Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1345
Hei hei!
Har brukt fl studio i 3 år nå, og har merket i det siste at det "passer" bedre for nybegynnere enn mer erfarne og dyktigere produsenter.

Fikk prøve logic her om dagen.. synes det var mye bedre lyd, mer profesjonelt osv..

yess, det var klage preiken min om fl studio.

Men, av dere som har prøvd: hva vil dere si er det beste programmet å satse på? Logic pro eller Abelton live?
ta gjerne med fordeler og ulemper!
Har lyst til å prøve Logic, men har ikke mac så jeg bruker Ableton Live. Begynte med Fl Studio, men gikk over til Live på grunn av noe det samme som deg. Også liker jeg interfacen til Live bedre enn Fl
Jobber mest i FL, men har prøvd Live.
Er uenig med han over meg ^^ Liker ikke interfacen til Live i det hele tatt. Synes den er stygg og vanskelig å bruke..
Kan noen fortelle meg hva det er man kan gjøre i Live som man ikke kan gjøre i FL?

Har dessverre aldri prøvd ut Logic.
Det meste er en smaksak, og er det noe som spiller mye inn her, så er det interfacen.
Og dette med at noen DAW's har bedre lyd enn FL osv er bare en myte. Alt går på equalizingen og mixdown. (Kan hende noen programmer kommer med bedre standard vst/vstier, men det er isåfall universalt.)

Man kan gjøre alt i alt, det er minimalt med forskjeller på DAWs. Det er som sagt interface, og integrerte vst/vstier o.l.

Bruk det du selv ønsker.
Men husk; It's not the kitchen that makes the food, it's the chef.

EDIT: Jeg har prøvd forskjellige DAWs og brukt FL i godt og vel 4-5 år som hoved DAW. (og produsert i 5-6 år.)
Sist endret av Bruskork1; 23. januar 2012 kl. 22:53.
MEN er ingen som slår piano rollen til Fl!
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
MEN er ingen som slår piano rollen til Fl!
Vis hele sitatet...
True dat!
Synes FL har alt i alt en drit nice utseende på programmet sitt.
Live: Genial warp-engine som slår alle andre DAW's warp-engine's ned i støvlene. Uendelige muligheter hva routing angår; Alt kan routes til alt på en kjempelett måte, og absolutt alle parametere kan automatiseres kjempelett, enten i timeline eller innad i clips. Nesten alt kan gjøres i real-time, dvs mens prosjektet spiller (en av grunnene til at det er genialt til live-bruk). Ekstremt lett å lagre, og holde styr på egne samples og plug-in kjeder. Real-time kvantisering ved recording av både audio og midi.
http://soundcloud.com/omnitica/fl-studio-haters

Hehe neida, har prøvd ableton live, programmet har en den funksjoner jeg liker og noe jeg ikke liker så bra. Personlig liker jeg FL-Studio, av den grunn at programmet er veldig lett å lære seg.
Mange kjente artister som bruker Fl studio, Feed Me foreksempel