Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5747
Hei, jeg lurte på hva de Absolutt sterkeste anti deprisiv pillene på det norske markedet er? Fikk Tolvon med legen min idag.. droppa nettop 6 stykker uten noe form for virkning i det HELE tatt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Å ruse seg på antidepressiva er ikke særlig givende.

Antidepressiva er ikke noe som har umiddelbar effekt, man skal holde den doseringen legen anbefalte og gradvis se en effekt over flere uker.
Antidepressiva er som Dodecha sier ingenting å ruse seg på. Men det sterkeste antidepressiva som er registrert i Norge (et MAOI) heter Aurorix og inneholder moklobemid. Dette preparatet kan være farlig å blande med andre rusmidler og faktisk diverse matvarer/mineraler. Ellers har du Cipralex som er et meget potent SSRI. Preparatet inneholder escitalopram som er det enantiomiske molekyet av preparatet Cipramil. Det eneste du kan oppleve er en litt mer happy stemning i blanding med alkohol. Uansett ikke å anbefale.
Fordi deprimerte er svært tilbøyelige til å misbruke legemidler er det svært uvanlig å bruke anti-depressiva med noe rekreasjonelt potensiale. Ingen av de vanlige anti-depressivaene, SSRI og TCA (som Tolvon), har noe rekreasjonelt potensiale i det hele tatt.

Jeg har aldri hørt at SSRI kan brukes sammen med cipralex for å få litt happy stemning. Man må ta SSRI en stund før man føler noen effekt. Jeg syns det høres veldig tvilsomt ut, og det har nok mer med placebo å gjøre.
Antidepressive tar som regel to-tre uker før du merker noe til dem. Ofte, b.l.a med SSRI-klasse antidepressive (som prozac og cipralex) blir man faktisk først MER deprimert, fordi kroppen må vende seg til medisinene.

Du kan IKKE ruse deg på antidepressive. Det er ikke som xanax eller valium, antidepressives angstdempende effekt tar tid.

Hvis du er seriøs om å bruke disse (og ikke bare brukde dem for gøy fordi du fikk en håndfull av en kompis) send meg en privat melding. Jeg har prøvd mange av dem og kan fortelle deg mer om erfaringer.

Til "Totskalle": Å blande alkohol og SSRI er meget, meget farlig. Mange jeg kjenner har opplevd psykotiske episoder av kombinasjonen og jeg endte selv opp med rulleblad etter å ha blandet de to...
Sist endret av Old Bull Lee; 8. januar 2011 kl. 19:12.
Sitat av Cokanostral Vis innlegg
Hei, jeg lurte på hva de Absolutt sterkeste anti deprisiv pillene på det norske markedet er? Fikk Tolvon med legen min idag.. droppa nettop 6 stykker uten noe form for virkning i det HELE tatt
Vis hele sitatet...
du fikk tolvon?hahah..sorry,men jeg må bare le

skjønner deg godt,du fikk en BRA sovemedisin IKKE et bra antidep som virker,eneste det får deg er sløv som f !

Beste antiDEP?cipralex er vell det mest vanelig som legen din BURDE begynt me!

For de som har sterkere depresjoner og angstproblemer og du skal ha noe som virkeligvirker,må du over på benzodiapiner,altså medisiner som virker 5-10 min etter inntak og som fjerner depresjon og angst,SOBRIL først,dette er noe som virker men du må slite litt for å få det av legen din hvsi du ikke har flaks,noe sterkere vil jeg ikke anbefale som bedre,med mindre du er et "tyngre" tilfellet,og med tanke på at du enda er på terskelen av alle de medisiner du enda ikke har prøvd!

Tolvon kan du kaste i dass for antidep,jeg og andre her som er plaget med sovemedisin får denne av legen,jeg vet det KAN brukes som antidep men legen sa også det var et sovemiddel(gammel medisin)sikkert gammel lege du har?

si at han ikke vet hva han driver med å be om cipralex istedet du,norges mest vanlige antidep "lykkepille"kan virke mot lette dep,forbigående dritt bivirkninger!

Er du interressert i å vite hva som er det ultimate motmiddel om det er selvmordsfare og slikt inn i bildet vil jeg si det mest ultimate er morfin tabletter,ingenting får deg til å føle deg bedre igjen,en varm kjemisk klem!

Sånn forblir det vell..

Det pluss de sterke benzodiapinene Xanor,Flunnipam,Rivotril er det sterkeste mot depresjoner!

