fram til du finner noe bedre
Vis hele sitatet...
Takk for at du tok deg tid, men det måtte avhentes innen 21. februar. Hadde definitivt tatt med støvsugeren.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Takk for at du tok deg tid, men det måtte avhentes innen 21. februar. Hadde definitivt tatt med støvsugeren.
Vis hele sitatet...
åja så ikke det
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Har sett litt på den, men den er absolutt en av de billigste maskinene de har. Ikke har jeg hørt om merket Gorenje før heller. De har den ikke i butikk før 17. mars her jeg bor. Regner med det går litt på kvalitet når de er så billig. Har heller ikke mulighet for henting, da jeg ikke har sertifikatet. Blir over 2600 med frakt.

Kommer det nok innspill i tråden her til at billige maskiner er OK, så er det mulig jeg går for det til slutt.
Vis hele sitatet...
Har vært borti mange brun- og hvitvarer fra Gorenje, og jeg har ingenting å utsette på de. Husk at du også får to års garanti når du kjøper nytt.
Istedetfor og fikse din 10 år gamle maskin for 2000,- hadde jeg investert 222,- ekstra og kjøpt fks. den her: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-ewp1462tiw

Man får jo drøssevis med nye, helt greie maskiner i den prisklassen.
Sitat av caperno Vis innlegg
Har vært borti mange brun- og hvitvarer fra Gorenje, og jeg har ingenting å utsette på de. Husk at du også får to års garanti når du kjøper nytt.
Vis hele sitatet...
Joda, du sier noe der. Får gå litt i tenkeboksen fram til i morgen.

Faren til samboeren som er så gira på at vi skal kjøpe brukt, da de visstnok har så god erfaring med det fra før. Vi handler sammen, da vi deler slike utgifter. Men, igjen, 2 års garanti er heller ikke så dumt.

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Istedetfor og fikse din 10 år gamle maskin for 2000,- hadde jeg investert 222,- ekstra og kjøpt fks. den her: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-ewp1462tiw

Man får jo drøssevis med nye, helt greie maskiner i den prisklassen.
Vis hele sitatet...
Se der, ja. Så ikke så verst ut den.

Hadde uansett ikke tenkt til å sende min gamle på verksted. Derfor jeg vurderer ny, eller en gammel med garanti, men vurderer heller sterkt en ny en framfor en gammel overhalt med garanti.
Anbefaler en toppmater fra Bauknecht. Koster ca 3 tusen, tåler mye og varer lenge. Min har tålt mye juling.

Er det ikke sånn at bakterier som bare blir fryst ned overlever, men dør ved høy varme? 112 celsius eller noe sånt?
Sist endret av Taurean; 28. februar 2013 kl. 23:26.
Hei!

Jeg jobber med å levere hvitevarer i hele Hordaland.
De Gorenje maskinene er ikke dårlig i det hele tatt. Ja, noen av de er DOA (Dead on arrival) men da blir det levert ny maskin dagen etterpå.

Av returer så henter jeg flere Electrolux maskiner enn Gorenje

Husk også på det at du har garanti på nye maskiner! Den er viktig å benytte seg av om det skulle være noe, og ikke bare bli forbanna å kjøpe ny maskin. Hehe

Ps, husk transportsikringene om du kjøper ny maskin. Ellers står den fort i stua om man ikke er oppmerksom :P
På hybelhuset jeg bor hadde vi en Gorenje maskin allerede i 1996 når jeg bodde her første gangen. Den døde i fjor altså 2012. Så den var vel mest sannsynlig fra 92 eller noe sånt og på hybelhus får de ikke akkurat god behandling når det er felles maskiner. Så merket er godt det kan jeg gå god for.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Anbefaler en toppmater fra Bauknecht. Koster ca 3 tusen, tåler mye og varer lenge. Min har tålt mye juling.

Er det ikke sånn at bakterier som bare blir fryst ned overlever, men dør ved høy varme? 112 celsius eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Jo, det jeg tenkte på. De som blir fryst går bare i "dvale" til de blir ting opp.

Har ovn fra Gorenje og hatt denne lenge, funker bra.
Jeg skal ta meg en tur på Elkjøp i morgen. Regner med vi går for en ny maskin.

Må le litt. Fant ut at jeg har en ovn fra Gorenje. Fikk den av en i familien som handlet seg nytt kjøkken inkludert hvitevarer for et halvt år tilbake. Storfornøyd med den ovnen. Skal sies at det er en ganske dyr ovn, men den er knallgod. Det å lage mat ble en helt ny opplevelse etter at jeg fikk den i hus.
Sist endret av shittrønder; 1. mars 2013 kl. 00:02.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Jeg skal ta meg en tur på Elkjøp i morgen. Regner med vi går for en ny maskin.

Må le litt. Fant ut at jeg har en ovn fra Gorenje. Fikk den av en i familien som handlet seg nytt kjøkken inkludert hvitevarer for et halvt år tilbake. Storfornøyd med den ovnen. Skal sies at det er en ganske dyr ovn, men den er knallgod. Det å lage mat ble en helt ny opplevelse etter at jeg fikk den i hus.
Vis hele sitatet...
*Facepalm*
Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
*Facepalm*
Vis hele sitatet...
Grådigpeisen, da. Nå er du bare slem

Jeg har faktisk en unnskyldning. Ovnen er kun merket på baksiden med Gorenje, ikke frampå. Tenkte jeg skulle finne ut hva for et merke det var på ovnen, siden jeg ikke hadde lagt merke til det tidligere.
Sist endret av shittrønder; 1. mars 2013 kl. 01:02.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Grådigpeisen, da. Nå er du bare slem

Jeg har faktisk en unnskyldning. Ovnen er kun merket på baksiden med Gorenje, ikke frampå. Tenkte jeg skulle finne ut hva for et merke det var på ovnen, siden jeg ikke hadde lagt merke til det tidligere.
Vis hele sitatet...
Nei da, bare tulla.
Men uansett, ha i bakhodet at det er et bra merke imorgen!
Hei!
Jeg er hjemme alene hele helga. Bor 5 min med bil fra sentrum via E6 okstadsbakken.
Kan godt vaske klærne for deg, tar 1t i maskina. Tørking kan ta lenger tid, har ikke trommel. Send PM!
Home alone, Legevakten. Lukter full fest og nakne jenter overalt

Takk som byr, men jeg skal nok få fikset meg med noen rene klesplagg fram til jeg har en ny vaskemaskin i hus. Har vaskekummen full av klær akkurat nå. Skal spare deg for den 5-kroningen det koster deg i strøm. Igjen, takk som byr.