Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5062
Majestic 12
Tothep's Avatar
Som mange vet så er det program som heter Samsung Pc Share Manager.
Samsung har gjort en liten feil, de har lagt ut ver. 2.1 som har mange bugs.
Klikker hele tiden osv.

Men det en ny Samsung Pc Share Manager, den er bare godt (idiotisk gjemt bort) gjemt bort. Den nye ver. er 4.1. Den funker uten noe problemer. Streamer alt.

Gå til tv-hjemmekino og trykk på blu-ray, bla deg ned til BD-C6900 og trykk på den. Trykk på support og nedlastinger, så programvare. Der ligger Pc Share Manager 4.1, som funker perfekt.
Bare et lite tips
Hvordan fungerer DLNA i praksis? Kan ikke du fortelle litt om hvordan du har satt det opp hjemme, hvordan streamingen funker, ruteroppsett, filtyper som støttes, subtitles osv?

Jeg vet det står mye om dette på nett, men erfaringsmessig er det best å høre direkte fra forbrukeren på slike ting da selskapene ofte smører litt tjukt på..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis TV'en supporterer DLNA burde det være minst like praktisk å bruke PS3 media server f.eks, har selv meget god erfaring med denne når det gjelder streaming mot både Xbox360 og PS3.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvordan fungerer DLNA i praksis? Kan ikke du fortelle litt om hvordan du har satt det opp hjemme, hvordan streamingen funker, ruteroppsett, filtyper som støttes, subtitles osv?

Jeg vet det står mye om dette på nett, men erfaringsmessig er det best å høre direkte fra forbrukeren på slike ting da selskapene ofte smører litt tjukt på..
Vis hele sitatet...
Blir litt vanskelig da hele mitt oppsett ikke bruker DLNA. Jeg bruker popcornour's eget program til streaming på kinorommet. (popcornhour c200 til en sxrd 1080p projektor)
DLNA bruker jeg til tv på stuen og soverommet. Bruker original programmet til Samsung. Samsungs pc share manager 4.1
DLNA er vel en standard industrien har blitt enige om å bruke ang. streaming til TV'er eller noe
Du kan lese om DLNA her http://en.wikipedia.org/wiki/Digital...twork_Alliance

Tror nok flere og flere gadgets vil støtte DLNA
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ville bare si tusen takk til Tothep genialt dette her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei

Hmm vel nå ville ikke pc share manager virke lengre.. støttet visstnok ikke win 7... men ok jeg har nå funnet meg programmet mezzmo som funker fjell Eneste de vil er å ha litt cash, og det vurderer jeg faktisk å kjøpe

D
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Hei

Hmm vel nå ville ikke pc share manager virke lengre.. støttet visstnok ikke win 7... men ok jeg har nå funnet meg programmet mezzmo som funker fjell Eneste de vil er å ha litt cash, og det vurderer jeg faktisk å kjøpe

D
Vis hele sitatet...
Og hvorfor ikke bruke PS3 media server da ? Som er gratis og full DLNA transcoding støtte.
Det jeg lurer på, og kanskje dumt spm, men : Må en ha ps3 først da?

D
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Det jeg lurer på, og kanskje dumt spm, men : Må en ha ps3 først da?

D
Vis hele sitatet...
Nei, DLNA er DLNA, streamer fint til PS3 \ Xbox360 \ TV \ Toalett med DLNA \ Palestina med DLNA.
Tar jeg ikke helt feil er DLNA en måte å streame ting til TV/prosjektorer på.

Jeg kjører en simpel DLNAserver på NASen min, men det er langt fra alt jeg kan spille av fordi NASen ikke har de rette konverteringsprogrammene.

Kan f.eks dette programmet gjøre sånn at jeg kan streame nedlastede Blu-Ray filmer (i 3D) til Tven min?
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Tar jeg ikke helt feil er DLNA en måte å streame ting til TV/prosjektorer på.

Jeg kjører en simpel DLNAserver på NASen min, men det er langt fra alt jeg kan spille av fordi NASen ikke har de rette konverteringsprogrammene.

Kan f.eks dette programmet gjøre sånn at jeg kan streame nedlastede Blu-Ray filmer (i 3D) til Tven min?
Vis hele sitatet...
Akkurat hvilke formater som støttes og slikt avhenger mye av codecs du har installert, siden det transcodes, og om du har nok maskinkraft til å transcode det.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Akkurat hvilke formater som støttes og slikt avhenger mye av codecs du har installert, siden det transcodes, og om du har nok maskinkraft til å transcode det.
Vis hele sitatet...
Er litt usikker på hvor mye maskinkraft jeg trenger for å transcode 40+GB 3Dfilm i realtime, så det høres litt.. urealistisk ut..

Skal installere det nå, så får jeg teste det ut når jeg kommer hjem.
KP til TS hvis det funker!
Majestic 12
Tothep's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Hei

Hmm vel nå ville ikke pc share manager virke lengre.. støttet visstnok ikke win 7... men ok jeg har nå funnet meg programmet mezzmo som funker fjell Eneste de vil er å ha litt cash, og det vurderer jeg faktisk å kjøpe

D
Vis hele sitatet...
Jeg bruker pc share manager på Windows 7. Har ikke noen problemer.
Eneste som kan være litt plagsomt noen ganger er update knappen, det virker som programmet henger, men det tar bare tid.

Hvilke problemer har du med å kjøre det på Windows 7?
Hei

Det var live chat til samsung som sa att det ikke var kompatibelt med win 7. Det virket jo en liten uke her, helt topp.

Det som skjer er att tv'n ikke finner noe som helst på disken, kun selve pc'en (den delte disken) ellers ikke no.

Men alt i alt så gjør det ikke noe om pc share manager ikke virker heller, siden jeg nå har "kjøpt" mezzmo.. streamer det jeg har prøvd i allefall

D