Vanskelig å få av lege,og dyrt å kjøpe på gata,men er det nødvendig så er det nødvendig!

jeg har forstålse for de som skaffer seg det!
Sist endret av murmade; 8. januar 2011 kl. 19:41.
Du glemmer å nevne at en vanlig bivirkning etter benzodiazepiner er nedstemt stemmningsleie, negative tanker, mer angst og sug etter mer benzo - Men ja, de hjelper et par timer.
Sitat av murmade Vis innlegg
For de som har sterkere depresjoner og angstproblemer og du skal ha noe som virkeligvirker,må du over på benzodiapiner,altså medisiner som virker 5-10 min etter inntak og som fjerner depresjon og angst,SOBRIL først,dette er noe som virker men du må slite litt for å få det av legen din hvsi du ikke har flaks,noe sterkere vil jeg ikke anbefale som bedre,med mindre du er et "tyngre" tilfellet,og med tanke på at du enda er på terskelen av alle de medisiner du enda ikke har prøvd!
Vis hele sitatet...
Benzoer hjelper bare på symptomene midlertidig. SSRI vil over tid hjelpe å stabilisere serotonin-nivåer i hjernen. Bruker man benzoer over lang tid vil det bare gjøre vondt verre. Benzoer bruker man når det er absolutt nødvendig, f.eks når man er veldig syk og må greie å komme seg ut for å gjøre noe.
Benzodiazepiner og disse z-hypnotika forverrer stort sett depresjon. Da snakker vi sevær depresjon, som skyldes en langvarig og litt problematisk hendelse som ikke er enkel å fikse. Benzodiazepiner kan være en god løsning for den typiske "mistet kjæresten/kjeledyret min/mitt" etc. En deprimert tilstand som generelt sett som regel går over i løpet av noen uker. Men beroligende preparater har en tendens til å forverre depresjon som vi vare over en god tid (snakker fra en 3-4 måneder og videre). Hvorfor man blir blir så glad av beroligende er jo rusen, den enkle rusen som fjerner alle problemer og gjør at man glemmer det som egentlig er viktig å bearbeide i normal psykisk tilstand.

Når toleranse utvikles for beroligende preparater så mister man ruseffekten og må øke dosen konstant, og ender til slutt opp med å bli dårlig både fysisk og psykisk av den store dosen. Da må man trappe ned, og da blir man enda mer deprimert, fordi virkeligheten smeller deg hardt i fjeset.

Det er en grunn til at leger i dag ved klinikker omtrent aldri skriver ut benzo eller z-hypnotika over lengre perioder til angst/depresjonspasienter...
Sitat av Stratops Vis innlegg
Bruker man benzoer over lang tid vil det bare gjøre vondt verre.
Vis hele sitatet...
gjøre ting værre blir vell feil,ellers ville ikke leger satt folk fast på dem,du blir absolutt ikke værre over noe lenger tid,ja det er en mulighet for avhengihet som med mange medikamenter men det er jo verdt det fordet,jeg kjenner kjempe sosiale folk med mange venner og som har en tilsynelatene gangske grei hverdag som bruker de fast og har brukt dem fast i flere år mot psykiske problemer!
Det er fortsatt en del mennesker som går fast på dette!

Sitat av Stratops Vis innlegg
Benzoer hjelper bare på symptomene midlertidig. SSRI vil over tid hjelpe å stabilisere serotonin-nivåer i hjernen...
Vis hele sitatet...
Det er ikke en oppskrift for alle vet du,ja midlertidig medisin dvs livsforbedrende medisin utgjør vell halvparten av alle mennesker som bruker medisin,det er ikke en failure selv om virkningen ikke blir permanent!
Sist endret av murmade; 9. januar 2011 kl. 17:03.
Sitat av murmade Vis innlegg
gjøre ting værre blir vell feil,ellers ville ikke leger satt folk fast på dem,du blir absolutt ikke værre over noe lenger tid,ja det er en mulighet for avhengihet som med mange medikamenter men det er jo verdt det fordet,jeg kjenner kjempe sosiale folk med mange venner og som har en tilsynelatene gangske grei hverdag som bruker de fast og har brukt dem fast i flere år mot psykiske problemer!
Det er fortsatt en del mennesker som går fast på dette!
Vis hele sitatet...
Legene setter ikke folk på benzoer for lengre perioder hvis det ikke er helt nødvendig for at de skal leve, eller det ikke er noe annet som har funket. Benzoavhengighet er en av de verste avhengighetene man kan ha fysisk sett, og abstinensene kan føre til død.

I tillegg til dette vil mange års bruk føre til dramatisk økt sjangse for Alzheimer's. Kognitive evner blir også svekket.

Det er helt naturlig for mennesker som sliter med depresjon og angst å søke seg til benzodiazepiner fordi det er den enkle løsningen, men det er mange som har blitt kjørt på ræva av det og blitt fulstendig ubrukelige medlemmer av samfunnet. Det er tross alt en grunn for at leger foreskriver stadig mindre av det for depresjon.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Legene setter ikke folk på benzoer for lengre perioder hvis det ikke er helt nødvendig for at de skal leve, eller det ikke er noe annet som har funket. Benzoavhengighet er en av de verste avhengighetene man kan ha fysisk sett, og abstinensene kan føre til død.

