Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 917
Heisann freaks .

Har seg sånn at headsettet jeg har nå er litt slitent. Det er ikke det beste på lyd, men helt OK. Problemet sitter derimot i mikrofonen som bare slutter å virke innimellom.
Derfor har jeg nå kommet til konklusjonen om at jeg trenger et nytt headset, men jeg er usikker på om å kjøpe et (gaming) headset er verdt det. Har sett andre kommentere her at bra headphones og en desktop mic gir mye mer kvalitet for en billigere penge. Hvis dette stemmer vil jeg definitivt gå for sistnevnte.

Noen som har innspill?

Bruksområdene blir i hovedsak til gaming, hvor jeg kommer til å måtte bruke mic veldig mye, og god kvalitet er viktig.
Jeg er også ganske opptatt av god lydkvalitet. Jeg har musikk på øret mange timer om dagen, så de må ha god lydkvalitet.

Setter pris på alle forslag .
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du får MYE mer for pengene ved å kjøpe headphones og desktop mic.
JA, kvaliteten på mic'en din er litt dårligere, men lydkvaliteten på det du hører på, komforten på det du har på hodet, og den overall kvaliteten du får er så utrolig verdt det.

Kjøp deg et par headphones i den prisklassen du ønsker, og en bordmikrofon fra dealextreme eller noe. Selv bestilte jeg tre stykker, til sånn 4 dollar hver, sjekket hvordan de funket og brukte den beste. Resten gikk i bosset.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvor mye er du villig til å betale?

Akg har jo et drøyt headsett til runt 4k
Også har sennheiser et supert ett til 1k
Ser ut som jeg går for headphones + desktop mic. Jeg er egentlig helt blank på hva som er vanlig å betale her, men jo rimeligere jo bedre. Noen som har forslag?
Vil du ha surround? Det er et must for FPS-spill.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Vil du ha surround? Det er et must for FPS-spill.
Vis hele sitatet...
Går veldig mye i FPSer, så blir nok det. Så lenge det fortsatt holdes rimelig i pris.