I tillegg til dette vil mange års bruk føre til dramatisk økt sjangse for Alzheimer's. Kognitive evner blir også svekket.

Det er helt naturlig for mennesker som sliter med depresjon og angst å søke seg til benzodiazepiner fordi det er den enkle løsningen, men det er mange som har blitt kjørt på ræva av det og blitt fulstendig ubrukelige medlemmer av samfunnet. Det er tross alt en grunn for at leger foreskriver stadig mindre av det for depresjon.
Vis hele sitatet...
Uff da, tror jeg begynner å bli dement allerede etter 1 års bruk av benzo... Alzheimers light..^^
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Uff da, tror jeg begynner å bli dement allerede etter 1 års bruk av benzo... Alzheimers light..^^
Vis hele sitatet...
Du behøver ikke være redd for hukommelsestap ved generell vanlig bruk av klassiske (1,4) benzodiazepiner som diazepm (Valiumm) og nitrazepam (Mogadon). De er mindre α1 selektive i systemet ditt, det er nemlig benzoene/hypnotikaene som er α1 selektive som skaper amnesi/hukommelsestap. Du burde søke opp de preparatene du bruker av benzo og finn ut hvordan de virker, da vet du også hva du kan forvente deg i fremtid, smart.
Det fine med tolvon (for personer med faktiske problemer, og som ikke bare er idioter) er at det er et antidepressiv med innsovningseffekt. Så det tar 2 fluer i en smekk, da mange med depresjoner sliter med søvn og trenger hjelp til å få en bedre søvnrytme, som igjen er til stor hjelp for å "bekjempe" depresjoner.
Mener ikke å hooke tråden, men temaet rundt spørsmålet mitt dreier seg rundt rusbruk av cipralex. Ser det er skrevet en del rundt det, men klarte ikke å desifrere det som ble skrevet; Har cipralex noen rekreasjonelle egenskaper whatsoever?
Sitat av PairADice Vis innlegg
Mener ikke å hooke tråden, men temaet rundt spørsmålet mitt dreier seg rundt rusbruk av cipralex. Ser det er skrevet en del rundt det, men klarte ikke å desifrere det som ble skrevet; Har cipralex noen rekreasjonelle egenskaper whatsoever?
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg måtte le litt. Jeg skal svare konkret, selv med en rimelig høy promille

EDIT:

SVAR: NEI!

Ok jeg var litt rass der, ikke bland Cipralex med noe rusmidler, ta rusmidler for seg selv og drit i å bruke Cipralex ved siden av. Absolutt ingen effekt ekstra, jeg garanterer og du får skyte meg i hodet om jeg sier feil. Og unngå sterkt alkoholinntak sånn 6-8 timer rundt der du tar dosen din, du kan få serotonergt syndrom. Og da er ditt "normale" liv så og si over.
Sist endret av Totskalle; 10. januar 2011 kl. 00:38.
Roger bravo leader!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Det fine med tolvon (for personer med faktiske problemer, og som ikke bare er idioter) er at det er et antidepressiv med innsovningseffekt. Så det tar 2 fluer i en smekk, da mange med depresjoner sliter med søvn og trenger hjelp til å få en bedre søvnrytme, som igjen er til stor hjelp for å "bekjempe" depresjoner.
Vis hele sitatet...
Hva hjelper det når man er helt zombie dagen etter?
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Hva hjelper det når man er helt zombie dagen etter?
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er fett i sånn zombie tilsatnd jeg likom not give a shit about a shit
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Hva hjelper det når man er helt zombie dagen etter?
Vis hele sitatet...
Det gjør det selvsagt ikke ikke. Det du gjør da er å slutte med medisinen, drar til legen og finner noe annet som fungerer.

Men jeg skjønner jo at du sier dette bare for å være vanskelig, for dette har du selvsagt tenkt deg frem til selv, alerede.
Sist endret av random42099; 10. januar 2011 kl. 02:21.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Legene setter ikke folk på benzoer for lengre perioder hvis det ikke er helt nødvendig for at de skal leve, eller det ikke er noe annet som har funket. Benzoavhengighet er en av de verste avhengighetene man kan ha fysisk sett, og abstinensene kan føre til død.

I tillegg til dette vil mange års bruk føre til dramatisk økt sjangse for Alzheimer's. Kognitive evner blir også svekket.

Det er helt naturlig for mennesker som sliter med depresjon og angst å søke seg til benzodiazepiner fordi det er den enkle løsningen, men det er mange som har blitt kjørt på ræva av det og blitt fulstendig ubrukelige medlemmer av samfunnet. Det er tross alt en grunn for at leger foreskriver stadig mindre av det for depresjon.
Vis hele sitatet...
For mange er det jo selvsagt ikke noe annet som funker!
Så rart de ikke opplyser om disse dødelige farene når de skriver dem ut til folk?..jeg har vært hos 3 leger som har gitt meg dette i et års tid,aldri fått noen form for abstinenser,,sobril,rivotril og flunnipam!

kutta ut over ei ukes tid når de ikke var tilgjengelige uten at jeg merka en dritt til at jeg ikke tok medisinene!

Det er ikke heroin,akkuratt!
Rivotril sier du at du har brukt, halveringstiden og effekten er griselang. Du hadde ikke behøvd å merke noe abstinenser før etter et par uker. Uansett kommer det an på generell psyke og hvor høy dose du bruker/har brukt.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Rivotril sier du at du har brukt, halveringstiden og effekten er griselang. Du hadde ikke behøvd å merke noe abstinenser før etter et par uker. Uansett kommer det an på generell psyke og hvor høy dose du bruker/har brukt.
Vis hele sitatet...
brukte de sterkeste av hvert slag,sobril25,flunnipam1mg,rivotril2mg etter behov!

Jeg syntes ikke det er griselang effekt,men ok den er lengst av dem!

Det kan ikke henge sammen å ikke få reaksjoner før så lenge etter,ikke når du må dosere fler enn en gang pr dag,du ville jo heller selvsagt ikke fått lov å kjøre bil på dager...!

Man må jo ha dagsdoser av dette,sobril er allmenn kjent dosert 3 ganger hver dag for å opprettholde virkningen,det kommer raskt og går raskt ut av systemet og du har lov å kjøre bil dagen etter du bruker benzodiapiner når du bruker dem til søvnproblemer!Legen jeg har nå sier faktisk sobril og slikt kunne gått helt greit i en jobb hvor bilkjøring var påkrevd!
Murmade..du er jo umulig og diskutere med,det er allmenn kjent at benzoer har noen av de verste abstinensene.
I tillegg så varer abstinensene lenger enn fra noe annet stoff,man kan ha abstinenser i uker/mnder.
Sist endret av JayHova; 10. januar 2011 kl. 18:53.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Murmade..du er jo umulig og diskutere med,det er allmenn kjent at benzoer har noen av de verste abstinensene.
I tillegg så varer abstinensene lenger enn fra noe annet stoff,man kan ha abstinenser i uker/mnder.
Vis hele sitatet...
Det som slår meg er da at hvorfor ikke leger informerer om dette til de GRADER hvis det er så reelt?
Det eneste de sier er at man må forstå at du KAN bli avhengi av dette i store doser,det er det eneste de sier og jeg har vært hos en del!

Noen av dem er selvsagt motvillige til de grader når det gjelder benzodiapiner,ene argumentet var at man ikke fikk "kjent på livet lenger"!

Aldri aldri aldri noe snakk om abstinenser og farlig avhengihet,det hører man kun om på forumer,det blir bare litt merkelig!

Jeg skal innrømme at jeg kjente suget etter en helg hvor jeg hadde vært "hard på flaska" for å si det sånn,da kjente jeg at suget kom i en dag eller to,jeg stoppet siden ejg alltid stopper hvis jeg kjenner jeg er avhengi,men det måtte store doser til,som legen sa,for å kunne bli avhengi!

Og en kompis av meg ble avhengi av rohypnol,han brukte 10 stk om dagen i ett år og drakk og greier,så jeg skjønner at han ble avhengi,han er ren nå og jobber i en statlig bedrift!
Sist endret av murmade; 10. januar 2011 kl. 19:57.
Du kan ikke ruse deg på anti depressiva, og anti depressiva er heller ingen "lykkepiller" i den forstand mange tror. Du får ingen umiddelbar "lykkerus" av de, men stoffer skilles gradvis ut og påvirker serotonin balansen i hjernen og hjelper til med å stabilisere det til det normale.

Når det gjelder styrke vil forskjellige varianter ha forskjellig virkning på folk, det er veldig individuelt og noe som noen andre har fått god effekt av vil ikke nødvendigvis gi deg like god effekt. Her må man prøve seg fram og gi hvert legemiddel minst 2 måneder. En stor feil mange gjør er å fortsette å gå på samme pille selvom man ikke får ønsket effekt, men at man heller går rundt som en zombie i ukevis - dette er ikke den optimale virkningen av antidepressiva og finner du riktig pille for akuratt deg så vil det kunne hjelpe deg over kneika.
Sist endret av vacant; 14. januar 2011 kl. 20:14.